Στρώσιμο – ροντάρισμα αυτοκινήτου

Ανεξαρτήτως τιμής και κατηγορίας κάθε καινούργιο αυτοκίνητο απαιτεί ένα χρονικό διάστημα – χιλιόμετρα στρωσίματος (ρονταρίσματος), ώστε να περιοριστούν οι πιθανότητες πρόκλησης βλαβών στο μέλλον και να εξασφαλιστεί η μακροζωία κάθε μηχανικού μέρους. Εμείς σας δίνουμε ορισμένες βασικές συμβουλές για το σωστό στρώσιμο: 

– Προσπαθήστε να μην ξεπεράσετε τα 3/4 της μέγιστης ταχύτητας του αυτοκινήτου και τις 3.000 σ.α.λ. στον κινητήρα, αλλά και να μην κινείστε με επιλεγμένη μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και πολύ χαμηλή ταχύτητα. Κάτι τέτοιο κουράζει τον κινητήρα χωρίς λόγο και θα πρέπει να αποφεύγεται, όχι μόνο όταν είναι καινούργιο το αυτοκίνητο αλλά και αφού στρωθεί, γιατί μπορεί να αρχίσει να χτυπάει πιράκια λόγω κακής καύσης του καυσίμου.

– Οι απότομες αντιδράσεις, όπως εκκινήσεις με σπινάρισμα και φρεναρίσματα πανικού, καταπονούν σημαντικά μέρη του κινητήρα αλλά και τις καινούριες δισκόπλακες ή ταμπούρα και τα ελαστικά.

– Όλοι -ανεξαιρέτως- οι κατασκευαστές συνιστούν την αποφυγή της ρυμούλκησης, τουλάχιστον για τα πρώτα 1.000 χλμ.. Κάτι τέτοιο προσθέτει στον κινητήρα επιπλέον φορτίο και τον καταπονεί.

– Κατά την περίοδο του στρωσίματος, αφήστε το μοτέρ να δουλέψει για 20-30 δλ. στο ρελαντί, πριν εκκινήσετε. Ομοίως, κατά την επιστροφή σας, περιμένετε ένα μικρό διάστημα πριν σβήσετε τον κινητήρα.

– Προσπαθήστε να μην ανάβετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, έχοντας ενεργοποιημένο το κλιματιστικό. Σε αυτή την περίπτωση η τρόμπα του κλιματιστικού καταναλώνει παραπάνω ενέργεια και επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα.

– Τα ελαστικά χρειάζονται 1.000 περίπου χιλιόμετρα κύλισης για να αποδώσουν τη μέγιστη πρόσφυση, ενώ ακόμη και τα αμορτισέρ χρειάζονται τον ίδιο χρόνο λειτουργίας, για να αποδώσουν τα μέγιστα στην οδική συμπεριφορά.

Διαβάστε ακόμα: Αξιόπιστα μεταχειρισμένα μικρομεσαία αυτοκίνητα

Info: O κάθε κατασκευαστής ορίζει διαφορετικά το διάστημα στρωσίματος. Σε κάθε περίπτωση, σαν όριο τίθενται τα 1.000 χιλιόμετρα περίπου. Πάντα θα πρέπει να ακολουθούνται πιστά αυτά που αναγράφονται στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πότε ένας ντίζελ κινητήρας βγάζει λευκό καπνό;
Πότε ένας ντίζελ κινητήρας βγάζει λευκό καπνό; …
Είναι ασφαλές να οδηγώ με ραγισμένο παρμπρίζ;
Είναι ασφαλές να οδηγώ με ραγισμένο παρμπρίζ; …
Πότε ξεμένεις από ηλεκτρικό χειρόφρενο;
Πότε ξεμένεις από ηλεκτρικό χειρόφρενο;
Οι σωτήριες χρήσεις των μωρομάντηλων στο αυτοκίνητο
Οι σωτήριες χρήσεις των μωρομάντηλων στο αυτοκίνητο …
Πως γίνεται η καμπίνα του αυτοκινήτου μπούζι;
Πως γίνεται η καμπίνα του αυτοκινήτου μπούζι; …
Γιατί στο πρώτο «κλικ» της αντλίας σταματάμε;
Γιατί στο πρώτο «κλικ» της αντλίας σταματάμε; …
Τα SOS για ασφαλή οδήγηση με τρέιλερ
Τα SOS για ασφαλή οδήγηση με τρέιλερ
Τι κάνουμε αν «ανάψει» ο κινητήρας;
Τι κάνουμε αν «ανάψει» ο κινητήρας;
Μέχρι πόσο λάδι μπορεί να καίει ένας κινητήρας;
Μέχρι πόσο λάδι μπορεί να καίει ένας κινητήρας; …
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store