Δοκιμή Opel Corsa 1.4 λτ. 90 PS

52

Το δημοφιλές εδώ και πολλά χρόνια μικρό αυτοκίνητο της Opel, το Corsa στην υπάρχουσα γενιά του, η οποία παρουσιάστηκε το 2014, συνεχίζει να αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, ενώ ενισχύεται από την παρουσία νέων εξοπλιστικών εκδόσεων και μοντέλων.

Πιο πρόσφατο είναι το σπορ Corsa GSi, με τον 1.400άρη turbo κινητήρα των 150 ίππων και τιμή που ξεκινά από τα 17.450 ευρώ. Νέα έκδοση είναι και η Black Edition, η οποία πλέον δεν προσφέρεται με τον 1.400άρη κινητήρα των 90 ίππων και το 5άρι μηχανικό κιβώτιο (αυτοκίνητο στις φωτογραφίες), αλλά διατίθεται στις εκδόσεις 1.4 λτ. 90 hp Auto, 1.4 λτ. Turbo 100 hp, 1.4 λτ. Turbo 150 hp και 1.4 λτ. LPG 90 hp.

Πρώτο σε πωλήσεις για το 2018 είναι το Corsa 1.4 λτ. 90 PS της δοκιμής, που προσφέρεται σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές (από 12.550 ευρώ το 5θυρο) και με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό: ESP, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες, air condition, ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών κ.λπ.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Opel Crossland X 1.2 Turbo 130 HP

Εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα άνετους χώρους

Στον θάλαμο των επιβατών του Corsa, οι εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς είναι ως επί το πλείστον θετικές. Σχεδιαστικά παραμένει σύγχρονο και ξεχωρίζει για τις απαλές καμπύλες του, τον ευανάγνωστο και πλήρη ενδείξεων πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής του συστήματος Intellilink. Ποιοτικά αναβαθμίζεται από τη χρήση μαλακού πλαστικού στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ προσεγμένη είναι η συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση μέσω και των πολλαπλών ρυθμίσεων του καθίσματος και του τιμονιού, ωστόσο κάποιες ιδιαιτερότητες στην εργονομία δεν απουσιάζουν, όπως είναι τα πολύ χαμηλά τοποθετημένα χειριστήρια του κλιματισμού και η επίσης χαμηλή θέση της οθόνης του συστήματος πολυμέσων. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του Corsa είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ των 285 λίτρων είναι βαθύ και τετραγωνισμένο, όμως πλέον ο ανταγωνισμός διαθέτει περισσότερα λίτρα.

Έμφαση στην άνεση στο δρόμο

Το ζητούμενο στην οδήγηση σε ένα μικρό αυτοκίνητο όπως είναι το Corsa 1.4 λτ. 90 hp, το οποίο θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα στην πόλη, ενώ θα κάνει και κάποια ταξίδια, είναι η παροχή της μέγιστης δυνατής άνεσης. Κάτι που το καταφέρνει με πάρα πολύ καλό τρόπο, αφού η ανάρτησή του περνά πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να κουράζει τους επιβάτες. Παράλληλα, η ποιοτική κύλιση των τροχών ενισχύει με την σειρά της τις ανέσεις. Το ελαφρύ τιμόνι (γίνεται ακόμα πιο ελαφρύ στο παρκάρισμα με το πάτημα του διακόπτη City) διευκολύνει τους ελιγμούς, ωστόσο από την άλλη πλευρά συνολικά το Corsa δεν εμπνέει για γρήγορη οδήγηση. Άλλωστε, όπως αναφέρουμε δεν είναι αυτό που θα αναζητήσει ο αγοραστής του. Η οδική συμπεριφορά του Corsa είναι ουδέτερη και ασφαλής στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, όπως και στις στροφές σε λογικούς ρυθμούς κίνησης. Θετικά κρίνονται και τα φρένα σε αποτελεσματικότητα, παρά τη χρήση ταμπούρων στους πίσω τροχούς.

Επαρκής ο 1.400άρης των 90 ίππων

Την κίνηση του δημοφιλέστερου -στη χώρα μας- Corsa, αναλαμβάνει το γνωστό 1.400άρι μηχανικό σύνολο των 90 ίππων, το οποίο παραμένει… μάχιμο. Βέβαια δεν μπορεί να συγκριθεί σε ροπή και κατανάλωση από τα πιο σύγχρονα και μικρότερης χωρητικότητας turbo downsized μοτέρ, όμως σε καμία περίπτωση δεν απογοητεύει. Αντιθέτως θα λέγαμε, αφού διαθέτει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, χάρη και στην πυκνή κλιμάκωση του 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου με τον επιλογέα με τις κοντές διαδρομές. Ενδεικτικά, στα 130 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα το στροφόμετρο δείχνει 3.600 σ.α.λ., περίπου 1.000 σ.α.λ. παραπάνω από το μοτέρ 1.0Τ 90 PS, το οποίο όμως δεν διατίθεται. Μειονέκτημά του παραμένει η τραχύτητα στη λειτουργία του, που γίνεται αισθητή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αντιθέτως, το start/stop είναι άμεσο και ομαλό κατά την παύση και εκκίνηση του κινητήρα. Τέλος, η κατανάλωση βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 7,6 λτ./100 χλμ., έναντι 5,6 λτ./100 χλμ., που ανακοινώνει η Opel.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Opel Crossland X 1.2 λτ. Turbo 110 hp Auto

(+) Τιμή – εξοπλισμός, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, ποιότητα κατασκευής, χώροι επιβατών

(-) Τραχύτητα κινητήρα, αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.398
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
130/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
130
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
156
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.021
Πλάτος (χλστ.)
1.736
Ύψος (χλστ.)
1.481
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.510
Βάρος (κιλά)
1.156
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
285
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.550