Το αυτοκίνητο που έχει «πεθάνει» 3 φορές!

Όταν ένα συγκρότημα προγραμματίζει τη διάλυσή του, είθισται να πραγματοποιεί μια τελευταία περιοδεία. Κάποιες φορές, όμως, είτε αλλάζει γνώμη, είτε επανενώνεται – μέχρι να ξαναδιαλυθεί. Οι τρεις ή τέσσερις «τελευταίες» περιοδείες των Scorpions, για παράδειγμα, έρχονται πρώτες στο μυαλό. Γνωρίζετε ότι μια αντίστοιχη ανακολουθία χαρακτηρίζει ένα ιστορικό όνομα στα αυτοκίνητα;

Η Lincoln Continental είναι από τα «αρχαιότερα» αυτοκίνητα, μετρώντας 80 χρόνια καριέρας και 10 γενιές. Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1940, ως κουπέ και κάμπριο, για να αποκτήσει την προεδρική μορφή του σεντάν στην τρίτη γενιά, από το 1959. Αποτυπώθηκε στη σύνθεση της Ιστορίας μέσα από ένα τραγικό συμβάν: τη δολοφονία του Τζον Κένεντι, όντας το αυτοκίνητο του 35ου Προέδρου των Η.Π.Α. (SS-100-X το όνομα της ειδικά τροποποιημένης κατασκευής).

Διαβάστε επίσης: Ποιο είναι το μακροβιότερο όνομα στην αυτοκίνηση;

Μέχρι να συμβεί αυτό, η Continental είχε αποσυρθεί -για πρώτη φορά- το 1948, επανερχόμενη το 1956. Μία ίσον καμία, εξ ου και η δεύτερη συνταξιοδότηση τον Ιούλιο του 2002, για την 9η και πιο γνωστή σε εμάς γενιά, μέσω των εμφανίσεων σε ταινίες του Χόλιγουντ – όχι στο βαθμό της Town Car, αλλά δημοφιλές movie car.

Τότε η Ford φάνηκε να σοβαρολογεί, καθώς μετά την παρουσίαση ενός πρωτοτύπου την ίδια χρονιά, ανακοίνωσε πως η Continental θα αποσύρονταν οριστικά.

Πράγματι, η ναυαρχίδα της Lincoln εξαφανίστηκε από τους τιμοκαταλόγους και τις πάσης φύσεως συζητήσεις για επιστροφή, δίνοντας το 2009 τη θέση της στο MKS. Ούτως ή άλλως, φύσει και θέσει αντικαταστάτης, στην γκάμα και εμπορικά, είχε αναλάβει το SUV Navigator.

Δείτε ακόμα: Το αυτοκίνητο που ξεφτίλισε τους Ναζί

Τελικά, η Continental αποδείχτηκε για δεύτερη φορά πολύ σκληρή για να πεθάνει, επιστρέφοντας πανηγυρικά το 2016. Αρχοντική, επιβλητική, όπως την μάθαμε, αλλά και υπερσύγχρονη. Ημιαυτόνομη οδήγηση και ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας δεν θα μπορούσαν να μην έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, δίχως να λείπουν οι ρετρό αναφορές. Οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες (για την 80th Anniversary Coach Door Edition) αποτίουν φόρο τιμής στις προκατόχους των 60’s, συνδυαζόμενες -στην κορυφαία έκδοση- με σύστημα τετρακίνησης και 3λιτρο twinturbo V6, 406 ίππων και 542 Nm.

Δείτε ακόμα: Καταραμένη Lincoln «σκοτώνει» τους ιδιοκτήτες της;

Κλασικά για αμερικανικό premium μοντέλο, κοστίζει πολύ λιγότερο από τον ανταγωνισμό. H βασική έκδοση εφοδιάζεται με έναν ατμοσφαιρικό 3.7 V6 και 305 ίππων, ξεκινώντας από τις 46.305 δολάρια (39.558 ευρώ). Η ισχυρότερη, με έναν 2.7 twinturbo V6 335 ίππων, εκκινεί από τις 59.870 (51.131 ευρώ), ενώ η προαναφερθείσα κορυφαία των 406 αλόγων από τις 64.825 (55.365 ευρώ). Ακόμα και η πλουσιότερη Black Label, ξεκινά από τις 69.145 δολάρια. Σε αντιπαραβολή, το κορεατικό Genesis G90 ξεκινά από τις 73.915 δολάρια. Για Γερμανία, ούτε λόγος: από 86.500 το Audi A8, από 86.800 η BMW Σειρά 7 και από 94.250 η Mercedes S-Class. Και την ιαπωνική εναλλακτική να δει κανείς, το Lexus LS, κάτω από τις 80.000 δολάρια δεν θα πέσει (από 80.010).

Διαβάστε επίσης: Ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με σύστημα πολυμέσων;

Παρόλο το τιμολογιακό πλεονέκτημα, η Continental δεν κέρδισε το αγοραστικό κοινό. Για την ακρίβεια κανένα μοντέλο της Lincoln, πλην του Navigator, δεν παρουσιάζει επιτυχημένη εμπορική πορεία. Γεγονός που από μόνο του, θα ήταν αρκετό να στείλει «στα θυμαράκια» για τρίτη φορά το πολυτελές σεντάν. Η παράλληλη απόσυρση όλων των σεντάν για την Ford και τις θυγατρικές της, ήρθε και το αποτελείωσε. Η πλατφόρμα CD4 επίσης οδηγείται στις αποθήκες του «Μπλε Οβάλ», αφήνοντας την Continental ΜΚ10 να κλείσει στο τέλος του έτους έναν κύκλο 80 ετών. Κύκλος που μέχρι τώρα, ανοιγόκλεισε δυο φορές. Λέτε να πάει για το «χατ τρικ»; Με το συγκεκριμένο μοντέλο, ποτέ δεν ξέρεις…

Get it on Google Play Download on the App Store