Τι κινητήρα είχε το δημοφιλές Datsun Bluebird ΤΑΧΙ;

Το όνομα της Nissan είναι άμεσα ταυτισμένο στους νεότερους με το απόλυτο best seller SUV Qashqai, ενώ οι λίγο πιο παλιοί θα θυμούνται τις ένδοξες μέρες των Almera και Sunny (και όχι μόνο). Ωστόσο, τη δεκαετία του ’80 το Nissan ή Datsun που έβλεπες πιο πολύ στους δρόμους σε κίτρινο χρώμα και με «καπέλο» στην οροφή, δεν ήταν άλλο από το αθάνατο Bluebird ΤΑΧΙ.

Όπως αναφέρει η παρακάτω διαφήμιση, είχαν κυκλοφορήσει 2.000 ταξί Datsun Bluebird και με αναλογία 1 στα 3 TAXI! Αρκετοί θα έχουν στη μνήμη τους τη χαρακτηριστική του φιγούρα, όχι μόνο εξωτερικά, αλλά και από το εσωτερικό του, καθήμενοι είτε στο πίσω μαλακό κάθισμα ή μπροστά (ή από τη θέση του οδηγού). Το Bluebird 910 κατασκευάστηκε μεταξύ 1979 έως 1984 και ήταν το τελευταίο πισωκίνητο Bluebird. Το τριών όγκων τετραγωνισμένο μεσαίο αυτοκίνητο της εποχής έδειχνε μεγάλο τότε με μήκος 4.350 χλστ., πλάτος 1.540 χλστ., ύψος 1.400 χλστ. και μεταξόνιο 2.525 χλστ. Σήμερα, το νέο Qashqai με διαστάσεις 4.425×1.835×1.625 και 2.665 χλστ. αντίστοιχα και ένα όγκο λιγότερο, φαίνεται τεράστιο δίπλα του.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό γνώρισμα του Bluebird TAXI, ήταν το κροτάλισμα του ντίζελ κινητήρα του. Κάτω από το μακρύ και επίπεδο καπό του φιλοξενούνταν ένα ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο 1.952 κ.εκ., ισχύος 63 ίππων στις 4.600 σ.α.λ. και 116 Nm ροπής στις 2.400 σ.α.λ. Φυσικά και δεν προορίζονταν για να βάζει φωτιά στο δρόμο (0-100 χλμ./ώρα σε 22 δλ. και τελική ταχύτητα 140 χλμ./ώρα), αλλά για να «βγάζει» εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια χιλιόμετρα, χωρίς πρόβλημα. Μαζί και με τη χαμηλή κατανάλωση των 7,3 λτ./100 χλμ., ήταν αναμφίβολα ένα από τα πιο «γερά» ταξί που έχουν ποτέ περάσει. Επίσης, τα αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ήταν ατού για πριν 40 χρόνια.

Get it on Google Play Download on the App Store