Στρώσιμο – ροντάρισμα αυτοκινήτου

Ανεξαρτήτως τιμής και κατηγορίας κάθε καινούργιο αυτοκίνητο απαιτεί ένα χρονικό διάστημα – χιλιόμετρα στρωσίματος (ρονταρίσματος), ώστε να περιοριστούν οι πιθανότητες πρόκλησης βλαβών στο μέλλον και να εξασφαλιστεί η μακροζωία κάθε μηχανικού μέρους. Εμείς σας δίνουμε ορισμένες βασικές συμβουλές για το σωστό στρώσιμο: 

– Προσπαθήστε να μην ξεπεράσετε τα 3/4 της μέγιστης ταχύτητας του αυτοκινήτου και τις 3.000 σ.α.λ. στον κινητήρα, αλλά και να μην κινείστε με επιλεγμένη μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και πολύ χαμηλή ταχύτητα. Κάτι τέτοιο κουράζει τον κινητήρα χωρίς λόγο και θα πρέπει να αποφεύγεται, όχι μόνο όταν είναι καινούργιο το αυτοκίνητο αλλά και αφού στρωθεί, γιατί μπορεί να αρχίσει να χτυπάει πιράκια λόγω κακής καύσης του καυσίμου.

– Οι απότομες αντιδράσεις, όπως εκκινήσεις με σπινάρισμα και φρεναρίσματα πανικού, καταπονούν σημαντικά μέρη του κινητήρα αλλά και τις καινούριες δισκόπλακες ή ταμπούρα και τα ελαστικά.

– Όλοι -ανεξαιρέτως- οι κατασκευαστές συνιστούν την αποφυγή της ρυμούλκησης, τουλάχιστον για τα πρώτα 1.000 χλμ.. Κάτι τέτοιο προσθέτει στον κινητήρα επιπλέον φορτίο και τον καταπονεί.

– Κατά την περίοδο του στρωσίματος, αφήστε το μοτέρ να δουλέψει για 20-30 δλ. στο ρελαντί, πριν εκκινήσετε. Ομοίως, κατά την επιστροφή σας, περιμένετε ένα μικρό διάστημα πριν σβήσετε τον κινητήρα.

– Προσπαθήστε να μην ανάβετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, έχοντας ενεργοποιημένο το κλιματιστικό. Σε αυτή την περίπτωση η τρόμπα του κλιματιστικού καταναλώνει παραπάνω ενέργεια και επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα.

– Τα ελαστικά χρειάζονται 1.000 περίπου χιλιόμετρα κύλισης για να αποδώσουν τη μέγιστη πρόσφυση, ενώ ακόμη και τα αμορτισέρ χρειάζονται τον ίδιο χρόνο λειτουργίας, για να αποδώσουν τα μέγιστα στην οδική συμπεριφορά.

Διαβάστε ακόμα: Αξιόπιστα μεταχειρισμένα μικρομεσαία αυτοκίνητα

Info: O κάθε κατασκευαστής ορίζει διαφορετικά το διάστημα στρωσίματος. Σε κάθε περίπτωση, σαν όριο τίθενται τα 1.000 χιλιόμετρα περίπου. Πάντα θα πρέπει να ακολουθούνται πιστά αυτά που αναγράφονται στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί τρέμει το τιμόνι του αυτοκινήτου;
Γιατί τρέμει το τιμόνι του αυτοκινήτου;
Πώς φαίνεται με μιας ένα τρακαρισμένο μεταχειρισμένο;
Πώς φαίνεται με μιας ένα τρακαρισμένο μεταχειρισμένο; …
Τι βλάπτει σοβαρά τους νέους κινητήρες βενζίνης;
Τι βλάπτει σοβαρά τους νέους κινητήρες βενζίνης; …
Γνωρίζετε τις χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο;
Γνωρίζετε τις χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο; …
Πόσο καύσιμο είναι υγειές για ένα αυτοκίνητο;
Πόσο καύσιμο είναι υγειές για ένα αυτοκίνητο; …
Τι δείχνει ότι τα λάστιχα του αυτοκινήτου θέλουν πέταμα;
Τι δείχνει ότι τα λάστιχα του αυτοκινήτου θέλουν πέταμα; …
Πώς μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου έως 50%;
Πώς μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου έως 50%;
Να γιατί δεν βάζουμε απιονισμένο νερό στο ψυγείο
Να γιατί δεν βάζουμε απιονισμένο νερό στο ψυγείο …
Πώς οδηγούμε ένα υβριδικό αυτοκίνητο;
Πώς οδηγούμε ένα υβριδικό αυτοκίνητο;
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes-AMG SL στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store