Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 100

95

Το πιο επιτυχημένο μοντέλο του ομίλου Renault παγκοσμίως με πάνω από 15 εκατομμύρια πωλήσεις, από το 1990 που παρουσιάστηκε, δεν είναι άλλο από το Renault Clio. Το ιδιαίτερα δημοφιλές μικρό γαλλικό αυτοκίνητο έχει κατακτήσει την κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία του στην Ευρώπη, από το 2013 και μετά, σημειώνοντας παράλληλα αύξηση των πωλήσεων κάθε χρόνο.

Δείτε ακόμη: Νέο Renault Clio R.S. Line με D.N.A. από F1

Τώρα στην εντελώς νέα 5η κατά σειρά γενιά του, το ολοκαίνουργιο Renault Clio έχει όλα τα εφόδια για να συνεχίσει την εκπληκτική εμπορική πορεία των προκατόχων του και να παραμείνει στην κορυφή. Νέες τεχνολογίες και ποιότητα που συναντά κανείς σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ασφάλεια ανωτέρου επιπέδου, νέοι κινητήρες και περισσότερες ανέσεις, είναι ορισμένα από τα δυνατά του σημεία.

Στην Ελληνική αγορά, το νέο Renault Clio λανσαρίστηκε εδώ και λίγο καιρό με μια ευρεία γκάμα κινητήρων (1.0 SCe 75, 1.0 TCe 100, 1.3 TCe 130, 1.5 Blue dCi 85 και 1.5 Blue dCi 115) και εξοπλιστικών εκδόσεων (δείτε εδώ όλες τις τιμές). Μεταξύ αυτών, μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον αναμένεται να συγκεντρώσει το Clio 1.0 TCe 100, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 14.290 ευρώ και διαθέτει πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας, ανέσεων και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Πιο δυναμικό και κομψό εσωτερικά

Οι ομοιότητες του νέου Clio σε σχέση με το προγενέστερο είναι εμφανείς, όπως και με τα μεγαλύτερα μοντέλα της Renault. Δεν αποκλείεται ορισμένοι να νομίζουν βλέποντάς το ότι πρόκειται για ανανεωμένο Clio ή ακόμα και να το μπερδέψουν από μπροστά με το Megane. Όμως είναι ένα 100% νέο προϊόν με πολύ όμορφο και κομψό ντιζάιν. Δεδομένης της εμπορικής επιτυχίας του προγενέστερου Clio, η Renault δεν ήθελε να ρισκάρει και να παρουσιάσει ένα εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό που μπορεί να «ξένιζε», αλλά ακολούθησε τα αισθητικά μοτίβα του 4ης γενιάς Clio και τους πρόσθεσε περισσότερο δυναμισμό και εκφραστικότητα.

Δείτε ακόμη: Οι 10 φύλακες άγγελοι του νέου Renault Clio!

Το νέο Clio με τα χαρακτηριστικά εμπρός φώτα LED σχήματος «C» βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-B και έχει μήκος 4.050 χλστ. (12 χλστ. κοντύτερο), 1.798 χλστ. πλάτος (+66 χλστ.), 1.440 χλστ. ύψος (-8 χλστ.) και 2.583 χλστ. μεταξόνιο (-6 χλστ.). Επίσης, το συνολικό του βάρος έχει μειωθεί κατά 50 κιλά, ενώ σε ότι αφορά τη δομή του αμαξώματος υπάρχουν πολλές ενισχύσεις και έχει γίνει χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής.

Πολύ μοντέρνο και προσεγμένο εσωτερικό

Εξωτερικά οι σχεδιαστές του νέου Clio ακολούθησαν γνώριμα πρότυπα, όμως στο εσωτερικό έπραξαν ορθά και το άλλαξαν τελείως, κάνοντάς το αισθητά πιο σύγχρονο, πρακτικό, ποιοτικό και μοντέρνο. Οι ίσιες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες κυριαρχούν, όπως και η κάθετα τοποθετημένη ευκρινής και με εύκολο μενού οθόνη αφής των 7 ιντσών (προαιρετικά 9,3 ιντσών). Επιπλέον, το πιο σπορτίφ τιμόνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFΤ με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες (ανάλογα την έκδοση), αποτελούν ορισμένα από τα ξεχωριστά του γνωρίσματα.

