Πόσα μηνιάτικα κόστιζε ένα Lada το 1983;

4164

Τα αυτοκίνητα της Lada ήταν ανέκαθεν συνυφασμένα με τις χαμηλές τιμές και την απαρχαιωμένη τεχνολογία, χαρακτηριστικά που εν μέρει ισχύουν και σήμερα. Τα νέα Lada έχουν βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο και πάλι ειδικά σε τεχνολογία δεν μπορούν να συναγωνιστούν άλλα σύγχρονα αυτοκίνητα (π.χ. σε συστήματα ασφαλείας και κινητήρες).

Δείτε ακόμα: Οι τιμές του νέου Lada Niva vs Lada 4×4

Στην ελληνική αγορά, από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Lada ήταν το Niva, το Samara και κυρίως το 1200 τη δεκαετία του 1980. Το εν λόγω μοντέλο με το χαρακτηριστικό τετραγωνισμένο αμάξωμα (αεροδυναμικός συντελεστής Cd: 0,43) είχε κυκλοφορήσει πολύ την εποχή εκείνη γιατί ήταν μια φθηνή «κούρσα» για το μέσο οικογενειάρχη. Επίσης, είχε τη φήμη του ανθεκτικού αυτοκινήτου, ενώ τα ανταλλακτικά του ήταν πολύ φθηνά.

Δείτε ακόμα: Lada Niva «Made in Germany»

Χαρακτηριστική είναι η διαφήμιση του 1983 με το Lada 1200, η οποία ξεκινούσε λέγοντας «Με τα χρήματά σας αγοράζετε ένα μικρό αυτοκινητάκι ή το Lada». Και συνέχιζε: 1.200 κυβικά, 4 πόρτες, μεγάλο πολυτελές σαλόνι, τεράστιο πορτ μπαγκάζ, δοκιμασμένη αντοχή». Στον εξοπλισμό του δεν είχε κανένα απολύτως ίχνος άνεσης, ούτε καν υδραυλικό τιμόνι και ήθελε γερά μπράτσα για τους ελιγμούς και το παρκάρισμα. Το Lada 1200 πωλούνταν τότε στην τιμή των 730.000 δραχμών. Ωστόσο, και πάλι δεν ήταν λίγα λεφτά για την εποχή εκείνη, όταν ενδεικτικά ο ανώτερος βασικός μισθός κρατικού υπαλλήλου ήταν 52.000 δρχ. και ο κατώτερος ήταν 25.000 δρχ., που σημαίνει ότι χρειάζονταν από 14 έως 29 μηνιάτικα.

Δείτε ακόμα: Πόσο γερά ήταν τα παλιά Lada; (+videos)

Το Lada 1200 τότε φαινόταν μεγάλο λόγω του σεντάν αμαξώματός του. Όμως με τα σημερινά δεδομένα το μήκος του (4.073 χλστ.) είναι αντίστοιχο με ενός μικρού χάτσμπακ, όπως και η χωρητικότητα του πολύ ρηχού πορτ μπαγκάζ (385 λτ.). Ο 1.200άρης θορυβώδης κινητήρας απέδιδε μόλις 60 ίππους και 87 Nm ροπής και η κίνηση μεταφερόταν στους πίσω τροχούς μέσω 4τάχυτου κιβωτίου. Η τελική ταχύτητα έφτανε τα 142 χλμ./ώρα και ήθελε αρκετή προσπάθεια και ούριο άνεμο για να τα φτάσει. Το σίγουρο είναι ότι πολλοί έχουν περάσει ατελείωτες ώρες στο εσωτερικό του ταξιδεύοντας, όπως και να μάθουν να οδηγούν στο τεράστιο τιμόνι του, αλλά και να μπαίνουν με το… πλάι στις πλατείες.

Δείτε ακόμα: 0-100 χλμ./ώρα με το σπορ Lada Granta Drive Active

Παρακολουθείστε παρακάτω και τη διαφήμιση του Lada 1200 το 1983: