Ποια μεγάλα αυτοκίνητα ήταν «τάφοι» το 1990;

Η ασφάλεια που παρέχει στους επιβάτες του ένα αυτοκίνητο είναι μείζονος σημασίας, όχι μόνο η παθητική αλλά και η ενεργητική. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (π.χ. αυτόνομο φρενάρισμα και υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας), αποτρέπουν ένα ατύχημα και έχουν ανεβάσει σημαντικά τον πήχη στην ασφάλεια. Επίσης, οι γερές δομές των αμαξωμάτων τους σε συνδυασμό με τις εξελιγμένες ζώνες ασφαλείας και τους πολλούς αερόσακους, προστατεύουν αποτελεσματικά όλους τους επιβάτες τους.

Δείτε ακόμα: Είναι τα παλιά αυτοκίνητα πιο γερά;

Πριν από 30 χρόνια, το γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport, είχε κάνει πάταγο με τα crash tests σε αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών. Στα περισσότερα μοντέλα τα αμαξώματά τους κατέρρεαν, αφού τα πλαίσιά τους δεν άντεχαν και τα ανδρείκελα εγκλωβίζονταν στην παραμορφωμένη καμπίνα. Το αυτοκίνητο προσέκρουε με ταχύτητα 55 χλμ./ώρα και με το 50% της μετωπικής του επιφάνειας πάνω σε ένα σταθερό και συμπαγή τοίχο που είχε κλίση 12 μοιρών. Η δοκιμασία ήταν πολύ σκληρή και δεν αποκλείεται ακόμα και τωρινά αυτοκίνητα να μην προστάτευαν αποτελεσματικά τον οδηγό.

Μεγάλη αίσθηση είχαν κάνει τα crash tests και με τα μεγάλα αυτοκίνητα, τα οποία υποτίθεται ήταν πιο ασφαλή από τα μικρότερα. Στο τεστ που έγινε το καλοκαίρι του 1990 συμμετείχαν τα εξής μοντέλα: Audi 100, BMW Σειρά 5, Fiat Croma, Honda Legend, Mercedes E-Class, Nissan Maxima, Opel Omega, Renault 25 και Volvo 740.

Δείτε ακόμα: Σοκάρουν τα crash test της DEKRA (+videos)

Τα αμαξώματα που άντεξαν περισσότερο και δεν κατέρρευσαν, ήταν αυτά της E-Class, του Audi 100 και του Volvo 740. Λιγότερη επαφή με το τιμόνι είχε το κεφάλι του οδηγού του Audi, χάρη στο σύστημα Procon-Ten. Κανένα από αυτά δεν διέθετε αερόσακο, με αποτέλεσμα το κεφάλι να χτυπά με σφοδρότητα στο τιμόνι. Στα υπόλοιπα μοντέλα ο οδηγός είτε θα τραυματίζονταν σοβαρά ή θανάσιμα.

Επτά χρόνια αργότερα, το 1997 ιδρύθηκε ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), με νέα τεστ παθητικής ασφαλείας. Έκτοτε οι αυτοκινητοβιομηχανίες βλέποντας μοντέλα τους να διαλύονται στα crash test, τα βελτίωναν για να λάβουν τα πολυπόθητα 5 αστέρια και να τα διαφημίσουν.

Δείτε ακόμα: Crash test με μικρό αυτοκίνητο και μεγάλο SUV (+video)

Παρακολουθείστε παρακάτω το βίντεο με τα σοκαριστικά crash tests του Auto Motor und Sport στα μεγάλα αυτοκίνητα:

Get it on Google Play Download on the App Store