Δοκιμή Volkswagen Golf 1.6 TDI

Αν ένα αυτοκίνητο είναι γνωστό σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο, τότε αυτό είναι το Volkswagen Golf. Το μοντέλο το οποίο είναι best seller στην κατηγορία του και πλέον, έπειτα από 43 χρόνια καριέρας διατίθεται σε παραπάνω από 150 χώρες, ενώ έχει πωληθεί σε 33.000.000 μονάδες. Αν μάλιστα σκεφτεί κανείς το ρυθμό παραγωγής του τότε θα αντιληφθεί πως κάθε 40 δευτερόλεπτα ένα VW Golf κυλά από την γραμμή παραγωγής της γερμανικής μάρκας. Αυτή τη φορά λοιπόν το αειθαλές γερμανικό, μικρομεσαίο μοντέλο επιστρέφει ανανεωμένο προκειμένου να τονώσει την εμπορική του καριέρα, εν αναμονή της νέας γενιάς, η οποία πάντως θα αργήσει ακόμη καθώς αναμένεται σε περίπου τρία χρόνια από τώρα. Και προκειμένου η VW να κρατήσει στην κορυφή το μοντέλο της το έχει προικίσει με μία σειρά από νέες τεχνολογίες οι οποίες αφορούν τόσο το μηχανολογικό κομμάτι όσο και το εξοπλιστικό (ασφάλεια και άνεση).

Διαχρονική σχεδίαση

Προφανώς και όσοι ασχολούνται ελάχιστα με τα δρώμενα στην αυτοκίνηση, γνωρίζουν πως το VW Golf δεν είναι ένα αυτοκίνητο που φέρνει νέες τάσεις στην σχεδίαση. Οι Γερμανοί σχεδιαστές δεν παίζουν με την σχεδίασή του, η οποία εδώ και χρόνια είναι σοβαρή και χωρίς εξάρσεις και με μία αδιαφορία για τις τάσεις της μόδας. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου πως το γερμανικό μοντέλο, σε όποια γενιά του και αν το δεις, δεν θα μοιάζει ξεπερασμένο. Από το πρώτο μοντέλο με τους στρογγυλούς προβολείς έως και το σημερινό, όλα είναι μετρημένα σε εμφάνιση. Θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς κλασσικό, καθώς 43 χρόνια τώρα είναι επίκαιρο. Προφανώς λοιπόν και η σημερινή ανανεωμένη, έβδομη γενιά του ακολουθεί την επιτυχημένη συνταγή. Η εμφάνιση του αμαξώματος του Golf έχει μικρές αλλαγές οι οποίες είναι αρκετές για να του προσδώσουν φρεσκάδα αλλά και με σεβασμό στους κατόχους του προ ανανέωσης μοντέλου που δεν θα νιώσουν πως το δικό τους αυτοκίνητο πάλιωσε. Συγκεκριμένα, οι προφυλακτήρες είναι ανασχεδιασμένοι, το ίδιο και τα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED, ενώ υπάρχουν νέα σχέδια ζαντών και νέα χρώματα στην παλέτα.

Δείτε επίσης: Εδώ θα βρείτε όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Ποιοτικό και hi-tech εσωτερικό

Ανάλογη σχεδιαστική προσέγγιση με το αμάξωμα ακολουθήθηκε από την σχεδιαστική ομάδα και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχουν σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές, καθώς ταμπλό, κεντρική κονσόλα, αεραγωγοί και πάνελ θυρών παραμένουν κατά βάση ίδια. Όμως, οι εκπλήξεις μας έρχονται από την τεχνολογία που συναντάμε καθώς υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων (δεν είναι η πρώτη φορά που τον συναντάμε σε αυτοκίνητα του ομίλου, ακόμη και της μάρκας, αφού το έχουμε δει σε μοντέλα της Audi και στο VW Passat), αλλά και οι νέες μεγαλύτερες οθόνες στο ταμπλό 6,5 ή 9,2 ιντσών (σε κάποιες εκδόσεις υποστηρίζουν και ανέπαφο έλεγχο – χωρίς δηλαδή να χρειαστεί να αγγίξεις την οθόνη). Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (ο οποίος υπάρχει στο μοντέλο της δοκιμής μας, αλλά δεν είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού, καθώς κανονικά προσφέρεται ο αναλογικός πίνακας οργάνων εκτός από την έκδοση Highline) διαθέτει πέντε διαφορετικά προφίλ («Classic», «Consumption & Range», «Efficiency», «Performance & Driver Assistance» και «Navigation»).

Όσον αφορά στην ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, αυτή είναι κορυφαία και πάλι. Μαλακά υλικά στο άνω μέρος του ταμπλό και σε καίρια σημεία για να μην σε πονάνε οι αγκώνες σου σε πολύωρα ταξίδια, μοκέτα στις τσέπες των θυρών, ωραίο φινίρισμα και άψογη συναρμογή συνθέτουν την εικόνα της καμπίνας. Η πρακτικότητά της και η ευρυχωρία είναι στα ίδια επίπεδα όπως και στο μοντέλο που αντικαθιστά, με τέσσερις ενήλικες να φιλοξενούνται με άνεση και με πέμπτο με κάποιες παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 380 λίτρα και με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.270 λίτρα.

