Θα δίνατε 80.000 ευρώ για 350 χιλιόμετρα;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχώς αυξάνονται και παρουσιάζονται ολοένα και καινούργια μοντέλα διαφόρων κατηγοριών, από μικρά έως ακριβά SUV. Ωστόσο, ακόμα έχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, έτσι ώστε να συμφέρουν τον τελικό δέκτη, τον καταναλωτή. Η υψηλή τους τιμή σε σχέση με μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης, η περιορισμένη αυτονομία και ο μεγάλος χρόνος φόρτισης, είναι ορισμένα από τα βασικά τους μειονεκτήματα. Κύριο πλεονέκτημά τους είναι οι μηδενικές εκπομπές ρύπων, αρκεί το ρεύμα που χρειάζονται για να φορτίσουν να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή φιλικές προς το περιβάλλον.

Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το πρώτο ιαπωνικό turbo αυτοκίνητο!

Η πιο προσιτή σε τιμή πρόταση αγοράς που διατίθενται στην Ελλάδα είναι το Skoda CITIGOe iV 83 hp με 225 χλμ. αυτονομία και τιμή που ξεκινά από τις 22.300 ευρώ. Σε σχέση με ένα μίνι μοντέλο με κινητήρα βενζίνης, η τιμή του είναι διπλάσια (περίπου κατά 10.000 ευρώ υψηλότερη), ενώ προσφέρει σχεδόν τη μισή αυτονομία, συν του ότι για να φορτίσει χρειάζεται σε οικιακή πρίζα 2,3 kW (0-100%) 16 ώρες και 25 λεπτά, ή 5,5 ώρες σε wallbox 7,2 kW. Παραπλήσια χαρακτηριστικά ισχύουν και για τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι κατά πολύ ακριβότερα από τα αμιγώς βενζίνης ή ντίζελ, έχουν μικρότερη αυτονομία και χρειάζονται πολλές ώρες για να φορτίσουν σε μια οικιακή πρίζα. Επίσης, με την πάροδο του χρόνου η απόδοση της μπαταρίας πέφτει, άρα μειώνεται και η αυτονομία.

Δείτε ακόμα: Τα ποσά επιδότησης για τα ηλεκτρικά οχήματα

Μεταξύ των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ελλάδα, αυτό που έχει τη μεγαλύτερη αυτονομία είναι το Audi e-tron SB 55 quattro 408 hp. Η τιμή του ξεκινά από τις 90.890 ευρώ με μεικτή ελάχιστη αυτονομία 446 χιλιομέτρων (WLTP). Ανάλογα χαρακτηριστικά διαθέτουν το Audi e-tron 55 quattro 408 hp των 84.890 ευρώ (436 χλμ. αυτονομία) και η Jaguar I-Pace 400 hp των 87.500 ευρώ, με 415 χλμ. αυτονομία. Η Mercedes EQC 400 4MATIC 408 hp διανύει 374 χλμ. με μια φόρτιση και πωλείται στην τιμή των 80.700 ευρώ, ενώ το Audi e-tron SB 50 quattro 313 hp των 79.030 ευρώ έχει αυτονομία 347 χλμ. Από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα, την πιο συμφέρουσα τιμή σε σχέση με την αυτονομία που προσφέρει, διαθέτει το Peugeot e-208 136 hp, το οποίο κοστίζει από 29.000 ευρώ και φτάνει τα 329 χλμ. με μια φόρτιση.

Δείτε ακόμα: Νέα ηλεκτρική BMW iX3 με έως 460 χλμ. αυτονομία

Θεωρητικά, σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης η αυτονομία είναι μικρότερη, ενώ ο οδηγός δεν θα πρέπει να υπερβάλλει στο πάτημα του γκαζιού, αφού ο ηλεκτροκινητήρας τραβάει ακόμα περισσότερο ρεύμα από την μπαταρία, με αποτέλεσμα να μειώνεται δραστικά η αυτονομία.

Τελικά, αξίζει να δώσει κανείς υπέρογκα ποσά των π.χ. 80.000 ευρώ για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο με δυσκολία μπορεί να καλύψει μια διαδρομή εκδρομής τύπου Αθήνα – Ναύπλιο με επιστροφή, χωρίς να χρειαστεί φόρτιση; Ακόμα και πιο «προσιτά» μοντέλα των 30.000 – 40.000 ευρώ, θα τα αγοράζατε ή θα επιλέγατε ένα βενζινοκίνητο ή ντίζελ;

Δείτε ακόμα: Νέο ηλεκτρικό Nissan Ariya με έως 394 ίππους

Μάρκα/μοντέλο Τιμή από (€) Αυτονομία (χλμ.)*
Skoda CITIGOe iV 83 hp 22.300 225
VW e-up! 83 hp 23.300 256
smart EQ fortwo 81 hp 24.990 120
smart EQ forfour 81 hp 25.675 116
Peugeot e-208 136 hp 29.900 329
Opel Corsa-e 136 hp 31.980 329
ΜΙΝΙ Cooper SE 184 PS 33.900 235
Nissan LEAF 150 hp 33.990 270
VW e-Golf 136 hp 34.200 170
BMW i3 170 hp 41.300 260
BMW i3s 185 hp 45.050 260
Audi e-tron 50 quattro 313 hp 73.070 336
Audi e-tron SB 50 quattro 313 hp 79.030 347
Mercedes EQC 400 4MATIC 408 hp 80.700 374
Audi e-tron 55 quattro 408 hp 84.890 436
Jaguar I-Pace 400 hp 87.500 415
Audi e-tron SB 55 quattro 408 hp 90.890 446
*Μεικτή ελάχιστη (WLTP)
Get it on Google Play Download on the App Store