Η Ford πατεντάρισε νέο σύστημα Drift Mode

Όταν η Ford παρουσίασε την τρίτη (κι όπως αποδείχτηκε, τελευταία) γενιά του Focus RS, ο κόσμος σύσσωμος έμεινε άναυδος από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και την πρωτοφανή δυναμική του. Για πρώτη φορά τετρακίνητο RS από την εποχή του Escort Cosworth, για πρώτη φορά γενικά αυτοκίνητο με drift mode. Το σύστημα που έπειτα έγινε μόδα και υιοθετήθηκε (με διαφορετικές εφαρμογές) κατά σειρά από τη Mercedes-AMG A45 S, τη BMW M5, το VW Golf R, το Kia Stinger GTS, τις κορυφαίες εκδόσεις κάποιων Genesis και πιο πρόσφατα το Audi RS 3.{loadposition Fordcarcenter}

Μια επταετία μετά την πρώτη του εμφάνιση (στη Γενεύη, το 2015), το drift mode του «Μπλε Οβάλ» επιστρέφει στον τόπο του καμένου ελαστικού και δεν κάνει εξαιρέσεις μεταξύ θερμικών-ηλεκτρικών κινητήρων. Μια πατέντα που κατατέθηκε στο αρμόδιο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών των Η.Π.Α., αναφέρει ένα σύστημα που «απεμπλέκει τους τροχούς υπό φορτίο μέσω επενεργητή, τους μπλοκάρει μέσω των αντίστοιχων φρένων και εν συνεχεία αφήνει τον επενεργητή να ρυθμίζει το ποσό της προσλαμβανόμενης ροπής, βάση διαφοράς μεταξύ υπάρχουσας ταχύτητας και προσδοκώμενης». Σε απλούστερα λόγια, ο επενεργητής παίζει έναν ρόλο που θυμίζει μίξη κεντρικού διαφορικού και yaw control.

Η μεγάλη διαφορά του νέου συστήματος έγκειται στο γεγονός πως χρησιμοποιείται τόσο σε θερμικά, όσο και ηλεκτρικά σύνολα. Ο επενεργητής αυτός κάνει την ίδια δουλειά και εν συνεργεία με ηλεκτροκινητήρες, απομονώνοντας και κατανέμοντας καταλλήλως τη ροπή ώστε να δημιουργήσει, αλλά και διατηρήσει, γωνία το αυτοκίνητο. Με το νέο drift mode επιλεγμένο, τα μελλοντικά «χορευτικά» Ford θα ξεκινούν την πλαγιολίσθηση μέσω μπλοκαρίσματος των τροχών και στη συνέχεια η παροχή της ισχύος θα γίνεται με βάση προκαθορισμένα δεδομένα για την επίτευξη της βέλτιστης γωνίας. Βάσει περιγραφής, δηλαδή, ενδέχεται να υπάρχει οριοθέτηση στο πόσο θα «γυρνάει» το αυτοκίνητο.

Σε σχέση με τα όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα, το νέο σύστημα της Ford καινοτομεί στη χρήση των φρένων. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε drift mode να χρησιμοποιεί μπλοκάρισμα φρένων για να ξεκινήσει την πλαγιολίσθηση, κάτι που θα κάνει πιο άμεση την δημιουργία γωνίας σε σχέση με τα υπάρχοντα συστήματα που βασίζονται καθαρά στη βέλτιστη κατανομή της ροπής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Hyundai απλουστεύει τη φόρτιση μέσω ρομπότ
Η Hyundai απλουστεύει τη φόρτιση μέσω ρομπότ
Ρομπότ αλλάζουν λάστιχα στο πρώτο AI βουλκανιζατέρ (+video)
Ρομπότ αλλάζουν λάστιχα στο πρώτο AI βουλκανιζατέρ (+video) …
Το νέο Volvo EX30 έχει τα... μάτια του 14!
Το νέο Volvo EX30 έχει τα... μάτια του 14!
Οι προηγμένες δοκιμές στα φώτα των BMW
Οι προηγμένες δοκιμές στα φώτα των BMW
Νέο χειροκίνητο κιβώτιο της Toyota για σπορ υβριδικά
Νέο χειροκίνητο κιβώτιο της Toyota για σπορ υβριδικά …
Kia με αντλία θερμότητας και νέο πάνελ κλιματισμού
Kia με αντλία θερμότητας και νέο πάνελ κλιματισμού …
Το Hyundai Ioniq 5 πάει σαν τον κάβουρα! (+video)
Το Hyundai Ioniq 5 πάει σαν τον κάβουρα! (+video)
Αναδυόμενη οθόνη 30 ιντσών από τη Hyundai (+video)
Αναδυόμενη οθόνη 30 ιντσών από τη Hyundai (+video)
Ξερόγκαζα με τηλεχειρισμό για τη νέα Ford Mustang
Ξερόγκαζα με τηλεχειρισμό για τη νέα Ford Mustang
Οι τιμές του νέου Toyota Prius στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Mazda2 σε τιμές που συμφέρουν
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησαν Ελλάδα οι νέες BMW Σειρά 5 & i5 (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Citroen C4 X και ë-C4 X
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ηλεκτρικό Nissan Townstar Combi (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 3. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW ID.3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το αναβαθμισμένο Mazda MX-5
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο τιμοκατάλογος του νέου VW Amarok
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ανανεωμένο Mazda CX-5 σε τιμή έκπληξη
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Volkswagen Amarok
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store