Τι καινοτομία είχε το πάμφθηνο Fiat Cinquecento;

Πέρασαν σχεδόν 30 χρόνια από τότε που έκανε την πρώτη εμφάνισή του το Fiat Cinquecento το 1991, αντικαθιστώντας το Fiat 126. Ένα λιλιπούτειο σε διαστάσεις μίνι αυτοκίνητο πόλης (μήκος 3.230 χλστ., πλάτος 1.490 χλστ., ύψος 1.435 χλστ. και μεταξόνιο 2.200 χλστ.), το οποίο έγινε εξαιρετικά δημοφιλές.

Δείτε ακόμα: Θυμάστε το ψηφιακό ταμπλό του Fiat Tipo;

Παρά τον πολύ οικονομικό του χαρακτήρα, το Cinquecento με τις χαρακτηριστικές απλές σχεδιαστικές του γραμμές και το σπαρτιάτικο εσωτερικό του, ήταν πολύ καλά στημένο στο δρόμο και ειδικά στην σπορ έκδοση Cinquecento Sporting. Την εποχή που ο ανταγωνισμός είχε άκαμπτο άξονα πίσω, «χοροπήδαγε» και γενικά δεν πάταγε καλά στην άσφαλτο, το Cinquecento διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς. Μπροστά υπήρχε η κλασική δομή με τα γόνατα ΜακΦέρσον και ψαλίδια βάσης που χρησιμοποιείται από την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. H πίσω ανάρτηση με τους ημιυστερούντες βραχίονες και τα ξεχωριστά τοποθετημένα ελατήρια με τα αμορτισέρ υπό κλίση, φρόντιζαν έτσι ώστε ο ένας τροχός να μη μεταφέρει ταλαντώσεις στον άλλο τροχό, όταν το αυτοκίνητο περνούσε από ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Δείτε ακόμα: Όταν η Lancia Lybra είχε Infotainment το 1999!

Τον τύπο αυτό της πίσω ανάρτησης η Fiat τον χρησιμοποίησε σε διάφορα μοντέλα της πολλών μαρκών, κατηγοριών και μεγεθών, ωστόσο αργότερα εγκαταλείφθηκε και αντικαταστάθηκε από τον ημιάκαμπτο άξονα.

Δημοφιλέστερος κινητήρας για το Cinquecento ήταν ο 4κύλινδρος των 903 κ.εκ. με απόδοση 40 ίππων και 64 Nm ροπής, ο οποίος επιτάχυνε τα 710 κιλά του αμαξώματος στο 0-100 χλμ./ώρα σε 18 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 140 χλμ./ώρα. Το πιο «αγριεμένο» Cinquecento Sporting με τον 1.100άρη Fire των 54 ίππων και 88 Nm ροπής επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 150 χλμ./ώρα.

Δείτε ακόμα: Τι ήταν ο Twin Spark κινητήρας της Alfa Romeo;

Παρακολουθείστε παρακάτω στο βίντεο και τη λειτουργία της πίσω ανάρτησης:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έρχεται το απόλυτο διπλοκάμπινο αγροτικό 4x4
Έρχεται το απόλυτο διπλοκάμπινο αγροτικό 4x4
Αυτοκίνητο γεμάτο σκουριά πουλήθηκε 150.500 ευρώ!
Αυτοκίνητο γεμάτο σκουριά πουλήθηκε 150.500 ευρώ! …
«Παρουσιάστε, αρμ!» με αγγλικό άρμα
«Παρουσιάστε, αρμ!» με αγγλικό άρμα
Τεράστια ζήτηση για τη χειροκίνητη Porsche 911 GT3
Τεράστια ζήτηση για τη χειροκίνητη Porsche 911 GT3
Ποιο SUV έσωσε τον Τiger Woods;
Ποιο SUV έσωσε τον Τiger Woods;
Πόσο αυξήθηκε η αυτονομία των Plug-in Hybrid Audi Q5, A6 & A7;
Πόσο αυξήθηκε η αυτονομία των Plug-in Hybrid Audi Q5, A6 & A7; …
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τους πιο ευχαριστημένους κατόχους
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τους πιο ευχαριστημένους κατόχους …
Πόσα γλυτώνει η ρωσική από την κανονική Rolls-Royce;
Πόσα γλυτώνει η ρωσική από την κανονική Rolls-Royce; …
Αθάνατη Mercedes E-Class Diesel με 524.000 χλμ.
Αθάνατη Mercedes E-Class Diesel με 524.000 χλμ.
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων