Πώς λειτουργεί το κιβώτιο iMT της Kia

125

Η Kia Motors παρουσιάζει περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο έξυπνο χειροκίνητο
κιβώτιο ταχυτήτων iMT (intelligent Manual Transmission), το οποίο έχει σχεδιαστεί για μια σειρά από υβριδικά μοντέλα (MHEVs) του Κορεάτη κατασκευαστή. Πρόκειται για μια παγκόσμια καινοτομία ενός υβριδικού κινητήρα 48V με μετάδοση «clutch-by-wire», στην οποία αντί για μηχανικό σύνδεσμο, ο συμπλέκτης του λειτουργεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά και ενσωματώνεται στο υβριδικό σύστημα των 48 Volt.

Διαβάστε επίσης: Κακές συνήθειες στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (+video)

Η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για τη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών CO2, διατηρώντας παράλληλα τη συμμετοχή του οδηγού όπως σε ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το iMT συνεργάζεται με τo
υβριδικό σύστημα (MHSG), ώστε να απενεργοποιεί τον κινητήρα νωρίτερα από το σύστημα Stop & Go πριν την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Επίσης, υπό προϋποθέσεις το σύστημα απενεργοποιεί περιστασιακά τον κινητήρα σε ταχύτητες έως και 125 χλμ./ώρα και τον ενεργοποιεί εκ νέου, όταν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του γκαζιού ή του συμπλέκτη.

Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης το σύστημα μπορεί να βελτιώσει τη συνολική
κατανάλωση καυσίμου και να μειώσει τις εκπομπές CO2 περίπου κατά 3%.

Η επιλεγμένη σχέση παραμένει εμπλεκόμενη ακόμη και με τον κινητήρα προσωρινά απενεργοποιημένο. Ο κινητήρας επανεκκινείται άμεσα με την ίδια σχέση από το MHSG μόλις ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του φρένου ή του γκαζιού. Εάν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση ή εάν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι πολύ χαμηλή για την εμπλεκόμενη σχέση, τότε η μετάδοση επανεκκινεί τον κινητήρα στο ουδέτερο (δηλαδή με ανοιχτό τον συμπλέκτη).

Διαβάστε επίσης: Γιατί πρέπει να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπροστά;

Πώς λειτουργεί

• Ο οδηγός αφήνει το αυτοκίνητο να «ρολάρει» με επιλεγμένη ταχύτητα επιβραδύνοντας
ομαλά το αυτοκίνητο (π.χ. σε μία στροφή ή σε μία διασταύρωση).

• Με επιλεγμένη την σχέση, το iMT στέλνει ένα ηλεκτρονικό σήμα στο κιβώτιο ταχυτήτων
και στο MHSG για την απενεργοποίηση του κινητήρα και το άνοιγμα του συμπλέκτη.

• Με τον κινητήρα απενεργοποιημένο το αυτοκίνητο συνεχίζει να «ρολάρει», ενώ με τον
συμπλέκτη ανοιχτό μειώνει το βαθμό επιβράδυνσης και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να
αξιοποιήσει στο έπακρο την κινητική του ενέργεια.

• Καθώς ο οδηγός πατά το πεντάλ του γκαζιού για να επιταχύνει ή πατά το πεντάλ του
συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση, τότε το MHSG επανεκκινεί τον κινητήρα στην επιλεγμένη σχέση ή στην ουδέτερη θέση (με ανοιχτό συμπλέκτη).

• Η ηλεκτρική ισχύς από το MHSG και την μπαταρία 48V επαναφέρει άμεσα τον κινητήρα
και την μετάδοση στη σωστή ταχύτητα.

• Εάν το αυτοκίνητο πέσει κάτω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα, τότε ο κινητήρας
επανεκκινείται με την υποβοήθηση του συστήματος MHEV και ο συμπλέκτης κλείνει.