Οικονομικό και δυνατό

Κάτω από το καπό του ανανεωμένου VW Golf της δοκιμής μας βρίσκεται ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.6 λτ. TDI, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους από τις 3.250 έως και τις 4.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 3.200 σ.α.λ. Νούμερα τα οποία είναι ικανοποιητικά και στην πράξη κινούν το αυτοκίνητο με ευκολία χαρίζοντάς του καλές επιδόσεις, οι οποίες μάλιστα δεν επηρεάζονται ακόμη και αν τα αυτοκίνητο είναι πλήρες επιβατών και αποσκευών. Συγκεκριμένα, το ανανεωμένο VW Golf με το συγκεκριμένο μοτέρ χρειάζεται 10,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και έχει τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα. Από την άλλη η κατανάλωσή του είναι σε πολύ καλό επίπεδο, καθώς η μέση τιμή της δεν ξεπέρασε τα 6,0 λίτρα/100 χλμ. όπερ σημαίνει πως κάποιος που θα επιδιώξει να κινηθεί αποκλειστικά με γνώμονα την οικονομία, θα δει και λίγο πιο χαμηλή τιμή. Από την άλλη οι εκπομπές CO2 είναι στα 106 γρ./χλμ. Επειδή όμως τα νούμερα δεν είναι οι μόνοι μάρτυρες, οφείλουμε να πούμε πως το μοτέρ λειτουργεί αρκετά πολιτισμένα, με την καμπίνα να είναι καλά μονωμένη από τον όποιο θόρυβο και τον κραδασμό προκαλεί το μοτέρ. Το τελευταίο αποδεικνύεται ισχυρό, ακόμη και σε χαμηλό ρυθμό περιστροφής, ενώ ανεβάζει στροφές απροβλημάτιστα με το τράβηγμά του να είναι ικανοποιητικό τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.

Δείτε ακόμη: Όλες οι δοκιμές των αυτοκινήτων Volkswagen

«Ώριμο», ασφαλές και άνετο

Το VW Golf μας έχει καλομάθει εδώ και αρκετά χρόνια και οι προσδοκίες μας από αυτό είναι υψηλές. Πάντα όμως το γερμανικό μοντέλο τις υπερκαλύπτει, καθώς αποτελεί σημείο αναφοράς σε άνεση, ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση. Το ανανεωμένο VW Golf δεν είναι εξαίρεση και αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή για οποίον θέλει να κάνει ξεκούραστα και άνετα χιλιόμετρα. Η ανάρτηση έχει αθόρυβη κύλιση και φιλτράρει πολύ καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας ταυτόχρονα πολύ καλό κράτημα. Μάλιστα χωρίς να είναι σκληρή καταφέρνει και περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, από όπου το Golf περνά με υποδειγματική σιγουριά. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό και στιβαρό, ενώ ο αεροδυναμικό θόρυβος θα κάνει την εμφάνισή του μόνο αν έχετε σκοπό να δοκιμάσετε τις κάμερες ελέγχου ταχύτητας. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος τόσο κατά την αστική κίνηση όσο και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ το χειροκίνητο 5αρι κιβώτιο έχει σαφείς διαδρομές και απροβλημάτιστο κούμπωμα. Παρόλα αυτά θα θέλαμε και έκτη σχέση στο κιβώτιο, που θα έκανε το ταξίδι πιο άνετο και οικονομικό για το αυτοκίνητο. Τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά στην σκληρή χρήση. Τέλος ο οδηγός έχει στην διάθεσή του μία άνετη θέση οδήγησης με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, καλή περιμετρική ορατότητα και εργονομία που δεν έχει ατέλειες, καθώς μόνο η χρήση της οθόνης αφής του συστήματος πολυμέσων χρειάζεται μία μικρή εξοικείωση.

Το ανανεωμένο VW Golf στην έκδοση με τον 1.6 TDI είναι καλύτερο στα σημεία από το μοντέλο που αντικαθιστά και αν πάτε για την έκδοση με την μεγάλη οθόνη ανέπαφου χειρισμού και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων τότε θα νιώσετε πως είσαστε έτη φωτός μακριά από τους υπόλοιπους. Η τιμή του ξεκινά από τα 21.700 ευρώ για την 5θυρη έκδοση Comfortline, ο εξοπλισμός της οποίας είναι παραπάνω από πλήρης. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Adaptive Cruise Control, 7 αερόσακους, σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, λειτουργία αναγνώρισης πεζών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης, ηλεκτρικό χειρόφρενο και έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών.

(+) Ποιότητα κατασκευής, εργονομία, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση, κατανάλωση, χώροι

(-) Απουσία έκτης σχέσης στο κιβώτιο, περιορισμένες αισθητικές αλλαγές

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/3.250 – 4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500 – 3.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
198
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
106
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
103,88
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτο άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.258
Πλάτος (χλστ.)
1.790
Ύψος (χλστ.)
1.492
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.620
Βάρος (κιλά)
1.301
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
308
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.700
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.3 1st Edition 204 PS
Δοκιμή VW ID.3 1st Edition 204 PS
Δοκιμή VW Golf 1.5 TSI 130 PS ACT
Δοκιμή VW Golf 1.5 TSI 130 PS ACT
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή VW Polo 1.0 TSI 115 PS DSG
Δοκιμή VW Polo 1.0 TSI 115 PS DSG
Δοκιμή VW Polo 1.0 TGI 90 PS CNG
Δοκιμή VW Polo 1.0 TGI 90 PS CNG
Δοκιμή VW T-Roc 1.6 TDI 115 PS
Δοκιμή VW T-Roc 1.6 TDI 115 PS
Δοκιμή VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS
Δοκιμή VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS
Δοκιμή VW Tiguan 1.6 TDI 115 PS R-Line
Δοκιμή VW Tiguan 1.6 TDI 115 PS R-Line
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Suzuki
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Skoda Kodiaq
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί της Ford Mustang Mach-E
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store