Δοκιμή BMW 218i Active Tourer 1.5 λτ. 140 PS

6

H BMW στην επίσημη σελίδα της, αναφέρει την Σειρά 2 Active Tourer, ως «Παίχτη της πόλης»! Εμείς θα διαφωνήσουμε με τη βαυαρική μάρκα, μιας και η Σειρά 2 Active Tourer μπορεί και κινείται με περισσή άνεση τόσο στα στενά της πόλης, αλλά και στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, ανεβάζοντας εύκολα χιλιόμετρα στο κοντέρ, χάρη στον turbo βενζινοκινητήρα των 1.5 λτ. 140 ίππων.

Σε ότι αφορά την τιμή κτήσης της BMW 218i Active Tourer, αυτή ανέρχεται στα 30.880  ευρώ, με την αμέσως μεγαλύτερη σε κυβισμό 2λιτρη 220i Active Tourer να κοστίζει 40.190 ευρώ, ενώ η κορυφαία για τη γκάμα των βενζινοκινητήρων 225xe iPerformance αγγίζει τα 45.780 ευρώ. Παράλληλα υπάρχουν και οι ντίζελ εκδόσεις με την αρχική 216d (1.5 λτ. 116 hp) να ξεκινά από τα 34.170 ευρώ.

Κόντρα στη λογική BMW, σύννομη με την τάση της εποχής!

Αν μερικά χρόνια πριν μας έλεγε κάποιος ότι η BMW θα κατασκευάσει ένα πολυμορφικό όχημα, με κίνηση στους εμπρός τροχούς μάλλον θα τον κοιτούσαμε απορημένοι. Όμως λίγο η τάση της εποχής για αμαξώματα πολυχρηστικού χαρακτήρα, λίγο το γεγονός ότι οι εταιρείες πρέπει να έχουν μοντέλο σε κάθε κατηγορία, για μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, είχε ως αποτέλεσμα την Σειρά 2 Active Tourer.

Το μοντέλο αυτό βασίζεται στην πλατφόρμα UKL1, (είναι αυτή που χρησιμοποιεί και το MΙΝΙ, με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις) και κάνει χρήση των κινητήρων της ΜΙΝΙ, όπως ο 1.5 λίτρων και 3 κυλίνδρων με τους 140 ίππους, που εξοπλίζει την 218i Active Tourer. Σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση, αυτή διατηρεί τη σχεδιαστική φόρμα της μάρκας, προσαρμοσμένη βέβαια στις πολυχρηστικές ανάγκες του μοντέλου. Έτσι τα φωτιστικά σώματα είναι όμοια με αυτά των sedan εκδόσεων, ενώ ξεχωρίζει και η ευμεγέθης μάσκα «νεφρών» με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα. Ο δυναμικός σχεδιασμός εντείνεται με τo οριζόντιο νεύρο στο πλάι του αμαξώματος, αλλά και λόγω των τονισμένων φτερών που ενισχύουν το σπορ και σύγχρονο χαρακτήρα του μοντέλου.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή BMW 530e iPerformance

Ποιοτικό, εργονομικό κι άνετο εσωτερικό

Η καμπίνα της BMW 218i Active Tourer είναι αρκετά γνώριμη, μιας και διαθέτει το βασικό σχεδιασμό που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της γκάμας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαίας ποιότητας, με πολύ καλή συναρμογή και τελικό φινίρισμα υπεράνω κριτικής. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας θα ξεχωρίσετε την μεγάλη οθόνη του συστήματος infortainment, η οποία σας παρέχει ότι πληροφορία θελήσετε, ενώ εκεί αποτυπώνονται και οι ρυθμίσεις για το Driver Experience Control με τα τρία προγράμματα οδήγησης, Eco Pro, Comfort και Sport.

Σε ότι αφορά τη πρακτικότητα, αυτή βρίσκεται σε καλά επίπεδα, μιας και υπάρχουν αρκετές θήκες για να βολέψετε τα καθημερινά σας μικροαντικείμενα, ενώ το πίσω διαιρούμενο κάθισμα είναι και συρόμενο. Οι χώροι επιβατών κρίνονται ικανοποιητικοί και μόνο ο μεσαίος πίσω επιβάτης θα στριμωχτεί ελαφρώς κι αυτό λόγω του υπερυψωμένου τούνελ. Τέλος, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 468 λίτρα, είναι πλήρως αξιοποιήσιμος και διαθέτει και διπλό πάτωμα.

