Ποιο τμήμα του αυτοκινήτου είναι αυτό;

H τεχνολογία έχει απλοποιήσει πολλές πτυχές της αυτοκινητικής -κι όχι μόνο- καθημερινότητας. Μπορεί κάποιες φορές να μας ταλαιπωρεί, όμως η συνεισφορά της στην προσφορά ευκολιών και ανέσεων ενός αυτοκινήτου, δεν αμφισβητείται.

Το κομμάτι που βλέπουμε στη φωτογραφία, είναι μια από τις μεγαλύτερες και χρηστικότερες αποδείξεις. Ένα στοιχείο εξοπλισμού που κυριολεκτικά έλυσε τα χέρια οδηγού, κάνοντας απλούστερη τη συνύπαρξη ανθρώπου-μηχανής. Ένα μικρό τμήμα, αλλά τόσο σημαντικό. Η ύπαρξη καλωδίων φανερώνει πως πρόκειται για κάτι ηλεκτρικό, από τα πολλά που διαθέτουν τα σημερινά μοντέλα. Όταν παρουσιάστηκε ωστόσο, ήταν μια μικρή ανακούφιση για όλους.

Φυσικά μιλάμε για τον ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο καθρέπτη! Μια εφαρμογή που έκανε το παρκάρισμα ευκολότερο και συνέβαλλε στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, παρέχοντας στον οδηγό ασύγκριτη ευκολία χειρισμού των ζωτικής σημασίας πλαϊνών κατόπτρων. Πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 60 σε πανάκριβες λιμουζίνες και παρέμεινε προνόμιο των premium μοντέλων για περίπου τρεις δεκαετίες. Αρχές με μέσα 90’s άρχισαν να διαδίδονται σε όλες τις κατηγορίες, απαλλάσσοντας τον οδηγό από τα ακροβατικά ή τις εκκλήσεις στο συνοδηγό για ρύθμιση του δεξιού (ή αριστερού στα δεξιοτίμονα) καθρέπτη. Αρχικά πάντως, το τέντωμα δεν το γλίτωνε καθώς ο χειρισμός του απέναντι καθρέπτη γινόταν με κουμπί στην ίδια θέση. Δεν υπήρχε δηλαδή το κλασικό πια διακοπτάκι που επιτρέπει την εναλλαγή μεταξύ τους.

Όπως είπαμε, πέρα από την ευκολία χρήσης, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πλαϊνά κάτοπτρα βελτίωσαν και την οδική ασφάλεια. Κι αυτό, διότι μέχρι την έλευσή τους, πολλοί οδηγοί δεν έμπαιναν καν στον κόπο να ρυθμίσουν την πλευρά του συνοδηγού! Η διαδικασία ήταν τόσο χρονοβόρα και δύσχρηστη, ώστε προτιμούσαν να ελέγχουν τι γίνεται στην απέναντι πλευρά μέσω του κεντρικού καθρέπτη, δημιουργώντας τεράστιες τυφλές γωνίες μόνο και μόνο επειδή βαριόντουσαν να ρυθμίσουν τον καθρέπτη του συνοδηγού!

Για όσους δεν έχουν προλάβει χειροκίνητους καθρέπτες, η διαδικασία είχε ως εξής: τσεκάρισμα του καθρέπτη, τέντωμα στον διακόπτη για ρύθμιση, επιστροφή στη θέση οδήγησης και επανάληψη των ανωτέρω βημάτων μέχρι να βρεθεί η σωστή γωνία. Για παρκάρισμα δε, ούτε λόγος να υποστείς όλη αυτή την ταλαιπωρία για να μην βρει η ζάντα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Honda Civic που δεν είναι Honda
Το Honda Civic που δεν είναι Honda
Ferrari 812 SF με 343 χλμ./ώρα στην autobahn (+video)
Ferrari 812 SF με 343 χλμ./ώρα στην autobahn (+video)
«Πρίζωσε» τον τάρανδο το VW ID.4 (+video)
«Πρίζωσε» τον τάρανδο το VW ID.4 (+video)
Οπτασία Nissan Skyline R34 σε σπανιότατο μωβ
Οπτασία Nissan Skyline R34 σε σπανιότατο μωβ
Πάτησε τα πρώτα «-άντα» το Peugeot 106
Πάτησε τα πρώτα «-άντα» το Peugeot 106
Νέα ταυτότητα για τη Dacia!
Νέα ταυτότητα για τη Dacia!
Γνωρίζετε τι σημαίνει το όνομα Dacia;
Γνωρίζετε τι σημαίνει το όνομα Dacia;
Ηλεκτρικό ντεμαράζ από τη Mazda μέχρι το 2025
Ηλεκτρικό ντεμαράζ από τη Mazda μέχρι το 2025
Ποιο SUV είναι διαμάντι σε αξιοπιστία;
Ποιο SUV είναι διαμάντι σε αξιοπιστία;
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store