Τι κοινό είχε το Skoda Favorit με την Porsche;

141

Η Skoda διαθέτει σήμερα μια πληρέστατη γκάμα μοντέλων, προσφέροντας υψηλή τεχνολογία, χώρους, ποιότητα και αποδοτικούς κινητήρες, σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Ωστόσο, η αυγή της σύγχρονης εποχής της ξεκίνησε στις 16 Σεπτεμβρίου του 1987 με την παρουσίαση του Favorit. Ένα μοντέλο με πολλές καινοτομίες για τη μάρκα.

Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε η Skoda Felicia Fun πριν 25 χρόνια;

Όλα ξεκίνησαν το Δεκέμβριο του 1982, όταν η Τσεχοσλοβακική κυβέρνηση αποφάσισε να αναπτύξει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με χρονικό ορίζοντα πενταετίας. Στη Mladá Boleslav, μια ομάδα εργαζομένων, με επικεφαλή τον Petr Hrdlička ξεκίνησε να εργάζεται και -παρά τις οικονομικές δυσκολίες την εποχή εκείνη- δημιούργησε ένα μικρό αυτοκίνητο το συντομότερο δυνατό χρόνο, που μπορούσε να κοιτάξει τους δυτικούς ανταγωνιστές.

Το σχεδιασμό του Favorit επιμελήθηκε ο διάσημος σχεδιαστικός οίκος Bertone, ενώ υπήρξε και βοήθεια σε επίπεδο τεχνογνωσίας από την Porsche. Για παράδειγμα, η σπορ γερμανική μάρκα βοήθησε στην εξέλιξη των αναρτήσεων και στη βελτιστοποίηση του εσωτερικού θορύβου. Άλλωστε, ήταν το πρώτο Skoda με κίνηση και κινητήρα μπροστά, αντί της πίσω διάταξης που χρησιμοποιούσαν τα παλαιότερα μοντέλα.

Δείτε ακόμα: Γιατί η Octavia άλλαξε το ρου της Skoda;

Το γεγονός αυτό είχε πολλά ευεργετικά αποτελέσματα. Παρόλο που το Favorit ήταν πιο κοντό σε μήκος κατά 40 χλστ. από τον προκάτοχό του, το Skoda 120, το εσωτερικό του ήταν κατά 85 χλστ. μακρύτερο και γενικά διέθετε μεγαλύτερους χώρους.

Για την κίνηση του Favorit υπήρχε ένας αλουμινένιος 4κύλινδρος κινητήρας 1.289 κ.εκ., σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 58 ή 63 ίππους. Το μηχανικό αυτό σύνολο συμβάδιζε με τα τελευταία πρότυπα κατανάλωσης και εκπομπών, ενώ μπορούσε να καλύψει έως και 250.000 χλμ., πριν να απαιτηθεί μια πλήρης συντήρηση.

Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε τι συμβολίζει το σήμα της Skoda;

Η έναρξη ευρείας παραγωγής του έγινε στη Mladá Boleslav, τον Αύγουστο του 1988. Η έκδοση 136 L (deluxe) κόστιζε τότε 84.600 κορόνες Τσεχίας, οι οποίες ισοδυναμούσαν με 27,5 μέσους μισθούς, περίπου 3.070 κορόνες. Όλα μετά άλλαξαν για την Skoda, όταν την άνοιξη του 1991 έγινε η τέταρτη εταιρία του Volkswagen Group. Λίγο αργότερα το Favorit δέχτηκε ένα γερό facelift, εστιάζοντας στους τομείς της ποιότητας, της τεχνολογίας, της ασφάλειας και του σχεδιασμού.

Μεταξύ Αυγούστου 1987 και Σεπτεμβρίου 1994, η Skoda παρήγαγε 783.167 μονάδες του Favorit. Μαζί με το Forman estate και τις παραλλαγές επαγγελματικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένου του pick-up, συνολικά 1.077.126 οχήματα είχαν κατασκευαστεί έως τα μέσα του 1995. Η Felicia, αντικατέστησε το Favorit, το φθινόπωρο του 1994.

Δείτε ακόμα: Από 19.900€ η νέα Skoda Octavia (τιμές – εξοπλισμοί)