Δοκιμή Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105 PS BMT

171

Το πιο πρακτικό και με αισθητά μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ στέισον βάγκον Golf Variant, αποτελεί μια κατάλληλη επιλογή για το οικογενειακό κοινό που αναζητά ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο με πληρότητα σε κάθε επίπεδο, σε συνδυασμό και με την οικονομία που προσφέρει σε καύσιμο ο 1.600άρης ντίζελ. Συγκριτικά με το προγενέστερο μοντέλο, το νέο είναι σαφώς πιο κομψό σχεδιαστικά το πίσω άκρο του, ενώ σε σχέση με το 5θυρο Golf είναι μακρύτερο κατά 307 χιλιοστά, λόγω του μακρύτερου πίσω προβόλου προς όφελος του χώρου αποσκευών (605 λίτρα έναντι 380).

Από πλευράς εκδόσεων και τιμών, το νέο Golf Variant προσφέρεται με τον 1.6 TDI 105 PS με τιμή από 21.670 ευρώ, υπάρχει τετρακίνητη έκδοση 4MOTION με τον ίδιο κινητήρα στις 22.970 ευρώ, ενώ προσφέρεται και με τον 1.2 TSI 105 PS με τιμή από 19.440 ευρώ. Πιο συμφέρουσα πρόταση αποτελεί το Golf Variant 1.6 TDI, το οποίο και δοκιμάζουμε, ταξιδεύοντας μέχρι τη Δυτική Ελλάδα και διανύοντας πάνω από 700 χιλιόμετρα.

Τεράστιος χώρος αποσκευών και αρτιότητα στο εσωτερικό

Από ένα στέισον βάγκον αυτοκίνητο, το ζητούμενο είναι να προσφέρει μεγάλο χώρο αποσκευών και πρακτικότητα, έτσι ώστε να είναι σε θέση να μεταφέρει τις αποσκευές μιας οικογένειας δίχως να γίνονται παραχωρήσεις. Το νέο Golf Variant είναι σε θέση να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες έως 5 ατόμων με χαρακτηριστική ευκολία, αφού ο τεράστιος χώρος αποσκευών των 605 λίτρων είναι ταυτόχρονα πρακτικός, εύκολος στην φόρτωση, με μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι. Κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ υπάρχει επιπλέον αποθηκευτικός χώρος για μικροπράγματα, όπως και στα πλαϊνά τμήματα. Με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος που γίνεται πολύ εύκολα και μέσω των λαβών από το πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητα φτάνει έως τα 1.620 λίτρα, θυμίζοντας χώρο φόρτωσης van.

Μεγάλη άνεση σε χώρους απολαμβάνουν και οι φιλοξενούμενοι του νέου Golf Variant, ενώ παράλληλα τα μεγάλα και πολλά παράθυρα, καθώς και η πανοραμική ηλιοροφή που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής εξασφαλίζουν άριστη ορατότητα και φωτεινότητα στην καμπίνα. Την αρτιότητα στο εσωτερικό του νέου Golf Variant ενισχύουν με την σειρά τους η πολύ καλή ποιότητα υλικών, η στιβαρή συναρμογή, η πολύ καλή θέση οδήγησης και εργονομία, στοιχεία που αφορούν άλλωστε όλες τις εκδόσεις του νέου Golf.

Οικονομικός ο 1.6 ντίζελ και με πολιτισμένη λειτουργία

Ο 1.600άρης TDI των 105 ίππων που κινεί και το νέο Golf Variant ταιριάζει πολύ καλά στο αμάξωμα και στον οικογενειακό – ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αφού εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση και έχει την απαραίτητη δύναμη για να κινηθεί σβέλτα το αυτοκίνητο και να πραγματοποιήσει γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις. Στα συνολικά 728 χιλιόμετρα του ταξιδιού με το αυτοκίνητο φορτωμένο με 4 άτομα και αποσκευές και κινούμενο σε κανονικούς έως σβέλτους ρυθμούς, το trip computer έγραψε μόλις 5,2 λτ./100 χλμ. κατανάλωση (βλ. φωτογραφία), ενώ θα μπορούσε να πέσει και πιο κάτω χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Όσον αφορά στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του 1.6 TDI 105 PS, δεν ενοχλεί με θόρυβο και κραδασμούς στο ταξίδι, το τράβηγμα είναι θετικό κυρίως από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω (πιο κάτω υπάρχει ένα σχετικό κενό ισχύος), ωστόσο μία ακόμα 6η ταχύτητα θα ήταν επιθυμητή και δεν ήταν λίγες οι φορές που το χέρι μηχανικά έψαχνε την αλλαγή από 5η σε 6η ταχύτητα. Πιο καλά χαρακτηριστικά συν τη μία ακόμα ταχύτητα διαθέτει το Golf 1.6 TDI 110 PS BlueMotion που είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα (δείτε εδώ και τη δοκιμή του Golf 1.6 TDI 105 PS 5d).  

Ασφαλές και άνετο σε κάθε διαδρομή

Το νέο Golf Variant όπως και τα χάτσμπακ Golf, προσφέρει άνεση και ασφάλεια σε κάθε διαδρομή και ειδικά στα ταξίδια, όπου καλύπτει ξεκούραστα μακρινές αποστάσεις. Η ανάρτησή του προσφέρει μια κατάλληλη ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος στο δρόμο, αφού από τη μία πλευρά φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων, ενώ από την άλλη οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και ο οδηγός νιώθει σιγουριά και ασφάλεια. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ακόμα και με φορτίο είναι ουδέτερη, ενώ ο οδηγός λαμβάνει ελαφριά αίσθηση αλλά καλή ακρίβεια από το τιμόνι και έχει σύμμαχούς του τα δυνατά φρένα και τα διάφορα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.

(+) Τεράστιος χώρος αποσκευών, άνετοι χώροι επιβατών, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα

(-) Δύναμη κινητήρα κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., έλλειψη 6ης ταχύτητας

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/3.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
102
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
91,8
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.562
Πλάτος (χλστ.)
1.799
Ύψος (χλστ.)
1.481
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.635
Βάρος (κιλά)
1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
605
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.670