Το λιοντάρι της Peugeot με την συλλεκτική αξία

Ο πρόγονος του νέου και ιδιαίτερα δυναμικού Peugeot 508 Sport Engineered, το Peugeot 405 Τ16 με τη μόνιμη τετρακίνηση, τους 220 ίππους και τα 235 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, αποτελούσε το σπορ μεσαίο αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’90.

Δείτε ακόμα: Νέο σπορ 508 Peugeot Sport Engineered 360 PS

Από το λανσάρισμά του το 1987, το Peugeot 405 έφερε τα γονίδια ενός sport σεντάν, αλλά ποτέ δεν ήταν διαθέσιμο σε μία σπορ έκδοση. Το 1993, λανσαρίστηκε η έκδοση Τ16, της οποίας το ακρωνύμιο έχει μία αξιοσημείωτη ιστορική σημασία, αφού συνδέεται με το θρύλο του Peugeot 405 Turbo 16, νικητή του ράλι Παρίσι – Ντακάρ το 1989 και το 1990, καθώς και του αγώνα Pikes Peak το 1988 και το 1989. Κατόπιν, διαδέχθηκε το θρυλικό Peugeot 205 Turbo 16, διπλό παγκόσμιο πρωταθλητή στο Group B ράλι και νικητή του Rally Dakar το 1987 και το 1988.

Εφοδιασμένο με έναν δίλιτρο 4κύλινδρο κινητήρα με turbo της Garett, το Peugeot 405 T16 είχε απόδοση 196 ίππων, ενώ μπορούσε να φτάσει στους 220 ίππους μέσω του overboost. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονταν σε μόλις 7 δευτερόλεπτα, χάρη στην μόνιμη τετρακίνηση και τον συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος κατένεμε την ροπή εμπρός – πίσω σε ποσοστό 53% και 47% αντίστοιχα.

Δείτε ακόμα: Επετειακή δεύτερη νιότη για Peugeot 205 GTi

Εξωτερικά, μπορεί να μην είχε τους φαρδείς θόλους τροχών που υπήρχαν στο 205 Turbo 16, για παράδειγμα, αλλά αντιθέτως, διακρινόταν για την εξαιρετικά κομψή σιλουέτα του. Οι διαφορές αφορούσαν τις ζάντες των 16 ιντσών, το εργοστασιακό σύστημα πλύσης των φαναριών, τους πιο σπορ προφυλακτήρες, την αεροτομή πίσω και το κόκκινο λογότυπο T16 στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.046 οχήματα, γεγονός που το κάνει περιζήτητο για τους συλλέκτες. Γενικότερα, το Peugeot 405 είχε καταγράψει μία τεράστια εμπορική επιτυχία, κερδίζοντας τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» το 1988 και έχοντας εμπνεύσει διαφορετικές αγωνιστικές εκδόσεις.

Μία έκδοση του 405 Τ16 με αυξημένη ιπποδύναμη στους 660 ίππους κέρδισε τον αγώνα Pikes Peak, του 1988 και 1989 με τον Ari Vatanen και τον Robby Unser στο τιμόνι. Ο Vatanen, το 1988 κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ, το οποίο δεν μπορούσε να ξεπεραστεί για 5 ολόκληρα χρόνια και αποτέλεσε το θέμα, βάσει του οποίου ο Jean-Louis Mourey δημιούργησε την ταινία μικρού μήκους «Climb Dance».

Δείτε ακόμα: Πόσο πωλούνται καινούρια Peugeot 206;

Επίσης, το Peugeot 405 Turbo 16 (ολογράφως) Rally-Raid, ένα κουπέ εμπνευσμένο από το 405 σεντάν, αντικατέστησε το 205 Turbo 16 στην αφρικανική άμμο και κέρδισε δύο συναπτούς αγώνες ράλι Παρίσι Ντακάρ το 1989 και το 1990, με τον Ari Vatanen στο τιμόνι.

Get it on Google Play Download on the App Store