Χρειάζονται στρώσιμο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Εδώ και πολλά χρόνια, γνωρίζουμε ότι όλα τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης, πετρελαίου κ.λπ.), χρειάζονται στρώσιμο. Αυτό γίνεται για να εξασφαλιστεί η μακροζωία των διαφόρων εξαρτημάτων του κινητήρα και πολλών ακόμα αναλώσιμων μερών, όπως στα τακάκια, φρένα και ελαστικά.

Ανάλογα πάντα τις οδηγίες του κατασκευαστή που αναγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης, η επιτυχία της διαδικασίας στρωσίματος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο οδήγησης κατά τα πρώτα 1.000 με 1500 χιλιόμετρα. Εν συντομία να αναφέρουμε ότι τα πρώτα χιλιόμετρα ο κινητήρας δεν θα πρέπει να δουλεύει σε υψηλές στροφές και με μεγάλο φορτίο, ενώ επειδή τακάκια και ελαστικά δεν έχουν πατήσει ακόμα καλά, θέλουν ήπιες κινήσεις στην οδήγηση μέχρι να στρωθούν.

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Εδώ δεν χρειάζεται να ρονταριστεί ο ηλεκτροκινητήρας, παρά μόνο τα τακάκια και τα ελαστικά, όπως ακριβώς στα συμβατικά αυτοκίνητα. Οι τακτικοί έλεγχοι αφορούν τις πιέσεις των ελαστικών, τη στάθμη των υγρών για τα φρένα, του ψυκτικού μέσου και των υαλοκαθαριστήρων. Εξυπακούεται ότι για κανένα απολύτως λόγο ο οδηγός και οποιοδήποτε άλλος, πλην ειδικευμένου τεχνικού δεν αγγίζει ή εκτελεί εργασίες στα καλώδια υψηλής τάσης (ξεχωρίζουν από το πορτοκαλί χρώμα), όπως και στο σύστημα υψηλής τάσης.

Παράλληλα, ο οδηγός δεν πρέπει να αφήνει για πολύ καιρό την μπαταρία υψηλής τάσης εκφορτισμένη, καθώς υφίσταται κίνδυνος μη αναστρέψιμης βλάβης της μπαταρίας. Γι΄ αυτό ο χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου φροντίζει πάντα για την επαρκή φόρτιση της μπαταρίας. Επίσης, κατά τη φόρτιση, το καλώδιο φόρτισης πρέπει να προστατεύεται από την υγρασία και υγρά, ενώ οι πρίζες δεν θα πρέπει να είναι φθαρμένες.

Άλλες οδηγίες που αναφέρει κατασκευαστής σχετικά με τη φροντίδα μπαταρίας υψηλής τάσης είναι οι εξής:

• Η μπαταρία υψηλής τάσης υπόκειται σε φυσική διαδικασία γήρανσης και φθοράς κατά τη διάρκεια ζωής της. Ο σωστός χειρισμός βοηθά στη διατήρηση της χωρητικότητας και της διάρκειας ζωής μακροπρόθεσμα. Προτείνουμε επομένως να τηρείτε τις ακόλουθες πληροφορίες σχετικά με τη φροντίδα μπαταρίας υψηλής τάσης:

• Φορτίστε την μπαταρία υψηλής τάσης στο μέγιστο 80% στην καθημερινή οδήγηση. Το ανώτερο όριο φόρτισης ορίζεται στο μενού Infotainment για τη ρύθμιση της διαδικασίας φόρτισης Ρύθμιση απόστασης στο Infotainment.

• Φορτίστε μόνο την μπαταρία υψηλής τάσης στο 100% πριν από ένα μακρύ ταξίδι και απομακρύνετε το συντομότερο δυνατό.

• Αποφεύγετε την παρατεταμένη ακινητοποίηση του οχήματος, όταν η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι πολύ υψηλή.

• Αποφύγετε την πλήρη αποφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. Με μεγάλους χρόνους αδράνειας με χαμηλή κατάσταση φόρτισης. Ορίστε το χαμηλότερο όριο φόρτισης της μπαταρίας σε τουλάχιστον 20% σε μέτριες έως ζεστές καιρικές συνθήκες ή 40% σε ψυχρές έως καιρικές συνθήκες

• Φορτίζετε την μπαταρία υψηλής τάσης κυρίως με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC).

• Κατά τη γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC), η διαδικασία φόρτισης πραγματοποιείται με πολύ υψηλό ρεύμα φόρτισης. Η συχνή ταχεία φόρτιση (DC) μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μόνιμη μείωση της χωρητικότητας φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πώς καθαρίζουμε τα έντομα στο παρμπρίζ;
Πώς καθαρίζουμε τα έντομα στο παρμπρίζ;
Ανάβει το Check Engine χωρίς να υπάρχει βλάβη;
Ανάβει το Check Engine χωρίς να υπάρχει βλάβη;
Πώς ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας
Πώς ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας
Πώς οδηγούμε με ασφάλεια το χειμώνα
Πώς οδηγούμε με ασφάλεια το χειμώνα
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Τι «μαγικό» κάνει ο μοχλός στον καθρέπτη;
Τι «μαγικό» κάνει ο μοχλός στον καθρέπτη;
Πώς ζεσταίνουμε το μοτέρ σε συνθήκες ψύχους;
Πώς ζεσταίνουμε το μοτέρ σε συνθήκες ψύχους; …
Πώς να κάνετε τη μπαταρία σας να διαρκεί περισσότερο
Πώς να κάνετε τη μπαταρία σας να διαρκεί περισσότερο …
Πώς γεμίζουμε σωστά το ψυκτικό υγρό τον χειμώνα;
Πώς γεμίζουμε σωστά το ψυκτικό υγρό τον χειμώνα; …
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store