Δοκιμή Mercedes-Benz Β 200 1.33 λτ. 163 PS

56

H Mercedes μας συστήνει την 3η γενιά της Β-Class, η οποία έχει εξελιχθεί κατά πολύ συγκριτικά με τις προηγούμενες γενιές της. Διατηρεί όμως τον χρηστικό κι ευρύχωρο χαρακτήρα της, που αγάπησε μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού.

Στη χώρα μας, η Mercedes Β-Class προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Βασικός βενζινοκινητήρας στην έκδοση Β 160 είναι ο 1.33 λτ. με ισχύ 109 ίππων και τιμή από 28.315 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση Β 250 με την τετρακίνηση και τους 224 ίππους κοστίζει από 49.780 ευρώ. Για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν την Β-Class με κινητήρα πετρελαίου, η έκδοση Β 160 d (95 ίπποι) ξεκινάει από τα 32.150 ευρώ. Η έκδοση της δοκιμής μας, η βενζινοκίνητη Β 200 με τους 163 ίππους ξεκινάει από τα 32.900 ευρώ.

Αιχμηρό παρουσιαστικό παρά τον πολυμορφικό χαρακτήρα

Η νέα Β-Class βασίζεται στην νέα A-Class, ενσωματώνοντας τη νέα αιχμηρή σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, αλλά προφανώς με μεγαλύτερες διαστάσεις. Σε ότι έχει να κάνει με το φαίνεσθαι, εντύπωση προκαλεί η νέα εμφατική μάσκα (παραπλήσια με της A-Class) αλλά και τα δυναμικά φωτιστικά. Το πίσω μέρος είναι κι αυτό όμορφο, με τα πίσω φανάρια να εκτείνονται μέχρι τη μέση σχεδόν της πόρτας του χώρου αποσκευών. Ο αιχμηρός σχεδιασμός έχει θετικό αντίκτυπο και στην αεροδυναμική, με τον σχετικό συντελεστή να είναι μόλις Cd=0,24.

Σε ότι αφορά τις διαστάσεις τώρα, η Β-Class είναι μεγαλύτερη κατά 26 χλστ. στο συνολικό μήκος αμαξώματος, ενώ μεγαλύτερο κατά 30 χλστ. είναι και το μεταξόνιο.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes A 200 7G-DCT

Ποιοτική και τεχνολογικά προηγμένη καμπίνα

Το εσωτερικό της Β 200 εμφανίζει διαφορές στο σχεδιασμό από εκείνο της νέας A-Class. Ωστόσο, το κεντρικό τμήμα του ταμπλό με τις δύο ψηφιακές οθόνες του συστήματος MBUX (στάνταρ είναι 7 ιντσών έκαστη και προαιρετικά έως 10,25 ιντσών) και τα επιμέρους στοιχεία είναι ίδιο. Σε επίπεδο κατασκευής, τα υλικά είναι ποιοτικά και μαλακά, με πολύ καλή συναρμογή η οποία πείθει ότι θα αντέξει στο χρόνο.

Το infotainment, αυτό είναι εξαιρετικά προηγμένο και υπακούει σε φωνητικές εντολές. Επιτρέπει στον οδηγό από το να αλλάξει σταθμό στο ραδιόφωνο, μέχρι να αυξομειώσει τη θερμοκρασία του κλιματισμού. Ναι, κι όλα αυτά απλά μιλώντας του! Στα αγγλικά βέβαια! Τώρα αν αυτά δεν είναι και σε πολύ καλό επίπεδο (δεν αναγνωρίζει ελληνικά προς το παρόν) μπορεί μέσω του -όχι και τόσο βολικού- touchpad να περιηγηθεί στο μενού.