Ποιοτικά, το αναβαθμίζει σημαντικά το παχύ μαλακό υλικό στο ταμπλό, οι μαλακές επενδύσεις στις πόρτες και στη βάση της κεντρική κονσόλας (από την τρίτη έκδοση Expression και πάνω). Στα πιο βασικά μοντέλα λεπτό μαλακό πλαστικό συναντάται στο εμπρός τμήμα του ταμπλό και σε ένα τμήμα των θυρών. Προσοχή έχει δοθεί επίσης στο φινίρισμα με την προσθήκη νίκελ επενδύσεων σε διάφορα σημεία, όπως και στην συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν ακόμη η καλή και άνετη θέση οδήγησης (θα προτιμούσαμε ρύθμιση της κλίσης της πλάτης με περιστροφικό χειριστήριο), τα εύχρηστα χειριστήρια και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.

Δείτε ακόμη: Νέο Renault Clio με avant-garde τεχνολογία! (+videos)

Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του νέου Clio είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα, ενώ το πορτ μπαγκάζ μεγάλωσε κατά 26 λίτρα και έφτασε τα 391 λίτρα, τοποθετώντας το αυτοκίνητο στην κορυφή της κατηγορίας.

Ευχάριστο, άνετο και ασφαλές στο δρόμο

Το νέο Renault Clio 1.0 TCe 100 κερδίζει αμέσως τον οδηγό του στο δρόμο, χάρη στην πολύ ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά και τον κατάλληλο συνδυασμό μεταξύ άνεσης, σταθερότητας και επιδόσεων. Η νέα πλατφόρμα εξασφαλίζει πολύ καλή ακαμψία, ενώ οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ενισχύουν την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που προφέρει το νέο Clio. Στοιχεία που εκτιμώνται δεόντως και κάνουν πιο ξεκούραστες τις μετακινήσεις, είναι ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και ο ποιοτικός τρόπος που περνάει το αυτοκίνητο πάνω από λακκούβες και διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, δίχως να μεταφέρονται στο εσωτερικό κραδασμοί και χτυπήματα.

Δείτε ακόμη: Κορυφαία ασφάλεια 5 αστέρων το νέο Renault Clio

Παρά το γενικά μαλακό πάτημά του, το νέο Clio είναι πολύ σταθερό στις ευθείες, δίχως τάσεις πλεύσεις, όπως και στις στροφές, όπου τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και οι κλίσεις του αμαξώματος απολύτως λογικές. Το τιμόνι από την πλευρά του έχει γίνει πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού, όμως οι πιο «θερμόαιμοι» θα αναζητήσουν περισσότερο βάρος. Θετικά κρίνονται σε αποτελεσματικότητα και τα φρένα, αν και σε κάποιους δεν θα αρέσει η θέα των ταμπούρων πίσω.

Κατάλληλος ο κινητήρας 1.0 TCe 100

Ο νέος 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας 1.0 TCe ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα του νέου Clio, αφού πετυχαίνει ένα πολύ καλό συνδυασμό μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης. Το μηχανικό αυτό σύνολο των 100 ίππων και 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ. διακρίνεται αρχικά για την πολύ καλή του λειτουργία, αφού απουσιάζουν οι όποιοι κραδασμοί και δονήσεις που μπορεί να προκαλούσε η δομή των 3 κυλίνδρων.

Η ελαστικότητα του μοτέρ ικανοποιεί περισσότερο από τις στροφές που αποδίδεται η ροπή και πάνω, ενώ κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ.) και ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι του λείπει δύναμη. Το 5άρι κιβώτιο είναι λίγο σφιχτό στις αλλαγές του και ο επιλογέας βρίσκεται ψηλά τοποθετημένος. Επίσης, η μακριά 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.) συμβάλλει στην άνεση στο ταξίδι, όπως και στη χαμηλή κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε σε μεικτές συνθήκες στα 6,6 λτ./100 χλμ.

(+) Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός ασφαλείας, 5 αστέρια στο Euro NCAP

(-) Ελαφρύ τιμόνι

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
160/2.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
187
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6-5,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7-4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4-4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
100-107
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
98-104,86
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.050
Πλάτος (χλστ.)
1.798
Ύψος (χλστ.)
1.440
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.583
Βάρος (κιλά)
1.178
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
391
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.290