Δοκιμή SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI 95 PS

Συνυφασμένο άμεσα με το όνομα «SEAT», το Ibiza είναι το μοντέλο που ηγείται επάξια της μάρκας στις πωλήσεις, συμπληρώνοντας πάνω από 5,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε μια άκρως επιτυχημένη πορεία 33 ετών. Η 5η γενιά του Ibiza έρχεται για να συνεχίσει αυτή την επιτυχία των προηγούμενων γενιών του, έχοντας να αντιμετωπίσει επιπλέον τον σκληρότερo και πιο ευρύ ανταγωνισμό ίσως στην ιστορία της μικρής κατηγορίας. Εξ ου και η SEAT προσφέρει στο νέο της μικρό ό,τι καλύτερο διαθέτει στο οπλοστάσιό της, όπως για παράδειγμα το νέο πάτωμα MQB A0 του Ομίλου VW, που κάνει στο Ibiza το ομιλικό του ντεμπούτο. Εμείς, δοκιμάζουμε στη χώρα μας το νέο δημιούργημα της SEAT στην έκδοσή του με τον 1.000άρη turbo (TSI) κινητήρα βενζίνης των 95 ίππων, η οποία αναμένεται να είναι και από τις πιο δημοφιλείς του στη γκάμα.

Δείτε ακόμα: Όλες οι δοκιμές των μοντέλων της SEAT

Σχεδίαση που αρέσει περισσότερο

Εν αρχή ην η σχεδίαση, και εδώ οι άνθρωποι της SEAT ενισχύουν την υπόσταση στο δρόμο του νέου Ibiza, βασιζόμενοι πάνω στην πλέον πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, αλλά και παράλληλα, προσφέροντάς του πολλά μοντέρνα στοιχεία, όπως τα LED πίσω φώτα που εντυπωσιάζουν όταν είναι αναμμένα ή όταν ο οδηγός πατά το πεντάλ του φρένου. Αρκετά έντονες είναι και οι νευρώσεις σε διάφορα τμήματα του αμαξώματος (καπό, πλαϊνά, πίσω μέρος) που τονίζουν τον δυναμισμό του αυτοκινήτου, ενώ ειδικά στο πίσω τμήμα, ξεχωρίζει και η οριζόντια γραμμή που δημιουργεί μια ευπρόσδεκτη γωνία πάνω στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις, ορατή με γυμνό μάτι είναι η αύξηση του όγκου του νέου Ibiza κυρίως λόγω του αυξημένου κατά 87 χλστ. πλάτους, καθώς και του μακρύτερου κατά 95 χλστ. μεταξονίου που στέλνει στα άκρα του αμαξώματος του τροχούς. Το μήκος διατηρείται στα 4.059 χλστ. (-2 χλστ.).

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή SEAT Leon 1.0 EcoTSI DSG

Αισθητή αναβάθμιση στο εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα των επιβατών, εδώ η SEAT έχει αναβαθμίσει συνολικά τα δεδομένα, προσφέροντας πλέον στο Ibiza μια νέα και ευκρινής οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων (ντεμπούτο συνολικά για τη μάρκα), που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Ο πίνακας οργάνων διατηρεί μια σχεδίαση που προάγει την ευκολία κατά το διάβασμα των διάφορων ενδείξεων, ενώ και η οθόνη για το trip computer έχει μεγάλους και εύκολους στο μάτι χαρακτήρες. Ευπρόσδεκτα λεπτό και με σπορτίφ στοιχεία είναι και το τιμόνι, ενώ εύκολη είναι και η εύρεση της επιθυμητής θέσης οδήγησης. Σε ό,τι αφορά στην ποιότητα κατασκευής, τα μαλακά πλαστικά λάμπουν μεν δια της απουσίας τους, όμως η συναρμογή και το φινίρισμα όλων των σκληρών στην αφή υλικών δεν επιφέρουν κανένα παράπονο ακόμη και από τον πιο απαιτητικό. Σημαντικό προσόν του νέου Ibiza αποτελούν και οι άνετοι χώροι για τη μεταφορά 4 ενηλίκων επιβατών, ενώ το μεγάλο πορτ-μπαγκάζ με 355 λίτρα χωρητικότητας συναγωνίζεται πλέον αντίστοιχους χώρους μεγαλύτερων αυτοκινήτων.

