To πρώτο GTI στην Ιστορία ήταν ο «Σκαραβαίος»!

Δεν είναι λίγες οι στιγμές όπου η Ιστορία έχει καταγραφεί ανορθόγραφα. Επιτεύγματα να αποδίδονται σε λάθος ευεργέτες, καταδίκες να βαραίνουν αθώους, γεγονότα να χαρακτηρίζουν καμπές της ανθρωπότητας σε λάθος σημεία. Ο τομέας του αυτοκινήτου δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, ειδικά από την στιγμή που οι τυπικότητες δεν λείπουν από τις περιγραφές κατηγοριών και μοντέλων. Όπως τα GTI.

Μια ολόκληρη κατηγορία -σήμερα τελώντας υπό τον γενικότερο όρο «hot hatches»- που πήρε το όνομά της από την αντίστοιχη έκδοση του VW Golf 1ης γενιάς, 43 χρόνια πριν. Τα χαρακτηριστικά των μοντέλων της κατηγορίας; Καθημερινά, πρακτικά αυτοκίνητα, που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα αναγκών, αλλά δεν παραλείπουν να εξιτάρουν τον οδηγό με τις επιδόσεις και την οδική τους συμπεριφορά, απόρροια των ισχυρών κινητήρων και των βελτιώσεων σε αναρτήσεις και πλαίσιο. Τι θα λέγατε, όμως, αν κάποιος υποστήριζε πως τετράτροχο με αυτά τα γνωρίσματα υπήρχε πριν το Golf GTI; Και μάλιστα σχεδόν 3 δεκαετίες πριν το 1976, όταν και παρουσιάστηκε το γερμανικό hot hatch;

Δείτε ακόμα: Ο αρχαιότερος «Σκαραβαίος» του κόσμου έγινε καινούργιος (+video)

Toν Απρίλιο του 1934, ο Ferdinand Porsche πήρε εντολή να εξελίξει ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να μεταφέρει μια μέση γερμανική οικογένεια (2 ενήλικες και 3 παιδιά) σε ταχύτητες έως 100 χλμ./ώρα, κρατώντας παράλληλα την κατανάλωση στα 7 λίτρα/100 χλμ. και την τιμή όσο χαμηλότερα γινόταν για να ανταποκρίνεται στον χαρακτηρισμό «αυτοκίνητο του λαού». Η κατασκευή ξεκίνησε 4 χρόνια αργότερα, όμως επειδή η εντολή είχε έρθει από κάποιον Αδόλφο Χίτλερ, σταμάτησε το 1939 καθώς ο επικεφαλής των Ναζί ξεκίνησε τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα στρατιωτικά οχήματα μονοπώλησαν τις γραμμές παραγωγής, ωστόσο μέσα στο ίδιο έτος η συναρμολόγηση του «Volkswagen» επανεκκίνησε – έστω και σε πολύ αργούς ρυθμούς.

Το Kdf-Wagen, όπως ονομαζόταν, είχε εσωτερικό κωδικό «VW38». Στον πίσω άξονα διέθετε έναν 1.000αρη αερόψυκτο boxer, απόδοσης 25 ίππων. Το αυτοκίνητο που αργότερα γιγαντώθηκε ως VW Beetle. Παράλληλα με το 38, ο Porsche κατασκεύασε το VW39 για τους πιο απαιτητικούς – δηλαδή τον ίδιο και τον γιο του. Ο κινητήρας ήταν μια detuned εκδοχή της αγωνιστικής Porsche Type 64, που απέδιδε 50 ίππους και μπορούσε να φτάσει τα 160 χλμ./ώρα. Για τον γρήγορο «Σκαραβαίο» -που ακόμα δεν είχε αποκτήσει το θρυλικό όνομα- τα 986 κ.εκ. περιορίστηκαν στα 32 άλογα, όμως και πάλι αρκούσαν να κινήσουν τα 695 κιλά του αμαξώματος με αξιοθαύμαστο νεύρο για τα δεδομένα της εποχής και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου: η τελική ξεπερνούσε τα 120 χλμ./ώρα, η ανάρτηση ήταν αναθεωρημένη, ενώ ενισχύσεις συναντούσαμε σε επιμέρους τμήματα, όπως τα φρένα και το σασί. Θυμίζει κάτι η συνταγή;

Διαβάστε επίσης: Αντίο για πάντα Volkswagen Beetle!

Αρχικά υπήρχαν 2 πρωτότυπα, ένα για κάθε Porsche, τα οποία χρησιμοποιούνταν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις από το Τσουφενχάουζεν στο Βόλφσμπουρκ και το Βερολίνο. Συνολικά κατασκευάστηκαν 14 VW39, τα περισσότερα εκ των οποίων χάθηκαν στις στάχτες του πολέμου. Από το 1948 κι έπειτα αγνοείτο η τύχη του αυτοκινήτου που οδηγούσε ο Ferdinand Porsche, μέχρι πριν 3 χρόνια. Τότε οι Thomas König και Oliver Schmidt, ιδρυτές του Μουσείου Πρωτοτύπων στο Αμβούργο, το ανακάλυψαν και το υπέβαλλαν σε ολική ανακατασκευή. Σήμερα το κατάμαυρο Beetle είναι πανέτοιμο, ολοκληρωμένο και σε κατάσταση βιτρίνας, να εκτίθεται περήφανα στο μουσείο και να ενημερώνει τον κόσμο για τις πραγματικές ρίζες μιας εκ των πιο αγαπημένων κατηγοριών αυτοκινήτου όλων των εποχών.

Get it on Google Play Download on the App Store