Μπορούμε να σπρώξουμε ηλεκτρικό αν «μείνει»; - AutoGreekNews

Μπορούμε να σπρώξουμε ηλεκτρικό αν «μείνει»;

Ως γνωστόν τα μεγαλύτερα προβλήματα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η αυτονομία και η φόρτιση. Σε πολλές σχετικές συζητήσεις αναφέρεται συχνά-πυκνά το χιουμοριστικό «πρόσεξε μην το σπρώχνεις», αναφορικά με το ενδεχόμενο να τελειώσει η μπαταρία. Κατά πόσο μπορούμε να το κάνουμε, όμως;

Καταρχάς για να «μείνει» κάποιος από μπαταρία, θα πρέπει πρώτα να αγνοήσει δεκάδες προειδοποιήσεις που θα του δώσει το αυτοκίνητο. Στα περισσότερα ηλεκτρικά εμφανίζονται σχετικά μηνύματα από όταν το επίπεδο φόρτισης βρίσκεται στο 20%, τα οποία πυκνώνουν όσο αυτό μειώνεται. Από το 10% και κάτω η προειδοποιητική ένδειξη είναι μονίμως αναμμένη στον πίνακα οργάνων ενώ ακόμα κι αν τελικά φτάσει στο 0, υπάρχει μια ρεζέρβα 10-15 χλμ. Εκτός αυτού, πολλά μοντέλα εμφανίζουν διαδρομές για τους πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης (όπου υπάρχουν) μέσω του συστήματος πλοήγησης. Με λίγα λόγια, θα πρέπει κάποιος να «γράψει» τελείως το αυτοκίνητό του για να ακινητοποιηθεί.

Ας πούμε, λοιπόν, ότι το κάνει. Ή ότι δεν υπάρχει φορτιστής κοντά και αναγκαστικά υπόκειται στην ταλαιπωρία. Ή, απλούστερα, ότι μεσολαβεί βλάβη. Από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά δεν έχουν κιβώτιο να το βάλουμε στη «νεκρά», μπορούμε να τα σπρώξουμε; Η απάντηση είναι κομμάτι διττή και επικεντρώνεται κυρίως στο αν πρέπει, περισσότερο από αν γίνεται. Σε ένα EV ο κινητήρας είναι μονίμως και απευθείας συνδεδεμένος με τους κινητήριους τροχούς. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους της ακαριαίας απόκρισης στο γκάζι, συγκριτικά με ένα θερμικό αυτοκίνητο. Εδώ δεν υπάρχουν διαφορικά, κιβώτια, συμπλέκτες, γρανάζια, άξονες μετάδοσης και λοιποί «μεσάζοντες». Οπότε, για να κινηθεί το αυτοκίνητο σβηστό είναι απαραίτητο πρώτα να απεμπλακούν οι τροχοί από το μοτέρ.

Για τέτοιες ακριβώς περιπτώσεις, υπάρχει η επιλογή «N». Φυσικά δεν πρόκειται για την παραδοσιακή «νεκρά», αλλά το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Ο ηλεκτροκινητήρας (ή οι ηλεκτροκινητήρες) αποσυνδέονται -τρόπον τινά- από τους τροχούς και το αυτοκίνητο μπορεί να τσουλήσει, ενώ παράλληλα απενεργοποιείται η ανάκτηση ενέργειας. Εδώ, όμως, υπάρχει μια μικρή γκρίζα ζώνη. Με το N των ηλεκτρικών δεν απομονώνεται ακριβώς ο κινητήρας, παρά δεν τους τροφοδοτεί με ενέργεια. Αν είστε σταματημένος με EV, για παράδειγμα, και αφήσετε το φρένο με το κιβώτιο στη θέση D, το αυτοκίνητο θα κινηθεί προς τα εμπρός. Με το N απλά θα τσουλήσει, αλλά μόνο επειδή το μοτέρ δεν δίνει ισχύ και όχι επειδή έχει απομονωθεί, όπως σε ένα κλασικό αυτόματο βενζίνης ή ντίζελ. Τι σημαίνει αυτό;

Πως ακόμα κι αν δεν λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας, αν κινούνται οι τροχοί επιβαρύνεται. Το ίδιο ισχύει για την ανάκτηση ενέργειας, καθώς στην ουσία επίσης δεν μπορεί πραγματικά να βγει εκτός, ούσα δομικό μέρος του συστήματος. Κατά συνέπεια, αν χρειαστεί να σπρώξουμε ένα ηλεκτρικό για ασφάλεια και να μην εμποδίζουμε την κυκλοφορία, μπορούμε. Αλλά δεν θα πρέπει να γίνει για μεγάλη απόσταση. Κάτι που αυτομάτως αποκλείει τη ρυμούλκηση από άλλο όχημα μέχρι σταθμό φόρτισης ή συνεργείο. Και εννοείται, αν το αυτοκίνητο έχει τον κινητήρα πίσω (βλέπε VW ID.3 και ID.4) ή εμπρός-πίσω (Ford Mustang Mach-E AWD ) απαγορεύεται δια ροπάλου το «έγκλημα» της ρυμούλκησης με τους πίσω τροχούς να ακουμπούν στο δρόμο (όπως φυσικά και στα κανονικά πισωκίνητα/τετρακίνητα).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πώς να μη σου μείνει το τούρμπο στα χέρια
Πώς να μη σου μείνει το τούρμπο στα χέρια
Κάνει να σβήνουμε μόνοι μας το μοτέρ στο φανάρι;
Κάνει να σβήνουμε μόνοι μας το μοτέρ στο φανάρι; …
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων …
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη;
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη; …
Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση;
Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση;
Οδήγηση στη βροχή: Τι πρέπει να προσέχουμε;
Οδήγηση στη βροχή: Τι πρέπει να προσέχουμε;
Γιατί πρέπει να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος;
Γιατί πρέπει να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος; …
Πώς να κάνετε τη μπαταρία σας να διαρκεί περισσότερο
Πώς να κάνετε τη μπαταρία σας να διαρκεί περισσότερο …
Πώς καταλαβαίνουμε ότι ράγισε η πολλαπλή εξαγωγής και τι κάνουμε;
Πώς καταλαβαίνουμε ότι ράγισε η πολλαπλή εξαγωγής και τι κάνουμε; …
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store