Δοκιμή Toyota Aygo 1.0 VVT-i 72 hp x-shift

2

Όταν ένα μοντέλο έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερα από 1,2 εκατομμύριο αντίτυπα σε μόλις 2 γενιές του, τότε εύκολα καταλαβαίνει κανείς πως η ανανέωσή του θέλει προσεγμένες κινήσεις. Η Toyota αναγνωρίζει την επιτυχημένη σύσταση της «συνταγής» Aygo και την εμπλουτίζει όσο χρειάζεται, ώστε να διατηρήσει τη «γεύση» και να διευρύνει ακόμα περισσότερο το αγοραστικό κοινό.

Το φρεσκαρισμένο Aygo ξεκινά από τις 9.590 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του προωθητικού προγράμματος που «τρέχει» η ελληνική αντιπροσωπεία, για την έκδοση X-Cool και προσφέρει ABS, 6 αερόσακους, MP3 Player, air condition και φώτα ημέρας LED. Στην πλούσια x-Play Sport Connect συναντάμε σχεδόν τα πάντα, ξεκινώντας από ζάντες αλουμινίου Machined-Face 15 ιντσών και προβολείς ομίχλης, για να καταλήξουμε στο Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει σύστημα ενημέρωσης του οδηγού για αθέλητη αλλαγή λωρίδας (Lane Departure Alert) και σύστημα Pre-Collision που λειτουργεί μεταξύ 10-80 χλμ./ώρα και μπορεί να επέμβει στο σύστημα το φρένων για μείωση της ταχύτητας σύγκρουσης ή και την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Όσο για την έκδοση που δοκιμάζουμε με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, κοστίζει από 12.180 ευρώ με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Ασυναγώνιστο μπόνους η στάνταρ 6ετής εγγύηση (ή 180.000 χιλιόμετρα, όποιο έρθει πρώτο), που ισχύει για όλα τα Toyota.

Ξεχωριστή σχεδίαση, ευχάριστος χαρακτήρας

Όπως έχετε καταλάβει, το μοτίβο «Χ» αποτελεί δομικό συστατικό της παρουσίας για το ιαπωνικό μίνι. Εκτός από την ονοματολογία εκδόσεων και κιβωτίου, το εμπρός μέρος ακολουθεί με την διαμόρφωση προφυλακτήρα και φωτιστικών σωμάτων. Το ίδιο συμβαίνει και πίσω, συνθέτοντας ένα από τα πιο εμφανή στοιχεία της αισθητικής ανανέωσης, μαζί με το σχήμα των φώτων ημέρας εμπρός και τα διαφορετικά κρύσταλλα στα πίσω φωτιστικά σώματα. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου, όπως εμπλουτισμένη είναι και η χρωματική παλέτα.

Γενικότερα το ανανεωμένο Aygo ξεχωρίζει αμέσως από το αυτοκίνητο που είδαμε το 2014 και δημιουργεί εξόχως ευχάριστα συναισθήματα, καθότι η σχεδίαση είναι αναζωογονητική για το μάτι και σε προσκαλεί στο εσωτερικό του.

Μοντέρνα εικόνα και στο εσωτερικό

Το εσωτερικό προσφέρει ένα από τα πιο νεανικά περιβάλλοντα που συναντά κανείς στην κατηγορία. Η απουσία επένδυσης σε μέρος της επιφάνειας των θυρών μακιγιάρεται τεχνηέντως με το ασορτί χρώμα στο περίγραμμα των πλευρικών αεραγωγών (ανάλογα την έκδοση), δημιουργώντας την εντύπωση της φάσας. Μαζί με το κεντρικά τοποθετημένο κυκλικό πίνακα οργάνων, αλλά και την οθόνη αφής των 7 ιντσών συνθέτουν έναν καθόλα σύγχρονο διάκοσμο.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 108 ΤΟP! 5d 1.0 PureTech 72 PS

Τα υλικά είναι τα αναμενόμενα για αυτοκίνητο πόλης, ήτοι σκληρά και με ποιοτική συναρμογή, ενώ και η εργονομία δεν θα προβληματίσει κανέναν. Αυτό που συνεχίζει να ενοχλεί τους πίσω επιβάτες, είναι η μη δυνατότητα ανοίγματος των πίσω παραθύρων προς τα κάτω, αλλά μόνο προς τα έξω.

Οι προσφερόμενοι χώροι είναι επίσης αναμενόμενοι και απαράλλαχτοι σε σύγκριση με το μοντέλο προ facelift, κάτι που σημαίνει πως 4 ενήλικες θα βολευτούν, αλλά μόνο οι εμπρός δεν θα αντιμετωπίσουν περιορισμούς με το ύψος. Οι πίσω -ειδικά αν μπροστά κάθονται ψηλοί- θα νιώσουν τα γόνατά τους να ακουμπάνε στην πλάτη των καθισμάτων, ενώ αν και οι ίδιοι έχουν ανάστημα άνω του μέσου όρου θα αισθανθούν την οροφή να έρχεται σε στενή επαφή με τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών των 168 λίτρων είναι πολύ μικρός, όπως εξίσου μικρό είναι και το άνοιγμά του.

