Δοκιμή Mercedes-Benz CLA Coupe 180 d 7G-DCT

Το 2013, με την παρουσίαση της πρώτης γενιάς CLA, η Mercedes έκανε την έκπληξη με το εντυπωσιακό σε σχεδιασμό μικρομεσαίο τετράθυρο κουπέ μοντέλο της, το οποίο μαγνήτιζε τα βλέμματα και ξέφευγε από τα συντηρητικά πρότυπα των σεντάν του παρελθόντος. Η γερμανική μάρκα, με την ολοκαίνουργια, δεύτερης γενιάς CLA Coupe εντυπωσιάζει ακόμα πιο πολύ με την σπορτίφ και κομψή αισθητική της, μοιάζοντας πολύ με τη μεγαλύτερη CLS, αλλά και την 4θυρη AMG GT.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Mercedes A 160 1.33 λτ. 109 PS

Στην ελληνική αγορά, η νέα Mercedes CLA Coupe προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, με ισχύ που ξεκινά από τους 116 ίππους και φτάνει μέχρι τους 420 ίππους στην κορυφαία CLA 45 S. Οι πιο προσιτές εκδόσεις, είναι η CLA 180 με το νέο κινητήρα βενζίνης των 1.33 λτ. ισχύος 136 ίππων (από 32.250 ευρώ) και η ντίζελ της δοκιμής CLA 180 d, με το 1.5 λτ. μηχανικό σύνολο των 116 ίππων και τιμή από 33.300 ευρώ.

Άγρια ομορφιά

Βασισμένη στη νέα A-Class, η νέα CLA διαφέρει σημαντικά εξωτερικά από το 5θυρο μοντέλο, καθώς στο μόνο σημείο που μοιάζουν, είναι στο σχήμα της μάσκας. Το έντονα σφηνοειδές ρύγχος που θυμίζει μύτη καρχαρία, το χυτό προφίλ με την τοξοειδή οροφή και το τύπου κουπέ τελείωμα, συνθέτουν ένα καλλίγραμμο, «αθλητικό» παρουσιαστικό. Χαρακτηριστικά που τονίζονται περεταίρω από το γκρι ματ χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής που ταιριάζει πάρα πολύ στο αυτοκίνητο και κάνει την CLA να δείχνει ακόμα πιο ξεχωριστή. Αξιοσημείωτος είναι και ο πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής Cd: 0,23.

Από πλευράς διαστάσεων, η νέα CLA είναι πιο μεγάλη σε σχέση με την προγενέστερη, φτάνοντας τα 4.668 χλστ. μήκους (αύξηση +48 χλστ.) και τα 1.830 χλστ. σε πλάτος (+53 χλστ.), ενώ μόνο το ύψος μειώθηκε κατά 2 χλστ. (1.439 χλστ.) Τα μετατρόχια είναι από τους μεγαλύτερους ευνοημένους, έχοντας πάρει 63 χλστ. εμπρός (1.612 χλστ.) και 55 χλστ. (1.602 χλστ.) πίσω, προς όφελος του καλύτερου πατήματος και της σταθερότητας. Το μεταξόνιο έχει φτάσει πλέον τα 2.729 χλστ. (+30 χλστ.) παρέχοντας βελτιωμένους χώρους επιβατών.

Σπορτίφ και πολυτελές εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών της νέας Mercedes CLA Coupe προέρχεται σχεδόν αυτούσιος από την A-Class, όμως τη διαφορά κάνουν οι πόρτες χωρίς πλαίσιο στα παράθυρα, σύμφωνα με τα πρότυπα των κουπέ αυτοκινήτων. Όπως και στη μικρομεσαία χάτσμπακ Mercedes, έτσι και στην CLA Coupe κυριαρχεί στο ταμπλό το λεπτό πάνελ με τις οθόνες του συστήματος MBUΧ. Στη βασική έκδοση υπάρχουν δύο μικρές οθόνες 7 ιντσών έκαστη, ωστόσο οι προαιρετικές των 10,25 ιντσών ταιριάζουν πολύ καλύτερα και παρέχουν περισσότερες πληροφορίες. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται τα μοντέρνα αλλά όχι πολύ πρακτικά χειριστήρια αεροπορικού τύπου και πιο πίσω το -επίσης όχι ιδιαίτερα εύχρηστο- touchpad για το σύστημα infotainment.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Mercedes A 160 1.33 λτ. 109 PS

