Δοκιμή Toyota Yaris 1.5 Hybrid 100HP

Με πωλήσεις άνω των οκτώ εκατομμυρίων υβριδικών αυτοκινήτων από το 1997 που λανσαρίστηκε το πρώτο Prius έως σήμερα με 30 μοντέλα στην γκάμα της με αυτή την τεχνολογία, η Toyota έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία. Μεταξύ των δημοφιλών υβριδικών μοντέλων της είναι και το Yaris HSD, το οποίο πρόσφατα πέρασε τις 200.000 μονάδες παραγωγής στο εργοστάσιο της Valenciennes της Β. Γαλλίας, από τον Απρίλιο του 2012 όταν ξεκίνησε να κατασκευάζεται.

Εξωτερικά, το Yaris Hybrid ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις από τα λογότυπα Hybrid στα εμπρός φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών και από τα σήματα της Toyota με το μπλε φόντο. Παράλληλα, όπως και η υπόλοιπη γκάμα του Yaris που ανανεώθηκε το 2014, έτσι και το υβριδικό απέκτησε πιο μοντέρνα εμφάνιση εξωτερικά μέσω του ανασχεδιασμένου εμπρός και πίσω άκρου. Από πλευράς τιμών, το Yaris Hybrid κοστίζει από 15.500 ευρώ (με το όφελος των 700 ευρώ), ενώ προσφέρεται με 10ετή εγγύηση της υβριδικής μπαταρίας.

Χαμηλή κατανάλωση έως και μηδενική υπό συνθήκες

Το Yaris Hybrid εφοδιάζεται με ένα βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. κύκλου Άτκινσον με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων VVT-i βασισμένο στο δεύτερης γενιάς Prius αλλά πλήρως ανανεωμένο και έναν ηλεκτροκινητήρα. Όπως συμβαίνει σε όλα τα υπόλοιπα πλήρως υβριδικά μοντέλα Toyota, η μπαταρία νικελίου μετάλλου υβριδίου που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα επαναφορτίζεται κατά το φρενάρισμα και την επιτάχυνση (χωρίς σύνδεση σε ηλεκτρική πρίζα) και υπό συνθήκες χαμηλών φορτίων μπορεί να διανύσει έως 2 χιλιόμετρα μόνο με την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Κατά την επιτάχυνση και σε ήπιους ρυθμούς σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, το Yaris HSD εκκινεί με την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και αυτόματα εμπλέκεται και το θερμικό μοτέρ με ομαλό τρόπο. Όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται σταματά να λειτουργεί ο κινητήρας και έτσι επιτυγχάνεται μεγάλη εξοικονόμηση βενζίνης στις αστικές συνθήκες κίνησης, όπου μετρήσαμε γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ. Επίσης, με την επιλογή ECO μειώνεται η αμεσότητα κατά την επιτάχυνση και διαφοροποιείται η λειτουργία του air condition και έτσι μπορεί να επιτευχθεί έως 10% μείωσης της κατανάλωσης.

Το υβριδικό σύνολο συνδυάζεται με το E-CVT ηλεκτρικό συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων μετάδοσης κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο εξυπηρετεί σημαντικά στην πόλη, όχι όμως και εκτός αυτής. Ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές θα αναζητηθεί επιλογή αλλαγής προεπιλεγμένων ταχυτήτων για καλύτερο χειρισμό του αυτοκινήτου, ενώ ο κινητήρας στους πιο γρήγορους ρυθμούς πιέζεται, κάνει θόρυβο και αυξάνεται η κατανάλωσή του. Οι ρυθμοί των επιδόσεων είναι συνολικά ικανοποιητικοί, χάρη και στην συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα. Όσον αφορά την απόδοση, ο 1.5 VVT-i έχει ισχύ 74 ίππων και 111 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ φτάνει τους 60 ίππους και 169 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 100 ίππων).

Μειωμένη άνεση και μέτρια αίσθηση στο δρόμο

Διαφορετικά χαρακτηριστικά στο δρόμο παρουσιάζει το υβριδικό Yaris σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις κινητήρων (βλ. δοκιμή Yaris 1.4 diesel), λόγω της πιο σφιχτής ανάρτησης με τις μικρότερες διαδρομές, εξαιτίας του πρόσθετου βάρους των μπαταριών και του υβριδικού συνόλου. Αποτέλεσμα είναι η μειωμένη άνεση κατά το πέρασμα του αυτοκινήτου από ανωμαλίες του οδοστρώματος, κάτι που δεν συμβαδίζει με τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και δεν αποκλείεται να ενοχλήσει τους επιβάτες στους γεμάτους μπαλώματα και “τρύπες” δρόμους μας. Παράλληλα ο οδηγός λαμβάνει μέτρια αίσθηση από το τιμόνι και το πεντάλ των φρένων, το οποίο δεν είναι προοδευτικό στο πάτημά του, ενώ σε συνδυασμό και με την έλλειψη επιλογής ταχυτήτων, το Yaris Hybrid δεν θα ικανοποιήσει από οδηγικής πλευράς. Ωστόσο, δεν σημαίνει ότι μειονεκτεί σε σταθερότητα στο δρόμο, τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς όσο και σε στροφές, όπου είναι ασφαλές.

Μοντέρνο, άνετο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του υβριδικού Yaris οι διαφορές που υπάρχουν σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων με το μπλε φόντο και την ένδειξη του υβριδικού συστήματος αντί του στροφόμετρου. Επίσης, μπλε φωτισμό έχουν το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 και ο κλιματισμός, ενώ μπλε είναι και το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα. Μία ακόμα διαφορά αφορά τον επιλογέα των ταχυτήτων του CVT ταχυτήτων, ο οποίος όμως δεν είναι ο μικρός του Auris HSD και Prius. Κατά τα λοιπά, το Yaris HSD δεν αλλάζει σε ποιότητα, η οποία έχει βελτιωθεί μετά την ανανέωση του μοντέλου και οι άνετοι χώροι έχουν παραμείνει αμετάβλητοι, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (286 λίτρα).

(+) Κατανάλωση, ευκολία κίνησης στην πόλη, ποιότητα κατασκευής, εργονομία, χώροι

(-) Θέση οδήγησης, άνεση ανάρτησης, έλλειψη δυνατότητας αλλαγής ταχυτήτων, αίσθηση τιμονιού και πεντάλ φρένων

 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.497
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
74/4.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
111/3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
60
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
169
Συνδυαστική ισχύς (PS)
100
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
75
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.950
Πλάτος (χλστ.)
1.695
Ύψος (χλστ.)
1.510
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.510
Βάρος (κιλά)
1.085
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
286
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
60%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.200
Get it on Google Play Download on the App Store