«Νευρικός» και ιδιαίτερα οικονομικός ο κινητήρας

Η μεγαλύτερη αναβάθμιση στο Aygo αφορά τον νέο κινητήρα των 998 κ.εκ., ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro 6.2 και διαθέτει υψηλότερη σχέση συμπίεσης, βαλβίδα ανακύκλωσης των καυσαερίων, νέο σύστημα ψεκασμού βενζίνης και βελτιωμένο περιστρεφόμενο αντίβαρο προς μείωση της κατανάλωσης και των κραδασμών. Παράλληλα, έχει κερδίσει 3 ίππους φτάνοντας συνολικά τους 72.

Στην πράξη όλα τα ανωτέρω έχουν δημιουργήσει ένα σύνολο, από το οποίο το κροτάλισμα και λοιπά 3κύλινδρα «χούγια» εμφανίζονται σε πολύ μικρότερο βαθμό, έως ανεπαίσθητο. Τα 72 άλογα και 93 Nm της ροπής δεν δυσκολεύονται ιδιαίτερα να κινήσουν τα 840 κιλά του αμαξώματος, ωστόσο θέλουν στροφάρισμα (γύρω στις 3-3.500 σ.α.λ.) για να δείξουν τα προσόντα τους. Η κατανάλωση στέκει στο -επιδιωκόμενα χαμηλό- ύψος των περιστάσεων, περιοριζόμενη στα 6 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Πόσο γρήγορο είναι στο 0-100 το νέο Toyota Corolla; (+video)

Το κιβώτιο τώρα, αναλόγως πού τοποθετείς τον επιλογέα, είτε συνδράμει είτε δυσχεραίνει το έργο του μοτέρ. Όντας στην ουσία ένα χειροκίνητο με ρομποτική επιλογή σχέσεων και αυτοματοποιημένη λειτουργία του συμπλέκτη, δεν περιμένεις τις αστραπιαίες και ασυναίσθητες αλλαγές ενός αυτόματου διπλού συμπλέκτη. Στην θέση E (εκ του Eco, αντί του συνηθισμένου D) προσανατολισμός η εξοικονόμηση καυσίμου, όπερ σημαίνει πέρασμα στη μεγαλύτερη σχέση το ταχύτερο δυνατό και σχετική αδιαφορία στο κατέβασμα. Οι αλλαγές είναι αργές, ενώ ακόμα και όταν πατήσεις τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, απαιτείται ένα κάποιο διάστημα μέχρι ο μηχανισμός να εκτελέσει την εντολή του λογισμικού.

Στη χειροκίνητη λειτουργία, τα πράγματα βελτιώνονται θεαματικά. Τα ανεβάσματα πραγματοποιούνται ταχύτερα και όποτε τα ζητήσεις, ενώ το κατέβασμα έρχεται αβίαστα με παράλληλο συγχρονισμό των στροφών και έναν «αγριεμένο» τόνο από τον 1.0 VVT-i. Τα 100 χλμ./ώρα μπορεί να απαιτούν 15,2 δλ., όμως δεν ενοχλεί, χάρη και στην προθυμία του μοτέρ.

Σταθερό πάτημα και κορυφαία ευελιξία

Μπορεί πρωταρχικός σκοπός για τους μηχανικούς της Toyota να ήταν η ησυχία και η βελτίωση της ποιότητας κύλισης, όμως ο σπιρτόζικος χαρακτήρας του Aygo εξακολουθεί να είναι παρών.

Δείτε ακόμα: Νέες προσφορές Toyota με όφελος έως 3.000 ευρώ

Η αναβάθμιση του λογισμικού της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας απέδωσε, με τον οδηγό να έχει στα χέρια σωστό βάρος και επαρκή αμεσότητα για να κατευθύνει το εμπρός μέρος, το οποίο θα κρατήσει με θέρμη την πορεία του, άσχετα αν οι «διαμαρτυρίες» των ελαστικών έρχονται κάπως νωρίς. Ο πίσω άξονας δεν χαρακτηρίζεται από τάσεις αυτονομίας, όμως αν το ζητήσεις με μια καλή τιμονιά, θα νιώσεις το Aygo να γλιστρά.

Οι βελτιώσεις στην ανάρτηση επίσης είχαν αποτέλεσμα, με το ιαπωνικό μίνι να αφομοιώνει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, διατηρώντας την στάθμη του θορύβου από τον κινητήρα αναλογικά χαμηλά. Συνολικά το Aygo σε κερδίζει με τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα, την άριστη ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς.

+ Σπιρτάδα και πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, εμφάνιση, κατανάλωση, χειροκίνητη λειτουργία κιβωτίου, ευελιξία, οδική συμπεριφορά

– Αυτόματη λειτουργία κιβωτίου, χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
72/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
93/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
15,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
112
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
109,76
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.465
Πλάτος (χλστ.)
1.615
Ύψος (χλστ.)
1.460
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.340
Βάρος (κιλά)
860
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
168
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
74%
Ασφάλεια παιδιού
63%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.180