Ποιοι καθιέρωσαν το αριστερό φλας στην αριστερή λωρίδα;

Η κίνηση στους δρόμους έχει νόμους και κανόνες, οι οποίοι πρέπει να τηρούνται με θρησκευτική ευλάβεια από όλους τους οδηγούς, προκειμένου να μη δημιουργούνται προβλήματα και ατυχήματα. Παράλληλα υπάρχουν και κάποιοι άγραφοι που είναι λίγο – πολύ γνωστοί. Μερικοί από αυτούς είναι επικίνδυνοι, ενώ άλλοι διευκολύνουν τους οδηγούς στο να συνεννοούνται.

Ένας από αυτούς είναι το «παίξιμο» των φώτων. Μια κίνηση που δεν επιτρέπεται, όπως άλλωστε αναφέρει σχετικά ο Κ.Ο.Κ.: «απαγορεύεται, κατά τη συνάντηση με όχημα που έρχεται αντίθετα, το άναμμα και το σβήσιμο των φώτων ή η εναλλαγή της χρήσης τους κατά μικρά χρονικά διαστήματα». Αυτό συνήθως συμβαίνει όταν για παράδειγμα θέλει ένας οδηγός να προειδοποιήσει τον απέναντι οδηγό, ότι λίγο πιο κάτω υπάρχει μπλόκο με ραντάρ. Ωστόσο, η κίνηση αυτή γίνεται και όταν θέλουμε να παραχωρήσουμε προτεραιότητα σε κάποιον που έρχεται αντίθετα ή για να του επιστήσουμε την προσοχή, αν για παράδειγμα μας τυφλώνουν τα φώτα του.

Όμως υπάρχει και επικίνδυνη εκδοχή το να «παίζει» ο οδηγός τους προβολείς του στο προπορευόμενο όχημα. Ειδικά τη νύχτα και σε σημεία χωρίς καθόλου φωτισμό, κάτι τέτοιο δημιουργεί μεγάλα προβλήματα ορατότητας, καθώς τυφλώνει τον άλλο οδηγό, με αποτέλεσμα να του δημιουργεί εκνευρισμό και να κάνει άτσαλες κινήσεις. Για τέτοιες περιπτώσεις, υπάρχει και ο πιο «εκλεπτυσμένος» τρόπος να κάνουμε γνωστές τις προθέσεις μας στον ξεχασιάρη ή «καταληψία» της αριστερής λωρίδας. Το αριστερό φλας.

Ένας ακόμα άγραφος κανόνας που μετράει μισό αιώρα και προέρχεται από τη Γαλλία, ως μέρος του αυτοκινητικού savoir vivre (σαβουάρ βιβρ). Οι Γάλλοι ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν το αριστερό φλας αντί της μεγάλης σκάλας φώτων στη δεκαετία του 1970, ως ένδειξη ευγένειας και ήπιας παρατήρησης προς τον προπορευόμενο. Εκτός της παρότρυνσης για να κάνει στην άκρη, ο αριστερός δείκτης πορείας γνωστοποιεί στον προπορευόμενο πως το όχημα που έπεται δεν πρόκειται να τον προσπεράσει από τα δεξιά. Μια επίσης παράνομη και επικίνδυνη ενέργεια, καθώς πολλές φορές την ώρα που φεύγει δεξιά ο πίσω, κάνει το ίδιο και ο μπροστά για να του αφήσει ελεύθερο χώρο – με αποτελέσματα να προκαλείται ατύχημα.

Δείτε ακόμα: Λιγόφαγο Hybrid SUVάκι με 14.680 ευρώ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Χορεύουν τα ευρώ για το Subaru Impreza 22B STI
Χορεύουν τα ευρώ για το Subaru Impreza 22B STI
Περίμενε 3 χρόνια το αυτοκίνητο και χάλασε με το που το πήρε!
Περίμενε 3 χρόνια το αυτοκίνητο και χάλασε με το που το πήρε! …
Νεόκοπο Kia Sportage του '95 έτοιμο για βουνά
Νεόκοπο Kia Sportage του '95 έτοιμο για βουνά
Ελληνικός φορτιστής με... βάση για καφέ!
Ελληνικός φορτιστής με... βάση για καφέ!
Μοναδικό Repsol Ford Focus RS θυμίζει Escort WRC
Μοναδικό Repsol Ford Focus RS θυμίζει Escort WRC
«Νταμάρι» το νέο Mitsubishi L200
«Νταμάρι» το νέο Mitsubishi L200
Uno και μοναδικό Fiat Uno Turbo με 30 χιλιόμετρα!
Uno και μοναδικό Fiat Uno Turbo με 30 χιλιόμετρα!
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store