Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 (+video)

8

Στην κορυφή της γκάμας των μοντέλων της Citroen τοποθετείται το C5 Aircross, ένα επιβλητικό αυτοκίνητο το οποίο συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των SUV με την πρακτικότητα των MPV. Πριν από λίγο καιρό το δοκιμάσαμε με τον ισχυρότερο κινητήρα βενζίνης 1.6 PureTech 180 και τώρα το οδηγούμε στην αρχική έκδοση 1.2 PureTech 130.

Δείτε ακόμη: Πρεμιέρα του νέου Citroen C5 Aircross Hybrid

Με τιμή που ξεκινάει από 22.420 ευρώ, το C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Live αποτελεί μια πολύ ελκυστική επιλογή και περιλαμβάνει τα πάντα: 6 αερόσακους, συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, προειδοποίησης σύγκρουσης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων. Επίσης, περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, τρία πίσω ανεξάρτητα και συρόμενα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ. Η δεύτερη έκδοση Inspire των 25.000 ευρώ διαθέτει ακόμη σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent και ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών.

Εντυπωσιακός και κομψός σχεδιασμός

Το πρώτο στοιχείο που προσελκύει το ενδιαφέρον στο Citroen C5 Aircross είναι η επιβλητική του παρουσία στο δρόμο. Το μήκους 4,5 μ., πλάτους 1,84 μ. και ύψους 1,66 μ. αμάξωμά του χαρακτηρίζεται από τις πολλές απαλές καμπύλες και την πολυτέλεια που αποπνέει. Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά του γνωρίσματα αποτελούν τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα και μάσκα, το μακρύ καπό, το χρωμιωμένο σχήμα «C» στα πλευρικά παράθυρα, τα Airbump στις πόρτες και τα 3D LED πίσω φώτα.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές Citroen

Πολύ άνετο και σύγχρονο εσωτερικό

Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις με το μοντέρνο του σχεδιασμό και τις μεγάλες ανέσεις που προσφέρει. Οι ευθείες γραμμές, οι επίπεδες επιφάνειες και τα γεωμετρικά σχήματα κυριαρχούν, όπως και οι δύο ψηφιακές οθόνες. Η μία αφορά την οθόνη των 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων με τα διαφορετικά στυλ γραφικών και η άλλη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Η τελευταία θέλει ένα διάστημα εξοικείωσης από τον οδηγό για να ενεργοποιεί και να αλλάζει αμέσως τις βασικές λειτουργίες.

Δείτε ακόμη: Στο Μαίναλο και στη Βυτίνα με το Citroen C5 Aircross

Στα πολύ θετικά στοιχεία της καμπίνας του C5 Aircross ανήκουν ακόμη οι πολύ άνετοι χώροι για 5 επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ. Επίσης, ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εκτιμήσει δεόντως το εξαιρετικά αναπαυτικό κάθισμα. Οι εμπρός επιβάτες θα μετακινηθούν με περίσσιες ανέσεις, όπως και οι πίσω. Εκεί, χάρη στο μεγάλο πλάτος φιλοξενούνται τρία ανεξάρτητα, συρόμενα και πλήρως αναδιπλούμενα ισομεγέθη καθίσματα. Οι επιβάτες δεν θα κάνουν καμία παραχώρηση και με τις αποσκευές τους, αφού το αντίστοιχο τμήμα έχει χωρητικότητα 580 – 720 λτ. (ανάλογα τη θέση των πίσω καθισμάτων) και φτάνει έως τα 1.630 λτ. με την αναδίπλωσή τους.

Ιδανικά ισορροπημένο στο δρόμο

Τα αυτοκίνητα της Citroen και ειδικά τα πιο μεγάλα, ανέκαθεν φημίζονταν για τον ιδανικό συνδυασμό ανέσεων και οδικής συμπεριφοράς. Παράδοση που ακολουθεί πιστά και το κορυφαίο μοντέλο της γαλλικής μάρκας, το οποίο εντυπωσιάζει με την εξαιρετική ισορροπία που προσφέρει μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Το C5 Aircross μπορεί να μη διαθέτει της υδροενεργητικές αναρτήσεις του παρελθόντος, όμως τα καινοτόμα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions κάνουν το θαύμα τους. Το αυτοκίνητο δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι βρίσκεται σε ένα στρώμα αέρα, χωρίς όμως να πλέει ή να δίνει την εντύπωση «χαλαρότητας», παρά τον όγκο του. Εν συντομία να αναφέρουμε ότι τα εν λόγω αμορτισέρ διαθέτουν δύο υδραυλικά στοπ σε κάθε πλευρά, ένα για συμπίεση και ένα για αποσυμπίεση, αντί ελατήριο και μηχανικό στοπ που διαθέτουν τα συμβατικά αμορτισέρ.

Δείτε ακόμη: Νέο Citroen C3: Ο ορισμός της άνεσης και του στιλ

Οι αναρτήσεις του C5 Aircross ελαχιστοποιούν τις κάθετες ταλαντώσεις του αμαξώματος, ενώ πολλές ανωμαλίες τις περνά δίχως οι επιβάτες να τις αντιλαμβάνονται. Επίσης, τα μπαλώματα των δρόμων σχεδόν ισοπεδώνονται και έτσι το αυτοκίνητο μεταφέρει ατσαλάκωτους τους επιβάτες του, ύστερα και από πολύωρες διαδρομές. Την ίδια στιγμή τα αμορτισέρ φροντίζουν στο να περιορίζουν σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ακόμα και υπό πίεση. Το αυτοκίνητο στρίβει με σιγουριά και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, χάρη και στο Grip Control. Το εν λόγω σύστημα δεν αφήνει τον ένα τροχό να γυρίζει άσκοπα, χαρακτηριστικό που γίνεται περισσότερο αντιληπτό σε γλιστερές επιφάνειες. Μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται μπροστά από το λεβιέ των ταχυτήτων, υπάρχουν οι επιλογές Sand, All-Road, Snow και ESP Off.

Αποδοτικός ο 1.200άρης κινητήρας

Κάποιοι πιθανώς να παραξενευτούν στο άκουσμα του κινητήρα 1.2 λτ. σε ένα τέτοιων διαστάσεων αμάξωμα. Ωστόσο, όταν το οδηγήσουν το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αλλάξουν αμέσως γνώμη και θα νομίζουν ότι κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένα πιο μεγάλο και δυνατό μοτέρ. Ο αποδοτικός 1.200άρης κινητήρας των 130 ίππων και 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. κινεί άνετα το C5 Aircross σε κάθε διαδρομή και διατηρεί την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα. Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζεται ελαστικό από τις χαμηλές στροφές και τραβάει μέχρι τις πιο υψηλές, τις οποίες φτάνει χωρίς να ζορίζεται.

Δείτε ακόμη: Πρόγραμμα ανταλλαγής Citroen με οφέλη

Η επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα, ενώ διατηρεί χωρίς πρόβλημα σβέλτες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, το 6άρι χειροκίνητο και εύχρηστο κιβώτιο ταχυτήτων διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.). Ταυτόχρονα, ο οδηγός και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τον χαμηλό θόρυβο και την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, δίχως κραδασμούς και δονήσεις. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 8,5 λτ./100 χλμ.

(+) Σχεδιασμός, άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, τιμή

(-) Ελαφρύ τιμόνι, σκληρά πλαστικά στο ταμπλό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
116,62
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.500
Πλάτος (χλστ.)
1.840
Ύψος (χλστ.)
1.654
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.730
Βάρος (κιλά)
1.404
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
580-720
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
82%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.420 ευρώ