Στρώσιμο – ροντάρισμα αυτοκινήτου

Ανεξαρτήτως τιμής και κατηγορίας κάθε καινούργιο αυτοκίνητο απαιτεί ένα χρονικό διάστημα – χιλιόμετρα στρωσίματος (ρονταρίσματος), ώστε να περιοριστούν οι πιθανότητες πρόκλησης βλαβών στο μέλλον και να εξασφαλιστεί η μακροζωία κάθε μηχανικού μέρους. Εμείς σας δίνουμε ορισμένες βασικές συμβουλές για το σωστό στρώσιμο: 

– Προσπαθήστε να μην ξεπεράσετε τα 3/4 της μέγιστης ταχύτητας του αυτοκινήτου και τις 3.000 σ.α.λ. στον κινητήρα, αλλά και να μην κινείστε με επιλεγμένη μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και πολύ χαμηλή ταχύτητα. Κάτι τέτοιο κουράζει τον κινητήρα χωρίς λόγο και θα πρέπει να αποφεύγεται, όχι μόνο όταν είναι καινούργιο το αυτοκίνητο αλλά και αφού στρωθεί, γιατί μπορεί να αρχίσει να χτυπάει πιράκια λόγω κακής καύσης του καυσίμου.

– Οι απότομες αντιδράσεις, όπως εκκινήσεις με σπινάρισμα και φρεναρίσματα πανικού, καταπονούν σημαντικά μέρη του κινητήρα αλλά και τις καινούριες δισκόπλακες ή ταμπούρα και τα ελαστικά.

– Όλοι -ανεξαιρέτως- οι κατασκευαστές συνιστούν την αποφυγή της ρυμούλκησης, τουλάχιστον για τα πρώτα 1.000 χλμ.. Κάτι τέτοιο προσθέτει στον κινητήρα επιπλέον φορτίο και τον καταπονεί.

– Κατά την περίοδο του στρωσίματος, αφήστε το μοτέρ να δουλέψει για 20-30 δλ. στο ρελαντί, πριν εκκινήσετε. Ομοίως, κατά την επιστροφή σας, περιμένετε ένα μικρό διάστημα πριν σβήσετε τον κινητήρα.

– Προσπαθήστε να μην ανάβετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, έχοντας ενεργοποιημένο το κλιματιστικό. Σε αυτή την περίπτωση η τρόμπα του κλιματιστικού καταναλώνει παραπάνω ενέργεια και επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα.

– Τα ελαστικά χρειάζονται 1.000 περίπου χιλιόμετρα κύλισης για να αποδώσουν τη μέγιστη πρόσφυση, ενώ ακόμη και τα αμορτισέρ χρειάζονται τον ίδιο χρόνο λειτουργίας, για να αποδώσουν τα μέγιστα στην οδική συμπεριφορά.

Διαβάστε ακόμα: Αξιόπιστα μεταχειρισμένα μικρομεσαία αυτοκίνητα

Info: O κάθε κατασκευαστής ορίζει διαφορετικά το διάστημα στρωσίματος. Σε κάθε περίπτωση, σαν όριο τίθενται τα 1.000 χιλιόμετρα περίπου. Πάντα θα πρέπει να ακολουθούνται πιστά αυτά που αναγράφονται στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αιτία για τρακάρισμα η οδήγηση με λαμπάκι
Αιτία για τρακάρισμα η οδήγηση με λαμπάκι
Γνωρίζετε τις χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο;
Γνωρίζετε τις χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο; …
Πως ένα νέο αυτοκίνητο καίει λιγότερο καύσιμο;
Πως ένα νέο αυτοκίνητο καίει λιγότερο καύσιμο; …
Τι είναι αυτό το δοχείο στο αυτοκίνητο;
Τι είναι αυτό το δοχείο στο αυτοκίνητο;
Τι καταστρέφει τις ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό;
Τι καταστρέφει τις ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό; …
Γιατί στο «κλικ» της αντλίας σταματάμε; (+video)
Γιατί στο «κλικ» της αντλίας σταματάμε; (+video) …
Να γιατί βγάζουμε το μπουφάν στην οδήγηση
Να γιατί βγάζουμε το μπουφάν στην οδήγηση
Πόσο λάδι καίει ένας κινητήρας φυσιολογικά;
Πόσο λάδι καίει ένας κινητήρας φυσιολογικά;
Πώς προστατεύουμε το αυτοκίνητο από σκουριά
Πώς προστατεύουμε το αυτοκίνητο από σκουριά …
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Dacia Duster με νέο turbo κινητήρα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό ηλεκτρικό VW
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Fiat Panda Sport, City Life, City Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η ντίζελ ηλεκτρική Mercedes GLC 300 de
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων