Δοκιμή BMW 116d Auto

Πριν από 16 χρόνια, το 2004, η BMW έκανε την είσοδό της στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, προσφέροντας πολυτέλεια και σπορ χαρακτηριστικά σε κόμπακτ διαστάσεις. Τώρα, με το λανσάρισμα της νέας, τρίτης γενιάς BMW Σειράς 1 διατηρεί τα παραδοσιακά αυτά συστατικά και ενισχύεται στους τομείς που υστερούσε: τους χώρους και την πρακτικότητα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή BMW 330i Sedan 258 PS

Η μεγάλη αλλαγή προήλθε από τη νέα αρχιτεκτονική με τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Άλλωστε, δεν είναι κάτι νέο για τη BMW, αφού η νέα αυτή πλατφόρμα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Σειρά 2 Active Tourer και κατόπιν στη δεύτερης γενιάς X1. Οπότε, ήταν πλέον αναμενόμενο ότι και η καινούργια BMW Σειρά 1 δεν θα ήταν πισωκίνητη.

Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων είναι περιορισμένη. Συγκεκριμένα, η νέα BMW Σειρά 1 διατίθεται στις εκδόσεις βενζίνης 118i (1.5 λτ. 140 hp) και M135i xDrive (2.0 λτ. 306 hp) και τις πετρελαίου 116d (1.5 λτ. 116 hp), 118d (2.0 λτ. 150 hp) και 120d xDrive (2.0 λτ. 190 hp). Οι τιμές ξεκινούν από 26.126 ευρώ για την 118i και από 26.300 ευρώ για την 116d, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic ανεβαίνει στις 30.115 ευρώ.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή BMW X1 sDrive18i 1.5 λτ. 140 PS

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται όλα τα γνωστά στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, συν οθόνη 8,8 ιντσών, εκκίνηση χωρίς κλειδί, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής και φωτός κ.α. Με την προσθήκη ζαντών αλουμινίου 16 ιντσών, αισθητήρων παρκαρίσματος και cruise control, η τιμή της αγγίζει τις 32.000 ευρώ και μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τις 40.000 ευρώ με το πακέτο M Sport της δοκιμής, συν μεγαλύτερες ζάντες και άλλα αξεσουάρ.

Δυναμική με το πακέτο M Sport

Εξωτερικά, η νέα BMW Σειρά 1 δείχνει αμέσως την καταγωγή της, παρά τις πολλές αλλαγές που φέρει σε σχέση με την προγενέστερη. Στο εμπρός άκρο κυριαρχεί η πολύ μεγάλη μάσκα, ενώ το πακέτο M Sport την κάνει πιο θελκτική σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Πίσω το βλέμμα πέφτει στα σχήματος «L» φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι διαθέσιμα προαιρετικά και full-LED. Οι πιο μυώδεις ειδικής σχεδίασης προφυλακτήρες M, οι προσθήκες στα μαρσπιέ, τα ένθετα σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα και οι εξτρά 18άρες μαύρες ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 225/40 «μεταμορφώνουν» τη νέα Σειρά 1.

Δείτε ακόμη: Νέες ντίζελ BMW X5 και X6 xDrive40d με 700 Nm

Η νέα πλατφόρμα με την κίνηση εμπρός, άλλαξε σημαντικά και τις αναλογίες, όπως είναι το πιο κοντό σε μήκος μπροστινό καπό και η μακρύτερη οροφή. Με μήκος 4.319 χλστ., η νέα BMW Σειρά 1 είναι πιο κοντή από την προγενέστερη κατά 5 χλστ. Το πλάτος και το ύψος αυξήθηκαν κατά 34 χλστ. (1.799 χλστ.) και 13 χλστ. (1.434 χλστ.), όμως το μεταξόνιο συρρικνώθηκε κατά 20 χλστ. (2.670 χλστ.).

Υψηλή ποιότητα και βελτιωμένοι χώροι

Το εσωτερικό της νέας BMW Σειρά 1 είναι και αυτό πλήρως αναβαθμισμένο και διαθέτει στοιχεία που προέρχονται απευθείας από τις μεγαλύτερες BMW. Το ταμπλό και πολλές επιμέρους επιφάνειες καλύπτονται από παχιά αφρώδη υλικά, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται στα γνωστά κορυφαία επίπεδα. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και δεν θα δυσκολευτεί με τις λειτουργίες των διαφόρων διακοπτών. Η εξτρά οθόνη των 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (συνοδεύεται με αντίστοιχης διάστασης ψηφιακό πίνακα οργάνων) ελέγχεται με την αφή ή μέσω του εύχρηστου περιστροφικού χειριστηρίων και των πλήκτρων δίπλα από το λεβιέ των ταχυτήτων. Ενδεχομένως κάποιους να τους ξενίσει η πολύ μικρή και λιτή οθόνη των ενδείξεων του κλιματισμού.

Δείτε ακόμη: Όλες οι BMW M5 σε δράση! (+video)

Όπως αναφέραμε, η αλλαγή της αρχιτεκτονικής των μηχανικών μερών και της πλατφόρμας, είχε ως αποτέλεσμα την αισθητή βελτίωση των χώρων. Όχι ότι ξαφνικά η BMW Σειρά 1 έγινε το πιο ευρύχωρο μικρομεσαίο, ωστόσο πλέον μπορεί να φιλοξενήσει πιο εύκολα τέσσερα ενήλικα άτομα. Στο πίσω μέρος της καμπίνας ο χώρος για τα γόνατα έχει αυξηθεί κατά 33 χλστ., για το κεφάλι κατά 19 χλστ. και το ωφέλιμο πλάτος κατά 13 χλστ. Κερδισμένος κατά 20 λτ. είναι και ο πολύ βαθύς χώρος αποσκευών των 380 λτ. με το αναδιπλούμενο δάπεδο.

