Δοκιμή Hyundai i30 1.6 λτ. Diesel 115 PS Auto 7 DCT

5

Με το υπάρχον τρίτης γενιάς i30, η Hyundai προσφέρει ένα πλήρες και ανταγωνιστικό σε κάθε επίπεδο μικρομεσαίο αυτοκίνητο, το οποίο είναι σε θέση να καλύψει ένα ευρύ αγοραστικό κοινό, χάρη και στην πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, τον πλούσιο εξοπλισμό και τις πολύ συμφέρουσες τιμές που διατίθεται.

Δείτε ακόμη: Το 2020 τελικά το Hyundai i20 N των 200 ίππων

Μετά την ανανέωση που δέχτηκε τον Σεπτέμβριο του 2018, το Hyundai i30 απέκτησε αλλαγές στον σχεδιασμό (νέοι προφυλακτήρες και μάσκα) και κυρίως νέο κινητήρα πετρελαίου Smartstream 1.6 λτ. σε τρεις εκδόσεις ισχύος με 95, 115 και 136 ίππους. Και τα τρία μοτέρ συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (οι δύο ισχυρότεροι και με το αυτόματο 7 DCT), ενώ εξοπλίζονται με σύστημα AdBlue που συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου. Οι τιμές τους ξεκινούν από τα 17.090, 19.190 και 21.090 ευρώ αντίστοιχα (σε διαφορετικές εξοπλιστικές εκδόσεις).

Το i30 1.6 diesel 115 PS με το αυτόματο κιβώτιο 7 DCT που δοκιμάζουμε κοστίζει από 21.090 ευρώ και στον στάνταρ εξοπλισμό του περιλαμβάνει τα πάντα: ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, συστήματα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, αυτόματη έκτακτη πέδηση και σύστημα αυτόματης ρύθμισης μεγάλης σκάλας φώτων, air condition, cruise control, οθόνη TFT 3,5 ιντσών στον πίνακα οργάνων, ηχοσύστημα με MP3 player, θύρα USB & AUX και χειριστήρια στο τιμόνι, κεντρική οθόνη LCD 5 ιντσών, ζάντες αλουμινίου και πολλά ακόμη. Επιπλέον, όπως σε όλα τα Hyundai, έτσι και στο i30 δίνεται 5ετής εργοστασιακή εγγύηση, 5 χρόνια δωρεάν βοήθεια και πολλές ακόμα δωρεάν after sales παροχές.

Προσεγμένο σε κάθε επίπεδο το εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Hyundai i30 θα ικανοποιήσει με το παραπάνω τον αγοραστή που αναζητά ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο χάτσμπακ. Ο σχεδιασμός είναι σύγχρονος, η εργονομία είναι προσεγμένη, όπως και η ποιότητα κατασκευής. Στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των θυρών έχει γίνει χρήση αφρώδους υλικού, τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή και η στιβαρή συναρμογή αποτρέπει την εμφάνιση ενοχλητικών τριγμών.

Δείτε ακόμη: Hyundai i30 N Line σε πιο οικονομική έκδοση

Παράλληλα, ο οδηγός του νέου i30 θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων και με το μενού του συστήματος πολυμέσων με την οθόνη αφής των 8 ιντσών (στάνταρ στις εκδόσεις Style, Premium και Distinctive). Από πλευράς χώρων το i30 είναι σε θέση να μεταφέρει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους (πορτ μπαγκάζ 395 λίτρων).

Πολύ άνετο στην οδήγηση

Το πρώτο στοιχείο που θα εκτιμήσει δεόντως ο οδηγός του i30 1.6 Diesel 115 PS Auto 7 DCT είναι οι ξεκούραστες μετακινήσεις που προσφέρει. Ο συνδυασμός των «αναπαυτικών» αναρτήσεων και του καλορυθμισμένου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων λειτουργούν ως αγχολυτικά στις αστικές διαδρομές και στις πιο μακρινές διαδρομές. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (πίσω πολλαπλών συνδέσμων σε όλες τις εκδόσεις) με τη μαλακή αλλά όχι «πλαδαρή» ρύθμιση αμβλύνουν με σχεδόν ισοπεδωτικό τρόπο τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ο χαμηλός θόρυβος κύλισης ενισχύει το ποιοτικό πάτημα του αυτοκινήτου.

Επιπλέον, το i30 είναι εύκολο στους χειρισμούς και αποπνέει ασφάλεια όπου και αν κινηθεί. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων το αμάξωμά του παραμένει σταθερό σε γρήγορες ταχύτητες, όπως και σε πιο κλειστές διαδρομές με στροφές. Εκεί οι κλίσεις σε συνθήκες πίεσης είναι λογικές και η συμπεριφορά του ουδέτερη ακόμα και σε απότομες αλλαγές φορτίου. Αποτελεσματικά με την σειρά τους είναι και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς, ενώ το τιμόνι έχει θετική αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, όμως η αίσθηση που παρέχει είναι τεχνητή.

Εξαιρετικά πολιτισμένος ο 1.6 λτ. diesel

Τη μεγάλη άνεση που απολαμβάνουν ο οδηγός και οι επιβάτες του i30 1.6 Diesel 115 PS Auto 7 DCT ενισχύει με την σειρά του και ο νέος 1.600άρης ντίζελ Smartstream. Η λειτουργία του είναι απαλλαγμένη από κραδασμούς και το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα», σε σημείο που οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται ότι κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει κινητήρας πετρελαίου. Οι 115 ίπποι και τα 280 Nm ροπής μεταξύ 1.500-2.750 σ.α.λ. αποδίδονται με γραμμικό τρόπο χωρίς κενά ισχύος και επιτυγχάνουν γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.) και εν κινήσει.

Δείτε ακόμη: Ανάβαση με το Hyundai i30 Fastback N (+video)

Σε αυτό συμβάλλει με την σειρά του το άμεσο και ομαλό στις εναλλαγές αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται χειροκίνητα μέσω του επιλογέα ή των paddles πίσω από το τιμόνι. Παράλληλα διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, Eco και Sport), ενώ η τελευταία σχέση είναι μακριά με ανάλογα οφέλη στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 2.200 σ.α.λ. με 7 ταχύτητα). Στα θετικά του κινητήρα ανήκει και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ.

(+) Πλήρης στάνταρ εξοπλισμός, λειτουργία κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, φιλικότητα στην οδήγηση, οδική συμπεριφορά, λειτουργία 7 DCT

(-) Τεχνητή αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
280/1.500-2.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
192
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
105
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102,9
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.340
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.445
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.343
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
395
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.090