Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 7DCT

52

Μετά την ανανέωση που δέχτηκε πριν από ένα χρόνο, το Hyundai i20 έγινε ακόμα πιο ανταγωνιστικό σε μια πολύ «σκληρή» κατηγορία, αποκτώντας πιο μοντέρνα εμφάνιση, καλύτερη ποιότητα, αναβαθμισμένη τεχνολογία και ασφάλεια. Παρόλα αυτά διατήρησε το άριστη σχέση τιμής – αξίας που προσφέρει, σε συνδυασμό με τις εκπτώσεις που δίνει η ελληνική αντιπροσωπεία (έως 1.300 ευρώ) και τις after sales παροχές με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση συν 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 5 χρόνια δωρεάν ετήσιο έλεγχο. Σε όλα αυτά, την αξία του ανεβάζει και η διάκρισή του ως το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο στη Γερμανία.

Δείτε ακόμη: Τα νέα Hyundai θα παίρνουν μπρος από το κινητό!

Ο αγοραστής έχει να επιλέξει μεταξύ μιας ευρείας γκάμας εκδόσεων και κινητήρων βενζίνης, με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται μεταξύ 75 έως 120 ίππων και τιμές που ξεκινούν από μόλις 11.690 ευρώ. Το συγκεκριμένο i20 που δοκιμάζουμε αυτή τη φορά παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού εφοδιάζεται με τον turbo κινητήρα 1.0 T-GDI των 100 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων (7DCT).

Συνδυασμός που προσφέρεται με τιμή εκκίνησης τα 14.690 ευρώ και αξίζει τα χρήματα μέχρι τελευταίου ευρώ. Ο εξοπλισμός από την αρχική έκδοση περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, air condition, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, συναγερμό, ράδιο CD MP3 με οθόνη 5 ιντσών κ.λπ. Ιδιαίτερα ταιριαστή είναι η διχρωμία του κόκκινου – μαύρου του αυτοκινήτου δοκιμής, η οποία χαρίζει στο i20 μια πιο δυναμική εικόνα και αξίζει να την επιλέξει κανείς.

Πολύ καλός συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου

Ο 1.000άρης T-GDI κινητήρας των 100 ίππων, μας είναι γνωστός και από άλλες φορές που έχουμε δοκιμάσει το i20, πριν και μετά την ανανέωση, όμως αυτή τη φορά υπάρχει και ο συνδυασμός με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο. «Πάντρεμα», το οποίο έχει μια πολύ αρμονική και δυνατή σχέση, αφού παρουσιάζει συνολικά πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και θα το χαρεί πραγματικά ο οδηγός σε κάθε διαδρομή. Το turbo μηχανικό σύνολο με τους 100 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 172 Nm μεταξύ 1.500 – 4.000 σ.α.λ. είναι γεμάτο από τις χαμηλές στροφές και αποδίδει μέχρι τις υψηλές, τις οποίες φτάνει χωρίς να «λαχανιάζει».

Δείτε ακόμη: «Αλεξίσφαιρος» ο ντίζελ της Hyundai σε γερμανικές δοκιμές

Αν και 3κύλινδρος δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες με ανεπιθύμητους κραδασμούς, «τρέμουλο» και περιττούς θορύβους. Το δε αυτόματο κιβώτιο διαχειρίζεται πολύ καλά τη δύναμη του κινητήρα, αλλάζει γρήγορα τις ταχύτητες, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στην σπορ χειροκίνητη, όπου το μοτέρ λειτουργεί σε πιο υψηλές στροφές και έχει πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Σε ρυθμούς ταξιδιού η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα χωρίς να τον κρεμάει (130 χλμ./ώρα με 2.750 σ.α.λ.), συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης. Η τελευταία βρέθηκε στα 7,1 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, ενώ στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 5,5 λτ./100 χλμ. Οι επιδόσεις είναι σε κάθε περίπτωση πολύ ικανοποιητικές, αφού τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 11,4 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 182 χλμ./ώρα.

Ευχάριστο και ευκολοδήγητο

Ο συνδυασμός της σχετικά σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης, με τον «σπιρτόζικο» κινητήρα και το άμεσο κιβώτιο ταχυτήτων, συνθέτουν ένα ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση αυτοκίνητο. Ο οδηγός είναι σε θέση να κινηθεί σβέλτα εκμεταλλευόμενος τη δύναμη του μοτέρ και στο στήσιμο των αναρτήσεων, ενώ η απουσία του πεντάλ του συμπλέκτη συμβάλλει τα μέγιστα στη λιγότερη κούραση, ειδικά στην πόλη.

Κάποιοι, ίσως βρουν παραπάνω σφιχτή από όσο θα ήθελαν την ανάρτηση, ωστόσο δεν είναι κουραστική και μόνο σε διαδοχικές έντονες ανωμαλίες μπορεί να ενοχληθούν. Από την άλλη πλευρά όμως, το αμάξωμα του i20 1.0 T-GDI εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα, ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι σχετικά μικρές και το αυτοκίνητο παρουσιάζει σίγουρο πάτημα. Το τιμόνι με την τεχνητή αίσθηση σφίγγει στη θέση της ευθείας και χάνει σε πληροφόρηση στις στροφές, όμως έχει καλή αμεσότητα (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη) και κυρίως θα διευκολύνει πολύ στους αστικούς ελιγμούς.

Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Hyundai i20 κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την απλότητα στον σχεδιασμό, την στιβαρή του κατασκευή και την ευρυχωρία. Χωρίς περιττές δόσεις εντυπωσιασμού, δίνει έμφαση στο να διευκολύνει τον οδηγό. Ο τελευταίος θα βρει αμέσως την κατάλληλη θέση και να εξοικειωθεί με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων και με το μενού του συστήματος πολυμέσων με την οθόνη αφής των 7 ιντσών (5 ιντσών στη βασική μόνο έκδοση). Το λεπτό μαλακό υλικό που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό αναβαθμίζει την αίσθηση ποιότητας, ενώ κάθε τμήμα μοιάζει σαν να είναι πακτωμένο στο αμάξωμα, χάρη στην στιβαρή συναρμογή. Ο διάκοσμος είναι μόνο σχετικά μουντός με τις αποχρώσεις του γκρι – μαύρου, ενώ στις επενδύσεις των θυρών θα θέλαμε μαλακό υλικό στο σημείο που ακουμπά ο αγκώνας. Από πλευράς χώρων, τέσσερα ενήλικα άτομα είναι σε θέση να μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις. Αρκετά ευρύχωρο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 326 λίτρων.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

+ Απόδοση και λειτουργία κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων, ευκολοδήγητος χαρακτήρας, ευρυχωρία, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός, τιμή, 5ετής εγγύηση/οδική βοήθεια

– Σχετικά μουντός διάκοσμος στο εσωτερικό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/4.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,4-5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5-4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8-5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
111-118
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
108,78-115,64
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.035
Πλάτος (χλστ.)
1.734
Ύψος (χλστ.)
1.474
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.110-1.250
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
326
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
73%
Ασφάλεια πεζού
79%
Επικουρικά συστήματα
64%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.690 ευρώ