Οι επιβάτες κάθονται άνετα χάρη στα κλιματιζόμενα και με πολλές ρυθμίσεις καθίσματα Energizing (είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό). Η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς πιο ψηλή και πιο εποπτική από αυτή της A-Class, προσφέροντας καλύτερη ορατότητα. Στην καμπίνα της B-Class θα βολευτούν με άνεση 5 άτομα. Στο πίσω τμήμα υπάρχει αρκετό διαθέσιμο πλάτος, ύψος και αέρας για τα πόδια. Όμως το κεντρικό τούνελ είναι ψηλό και περιορίζει το μεσαίο φιλοξενούμενο. Για τις αποσκευές υπάρχουν 455 λτ., ενώ το πορτ μπαγκάζ ικανοποιεί τόσο με τον όγκο του, όσο και με το σχήμα του. Ευπρόσδεκτο θα ήταν ένα συρόμενο πίσω κάθισμα που θα ωφελούσε σημαντικά την πρακτικότητα.

Διαβάστε επίσης: Κινητήρες από κοινού Mercedes & Volvo;

Δυνατός ο 1.33 λτ. κινητήρας

Η καρδιά της Β 200 είναι ο αλουμινένιος Μ282 κινητήρας, με χωρητικότητα 1.332 κ.εκ., ισχύ 163 ίππων και ροπή 250 Nm. Μηχανολογικό highlight, το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (Cylinder Cutoff) που ενεργοποιείται μεταξύ 1.250 -3.800 σ.α.λ. ανάλογα με τις απαιτήσεις ισχύος. Στη πράξη το εν λόγω μηχανικό σύνολο διακρίνεται με τον τρόπο λειτουργίας του, όμως στις υψηλές στροφές έχει αρκετό θόρυβο. Η δύναμη «απλώνεται» σε όλο το φάσμα στροφών, όπου με το καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT  ο οδηγός έχει δύναμη στο δεξί του πόδι ανά πάσα στιγμή. Έτσι κατορθώνει να προσφέρει γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δλ., τελική ταχύτητα 223 χλμ./ώρα). Η κατανάλωση είναι λογική, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 8,0 λτ./100 χλμ.

Προτεραιότητα η άνεση!

Από τα πρώτα μέτρα που θα κάνει κάποιος πίσω από το τιμόνι της Mercedes B 200 γίνεται αντιληπτό, πως προτεραιότητα είναι η άνεση των επιβατών. Μη νομίζετε ότι το μαλακό set up της ανάρτησης θα σας απαγορεύσει να πιέσετε τη Β 200 σε ένα δρόμο με στροφές. Απλά είναι ελαφρώς τονισμένες οι κλίσεις, χωρίς να τρομάζουν τον οδηγό, μιας και η Β 200 στρίβει ουδέτερα και με ασφάλεια. Αίσθημα που ενισχύεται τόσο από το πληροφοριακό τιμόνι, όσο και από τα δυνατά κι ανθεκτικά φρένα. Και στην Β 200 υπάρχει το Dynamic Select, με τέσσερα διαφορετικά προγράμματα, Eco, Comfort, Sport και Individual. Κάθε επιλογή επηρεάζει ανάλογα την σκληρότητα των αναρτήσεων, το βάρος του τιμονιού, την απόκριση στο γκάζι και τις αλλαγές των ταχυτήτων.

Δείτε επίσης: Δοκιμή Mercedes-Benz CLA Coupe 180 d 7G-DCT

Γενικότερα η Mercedes B-Class διαθέτει έναν ευχάριστο κι άνετο οδηγικό χαρακτήρα που εκτιμάται τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε ένα σφιχτό επαρχιακό με στροφές. Με μικρούς βέβαια περιορισμούς λόγω του πολυχρηστικού της χαρακτήρα. Αν επιθυμείτε να βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι ενός άνετου κατά βάση μοντέλου, με ικανότητες στο δρόμο, αλλά και από την τεχνολογία κι ασφάλεια που παρέχει, τότε η Mercedes B-Class είναι κατάλληλη.

(+) Ποιότητα, άνεση, τεχνολογία, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά

(-) Τιμή, θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
163/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.620-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
223
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,1-6,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
135-157
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
162-290,45
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.419
Πλάτος (χλστ.)
1.796
Ύψος (χλστ.)
1.562
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.410
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
445
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
90%
Ασφάλεια πεζού
78%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
32.900