Καλές επιδόσεις ο 1.5 λτ. ντίζελ

Η αρχική ντίζελ 116d εφοδιάζεται με το γνώριμο 3κύλινδρο 1.5 λτ. TwinPower Turbo μηχανικό σύνολο, ισχύος 116 ίππων και 270 Nm ροπής μεταξύ 1.750-4.000 σ.α.λ. Ο συνδυασμός με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι σχεδόν ιδανικός. Καλύπτει εν μέρει τη χαμηλή ιπποδύναμη, ενώ θα άγγιζε το τέλειο αν το Steptronic ήταν πιο ομαλό ειδικά κατά την όπισθεν σε ανηφόρα. Εν κινήσει οι εναλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται άμεσα και ομαλά, είτε στο αυτόματο πρόγραμμα, είτε στο χειροκίνητο. H καταλληλότερη επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις είναι η Comfort. Η Sport θα ικανοποιήσει όσους κυνηγούν τις μέγιστες δυνατές επιδόσεις, ενώ η Eco Pro ρίχνει την ισχύ προς όφελος της κατανάλωσης. Η τελευταία σε μεικτές συνθήκες βρέθηκε στην πολύ λογική τιμή των 6,7 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμη: Πόσα άλογα βγάζει στο δυναμόμετρο η BMW M135i;

Στα θετικά στοιχεία του μοτέρ ανήκουν ακόμη η ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς και περιττούς θορύβους, σε σημείο που να μην αντιλαμβάνονται οι επιβάτες ότι πρόκειται για 3κύλινδρο ντίζελ. Σε ταχύτητες ταξιδιού με 130 χλμ./ώρα και 7η ταχύτητα το στροφόμετρο δείχνει σχεδόν 2.300 σ.α.λ. Μόνο στην εκκίνηση από το start/stop παρατηρούνται δονήσεις. Από πλευράς επιδόσεων, σίγουρα δεν περιμένει κανείς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όμως έχει το απαιτούμενο τράβηγμα και δύναμη από τις χαμηλές στροφές (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ.). Σε γρήγορους ρυθμούς ο οδηγός να νιώσει ότι λείπει η παραπάνω δύναμη που θα ήθελε, λόγω και των δυνατοτήτων του πλαισίου και των αναρτήσεων που σηκώνουν πολύ περισσότερη ισχύ.

Σταθερή και σίγουρη σε κάθε διαδρομή

Από ένα αυτοκίνητο της BMW και μάλιστα εξοπλισμένο με το πακέτο M Sport, υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Ο οδηγός μπορεί αρχικά να περιμένει έστω και ένα στιγμιαίο γλίστρημα της ουράς έχοντας ακόμα νωπή στο νου του την προηγούμενη πισωκίνητη Σειρά 1, όμως η κίνηση στον εμπρός άξονα τον επαναφέρει στην πραγματικότητα.

Να σημειωθεί ότι η σπορ ανάρτηση M διαθέτει πιο σφιχτά αμορτισέρ, σκληρότερα ελατήρια και είναι χαμηλότερη κατά 10 χιλιοστά. Στοιχεία που μαζί με το σπορ σύστημα διεύθυνσης Servotronic παρέχουν περισσότερη ακρίβεια στους χειρισμούς. Στις χαμηλές ταχύτητες το τιμόνι είναι ελαφρύ προς διευκόλυνση των ελιγμών, ωστόσο όσο αυξάνονται οι ρυθμοί βαραίνει και γίνεται πιο άμεσο, παρέχοντας -έστω και φιλτραρισμένα- την απαιτούμενη αίσθηση και ακρίβεια στα χέρια του οδηγού.

Δείτε ακόμη: BMW με 277.000 χλμ. φοράει τα ίδια τακάκια!

Στις ευθείες, η 116d M Sport κινείται με μεγάλη σιγουριά σε γρήγορους ρυθμούς, όπως και στις στροφές, όπου ο οδηγός εύκολα θα εξαντλήσει την ισχύ του κινητήρα. Εκεί, η κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και το σύστημα περιορισμού ολίσθησης των εμπρός τροχών (ARB) που λειτουργεί σε συνεργασία με το DSC περιορίζουν τις τάσεις ανοίγματος της τροχιάς. Με σήκωμα του ποδιού από το πεντάλ του γκαζιού, το πίσω μέρος της νέας Σειράς 1 κλείνει ελαφρώς και βοηθά στον καλύτερο έλεγχο. Στα συν είναι και τα δυνατά φρένα, που βοηθιούνται από την ανάρτηση και τα μεγάλα ελαστικά. Όσο για την άνεση, ικανοποιεί από την πλευρά ότι σπάνια θα «κοπανήσει», όμως δεν παύει να κάνει αισθητές στο εσωτερικό τις μύριες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.

+ Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, ποιότητα λειτουργίας κινητήρα εν κινήσει, βελτίωση χώρων

– Άνεση ανάρτησης, δονήσεις από τον κινητήρα στην εκκίνηση, ελλείψεις στο βασικό εξοπλισμό, δύναμη κινητήρα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.496
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/2.250-4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.750-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
100
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
90
Εμπρός ανάρτηση
Μονού συνδέσμου, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.319
Πλάτος (χλστ.)
1.799
Ύψος (χλστ.)
1.434
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.385
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
72%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
30.115 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store