Από πλευράς κατασκευής, έχει γίνει χρήση αφρώδους υλικού σε ολόκληρο το ταμπλό και στο πάνω μέρος των εμπρός θυρών. Παράλληλα, στο αυτοκίνητο της δοκιμής, οι δερμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό, πόρτες, τιμόνι και καθίσματα με τις κόκκινες ραφές, σε συνδυασμό με τα διακοσμητικά αλουμινίου, αναβαθμίζουν σημαντικά το εσωτερικό, αν και κάποιες μικροατέλειες στο φινίρισμα σε λιγότερο ορατά σημεία είναι υπαρκτές. Στον τομέα των χώρων, η νέα CLA είναι πιο άνετη για όλους τους επιβάτες της και ειδικά για τους πίσω, όπου ο αέρας για τα πόδια είναι περισσότερος, όπως και για το κεφάλι, το οποίο πλέον δεν ακουμπάει στην οροφή, όπως στην προγενέστερη CLA. Αντιθέτως, το πορτ μπαγκάζ έχει μικρύνει κατά 10 λίτρα και η  χωρητικότητά του είναι 460 λτ.

Επαρκής ο 1.5 λτ. ντίζελ των 116 ίππων

Την κίνηση της CLA 180 d της δοκιμής αναλαμβάνει το 1.5 λτ. 4κύλινδρο, 8βάλβιδο μοτέρ πετρελαίου με απόδοση 116 ίππους και 260 Nm ροπής. Αποτελεί μια εξέλιξη του προγενέστερου μηχανικού συνόλου και είναι πιο ισχυρό κατά 7 ίππους, ελαφρύτερο και με μειωμένες εκπομπές ρύπων (με AdBlue). Στην πράξη ξεχωρίζει αρχικά για την πολιτισμένη του λειτουργία, καθώς στο εσωτερικό της CLA οι επιβάτες δεν θα ενοχληθούν από κραδασμούς και περιττούς θορύβους.

Σε συνδυασμό με το προαιρετικό και πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT (1.637 ευρώ επιπλέον χρέωση), ο 1.500άρης ντίζελ εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και δεν «ξεμένει» από δύναμη μέχρι τις μεσαίες στροφές. Πιο ψηλά αναμενόμενα χάνει τη δύναμή του, ωστόσο καταφέρνει και κινεί άνετα το αμάξωμα των 1.490 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.). Επίσης, σε ταχύτητες ταξιδιού, η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.100 σ.α.λ.), ενώ η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ.

Ευχάριστη και ασφαλής στο δρόμο

Το δυναμικό παρουσιαστικό της νέας Mercedes CLA συνοδεύεται και από ανάλογα οδηγικά χαρακτηριστικά, χάρη στο συνδυασμό του στιβαρού πλαισίου και των κατάλληλα ρυθμισμένων ανεξάρτητων αναρτήσεων, με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που έχουν όλες οι CLA ανεξαρτήτως κινητήρα. Να σημειωθεί ότι στην A-Class οι εκδόσεις A 180 d, A 180 και A 200 διαθέτουν ημιάκαμπτο άξονα, ενώ πολλαπλούς συνδέσμους έχει μόνο η A 250 και οι εκδόσεις με τετρακίνηση 4MATIC.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Mercedes-Benz A 180 d 7G-DCT

Επιπλέον, στην CLA 180 d μέσω του Dynamic Select, παρέχονται οι επιλογές Eco, Comfort, Sport και Individual, οι οποίες διαμορφώνουν ανάλογα την σκληρότητα των αναρτήσεων, το βάρος του τιμονιού, την απόκριση στο γκάζι και τις αλλαγές των ταχυτήτων. Στην επιλογή Comfort, που είναι η πιο κατάλληλη για τις περισσότερες συνθήκες, η CLA είναι σχετικά σφιχτή, χωρίς να είναι κουραστική. Στην Sport οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές μειώνονται αισθητά και το τιμόνι αποκτά βαρύτερη αίσθηση, αν και πάλι δείχνει ότι είναι εστιασμένο κυρίως στην άνεση.

Κινούμενη στις ευθείες, η CLA παρουσιάζει υποδειγματική σταθερότητα και οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται τις πραγματικές ταχύτητες που δείχνει το κοντέρ. Σε διαδρομές με στροφές, ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες κινητήρα – στησίματος και να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς, χωρίς να «αγχώνεται», αφού σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο είναι προβλέψιμο, ενώ αν το παρακάνει θα αναλάβουν τα ηλεκτρονικά συστήματα με διακριτικό τρόπο. Επιπλέον, έχει στη διάθεσή του δυνατά και αποτελεσματικά φρένα.

(+) Σχεδιασμός, τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα, εικόνα εσωτερικού

(-): Τιμή, άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
7G-DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.750-2.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8-4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
100-105
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
90-94,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.688
Πλάτος (χλστ.)
1.830
Ύψος (χλστ.)
1.439
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.490
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
460
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
91%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
33.300
Get it on Google Play Download on the App Store