Μοτέρ με πολύ καλή απόδοση και πολιτισμένη λειτουργία

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo (TSI) κινητήρας βενζίνης του SEAT Ibiza, με τα 95 άλογα ονομαστικής ισχύος και τα 175 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 σ.α.λ., ταιριάζει απόλυτα στον γενικότερα αναβαθμισμένο χαρακτήρα του μικρού SEAT. Το μοτέρ αυτό, χωρίς να κάνει αισθητή την 3κύλινδρη υπόστασή του και όντας ένα από τα πιο ήσυχα και πολιτισμένα του είδους, κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το αυτοκίνητο, χαρίζοντάς του παράλληλα πολύ καλές επιδόσεις. Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι 5τάχυτο, μηχανικό, με πολύ καλή αίσθηση κατά τα κούμπωμα των σχέσεων και σχετικά μακριά κλιμάκωση προς όφελος της κατανάλωσης. Αυτή, στη δοκιμή μας καταγράφηκε στα 6,3 λτ./100 χλμ., ένα πολύ καλό νούμερο γενικότερα αλλά και ειδικότερα, από τη στιγμή που τα περισσότερα χιλιόμετρα που διανύσαμε ήταν εντός πόλεως. Το μόνο που σε κάποιες περιπτώσεις μας έλειψε ήταν μια 6η σχέση στο κιβώτιο, κάτι που η SEAT το προσφέρει στην πιο ισχυρή έκδοση του ίδιου μοτέρ με τους 115 ίππους (διαφορά τιμής μόνο +500 ευρώ).

Δείτε ακόμα: Όλες οι νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Σταθερό, ευχάριστο και με κορυφαία ποιότητα κύλισης στο δρόμο

Η υιοθέτηση της νεότερης MQB A0 πλατφόρμας στο νέο SEAT Ibiza, έχει προσδώσει στο αυτοκίνητο έναν αέρα «φρεσκάδας» στο δρόμο, χαρίζοντάς του όχι μόνο σπορτίφ στοιχεία που έτσι κι αλλιώς χαρακτήριζαν και το προηγούμενο Ibiza, αλλά και αναβαθμίζοντας σημαντικά το πάτημά του και την ποιότητα κύλισης, ώστε τελικά το νέο Ibiza να προσφέρει μια πραγματικά άκρως ποιοτική αίσθηση στον οδηγό και τους επιβάτες του. Στην πράξη και παρότι η ρύθμιση της ανάρτησης δεν είναι μαλακή, το Ibiza στην πόλη περνά με έναν «αέρινο» και άκρως αποτελεσματικό τρόπο πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Στην εθνική το αυτοκίνητο διατηρεί απόλυτα τη σταθερότητά του και δεν μεταφέρει αεροδυναμικούς θορύβους. Στις στροφές, το νέο πλαίσιο χαρίζει εξαιρετική ευελιξία και άμεση κατευθυντικότητα, διευκολύνοντας το έργο του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Πολύ καλό σε κάθε περίπτωση είναι και το ηλεκτρικό τιμόνι, που είναι αρκετά γρήγορο και άμεσο στο χειρισμό, ενώ τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, ικανοποιούν με την απόδοσή τους.

Συνολικά, το νέο SEAT Ibiza έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικατέστησε, όντας πλέον ένα μικρό μοντέλο που παίζει ανάμεσα στους κορυφαίους της κατηγορίας. Η βενζινοκίνητη έκδοσή του με τους 95 ίππους είναι πολύ δελεαστική, αφού συνδυάζει άκρως επιτυχημένα την οικονομία στην κατανάλωση, με την πολύ καλή απόδοση. Αρκετά καλή είναι και η τιμή των 13.050 ευρώ, στην οποία περιλαμβάνεται ένα αντίστοιχα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού (Δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές του SEAT Ibiza).

+ Ποιότητα, χώροι-πρακτικότητα, ευκρινής οθόνη αφής 8 ιντσών, απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, αίσθηση επιλογέα, οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση, ποιότητα κύλισης

– Απουσία 6ης σχέσης στο κιβώτιο, πίσω ταμπούρα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/5.000-5.5000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
175/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
106
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
103,88
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.059
Πλάτος (χλστ.)
1.780
Ύψος (χλστ.)
1.444
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.564
Βάρος (κιλά)
1.122
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
355
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.050
Get it on Google Play Download on the App Store