Αποδοτικός και ιδιαίτερα πολιτισμένος κινητήρας

Ακόμα ένα σημείο των καιρών, είναι πως οι νέοι κινητήρες είναι μεν όσο πιο κόμπακτ γίνεται (πάρα πολλοί 3κύλινδροι), αλλά παρόλα αυτά αποδίδουν τα μέγιστα, χωρίς παράλληλα να αποδεικνύονται λαίμαργοι σε καύσιμο. Αυτή την αίσθηση αποκομίσαμε και από τον 1.5 TwinPower Turbo, η ισχύς του οποίου είναι 140 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 220 Nm είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.480 σ.α.λ. Νούμερα, που όσο καλά φαίνονται στο χαρτί, εξίσου καλά είναι και στην πράξη, μιας κι ο κινητήρας είναι πρόθυμος από χαμηλά (βοηθάει και η κλιμάκωση του αυτόματου 7ταχυτου κιβωτίου), ενώ η παντελής έλλειψη κραδασμών κρύβει τέλεια την 3κύλινδρη υπόστασή του.

Το μοτέρ ανεβάζει γραμμικά μέχρι και τον κόφτη, με την BMW να ανακοινώνει πως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα τα δείτε σε 9,3 δλ. και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Νούμερα που ικανοποιούν το μέσο οδηγό, ο οποίος δεν έχει να αγχώνεται με τυχόν αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, μιας και η BMW ανακοινώνει ότι σε μικτό κύκλο η 218i Active Tourer καταναλώνει 5,8 λτ./100 χλμ. Εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και με σβέλτη οδήγηση δεν ξεπεράσαμε τα 7,7 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Μετατροπή υγραερίου σε BMW από την EuropeGAS

Άψογη και στο δρόμο

Η 218i Active Tourer είναι μία ακόμη BMW που χαίρεσαι να την οδηγείς και αμέσως σε κερδίζει με την στιβαρότητά της και την ασφάλεια που παρέχει στο δρόμο. Ταξιδεύει με άνεση καταπίνοντας χιλιόμετρα, ενώ αν κινηθείτε σε επαρχιακό δίκτυο θα σας αφήσει να παίξετε μαζί της. Όσο επιτρέπει η εμπρός κίνηση βέβαια, αλλά ο οδηγός θα μπορεί να χαρεί το άκαμπτο πλαίσιο, το άμεσο και με καλή πληροφόρηση τιμόνι, ενώ η ανάρτηση δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις. Κάτι που έχει ένα μικρό αντίκτυπο στην άνεση και που σε συνδυασμό με τα run flat ελαστικά της, εντείνουν ελαφρώς το θόρυβο κύλισης και ειδικά σε κακό – τραχύ οδόστρωμα. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες της. Ο οδηγός μπορεί να κάθεται ελαφρώς πιο ψηλά (MPV οδηγεί άλλωστε) αλλά η θέση οδήγησης (ρυθμίζεται ποικιλοτρόπως και έτσι κάθε σωματότυπος θα βολευτεί) «σφίγγει» καλά το σώμα δίνοντας μια σπορ νότα.

Δείτε ακόμη: Επίσημη πρώτη του νέου SUV BMW iNEXT

Τι αποκομίσαμε τις μέρες που είχαμε την BMW 218i Active Tourer για δοκιμή; Ότι είναι ένα μοντέλο που προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ της χρηστικότητας που πρέπει να έχει ένα πολυχρηστικό, με τον πιο fun to drive χαρακτήρα που έχουν τα αυτοκίνητα της μάρκας. Ιδανική για αυτούς που θέλουν χώρους και πρακτικότητα, δεν κάνουν συμβιβασμούς στην ποιότητα, αλλά δεν θέλουν να νιώθουν ότι μεγάλωσαν και πρέπει να αποποιηθούν τη χαρά της σβέλτης οδήγησης. Κερασάκι στην τούρτα κι ο αποδοτικός και ιδιαίτερα πολιτισμένος 1.500αρης κινητήρας που κάνει και μια εξαιρετική φορολογική τρίπλα!

+ Απόδοση και λειτουργία κινητήρα, κλιμάκωση και λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, αίσθηση τιμονιού, χώροι, πρακτικότητα, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά

– Θόρυβος κύλισης από run flat ελαστικά

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7 (αυτόματο)
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/4.500-6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.480-4.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
132
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
158,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.354
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.555
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.355
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
468
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
60%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
30.880