Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Honda CR-V

Το Honda CR-V είναι ένα από τα σημαντικότερα SUV παγκοσμίως και αυτό το αποδεικνύουν και οι πωλήσεις του, καθώς είναι παγκόσμιο best seller στην κατηγορία του από το 2013. Το ιαπωνικό μοντέλο μας συστήθηκε για πρώτη φορά πίσω στο 1995, με τα αρχικά CR-V να προέρχονται από τις λέξεις Comfortable Runabout Vehicle. Πλέον, μετά από 23 χρόνια και 9.500.000 ταξινομήσεις, το Honda CR-V βρίσκεται στην πέμπτη του γενιά, η οποία μάλιστα πάτησε τους τροχούς της και στη χώρα μας (δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές και τον εξοπλισμό του). Το Autogreeknews ήταν παρών στην Πανελλήνια παρουσίαση του αυτοκινήτου όπου και πήραμε μία πρώτη γεύση από αυτό, οδηγώντας το από την Αθήνα μέχρι τη Βυτίνα και πίσω.

Δείτε ακόμη: Οι πρωτοποριακές τεχνολογίες του νέου Honda CR-V

Αλλαγμένο και Made in Japan

Το νέο Honda CR-V τιμά την ιστορία του αλλά και τα… αρχικά του, καθώς σε αυτή την πέμπτη γενιά του και 23 χρόνια μετά την είσοδό του στην αυτοκίνηση, εξακολουθεί να δίνει προτεραιότητα στην ευρυχωρία, την πρακτικότητα και φυσικά στην καινοτομία. Η νέα γενιά μάλιστα εγκαταλείπει τους κινητήρες πετρελαίου και θα εφοδιάζεται με τον βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. VTEC Turbo με κίνηση στον εμπρός άξονα ή τετρακίνηση AWD και κιβώτιο χειροκίνητο ή αυτόματο. Η Honda μάλιστα δηλώνει ιδιαίτερα υπερήφανη για αυτό το μοντέλο της και τον τρόπο που εξελίχθηκε μέσα στα χρόνια, ενώ τονίζει πως πλέον η παραγωγή του έχει μεταφερθεί στην Ιαπωνία και τα αυτοκίνητα που έρχονται στην χώρα μας είναι Made in japan.

Αισθητικά οι αλλαγές είναι πασιφανείς, καθώς έχει ανασχεδιασμένη μάσκα με ενεργές γρίλιες (συνεισφέρουν αποτελεσματικά στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή στα 0,31 Cd.), τα φώτα είναι νέα και… σβήνει μέσα σε αυτά η χρωμιωμένη μάσκα, ενώ τα νεύρα είναι έντονα στις… παρυφές του καπό. Σημαντικό είναι το γεγονός πως οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν να κάνουν τις κολώνες εμπρός 10% πιο λεπτές, βελτιώνοντας την ορατότητα. Στο προφίλ του, το αυτοκίνητο ξεχωρίζει από το έντονο ανάγλυφο, ενώ στο πίσω μέρος πρωταγωνιστούν τα φώτα με τον κατακόρυφο, τρισδιάστατο σχεδιασμό τους. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, αυτές εκτός από το μήκος είναι αυξημένες. Συγκεκριμένα και σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το μήκος του νέου Honda CR-V είναι μειωμένο κατά 5 χλστ. στα 4.600 χλστ., το πλάτος στα 2.117 (+22 χλστ. με τους καθρέφτες) και το ύψος στα 1.689 χλστ. από τα 1.685 χλστ. Όσον αφορά στο μεταξόνιό του, αυτό είναι στα 2.662 χλστ. (+32 χλστ.).

Καμπίνα για όλους και για όλα

Το εσωτερικό του νέου Honda CR-V είναι απίθανο, καθώς καταφέρνει να ικανοποιήσει πολλές και διαφορετικές ανάγκες. Και αυτό γιατί είναι ποιοτικό και προσεγμένο σε φινίρισμα και συναρμογή, ευρύχωρο, πρακτικό, για πρώτη φορά 7θέσιο σε κάποιες εκδόσεις και είναι γεμάτο τεχνολογία. Μόλις κάτσεις στην θέση του οδηγού και γυρίσεις τον διακόπτη, παρατηρείς πως ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός (7 ιντσών), ενώ ακόμη μία ψηφιακή οθόνη, αφής αυτή την φορά 5 ή 7 ιντσών (αναλόγως έκδοσης), βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και προβάλει όλες τις πληροφορίες του συστήματος πολυμέσων Driver Information Interface (DII). Σε κορυφαίο επίπεδο βρίσκονται και οι χώροι της καμπίνας του CR-V, ενώ για πρώτη φορά μπορεί κάποιος να πάρει το ιαπωνικό μοντέλο και με τρίτη σειρά καθισμάτων και 7θέσια διάταξη (2+3+2), με την δεύτερη σειρά να είναι συρόμενη κατά τον διαμήκη άξονα. Ο χώρος αποσκευών έχει μήκος 1.800 χλστ. Στην 5θέσια διάταξη η χωρητικότητά του είναι στα 561 λίτρα και φτάνει έως τα 1.756 λίτρα. Στην 7θέσια διάταξη η χωρητικότητά του είναι στα 150 λίτρα. Ανεξαρτήτως διαμόρφωσής του, το δάπεδό του παραμένει επίπεδο, ενώ έχει ρυθμιζόμενο ύψος.

Αποκλειστικά διαθέσιμο με 1.5 λτ. βενζινοκινητήρα

Το νέο Honda CR-V προς το παρόν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας μόνο με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. VTEC Turbo. Και γράφουμε προς το παρόν, γιατί από τις αρχές του νέου έτους θα δούμε και υβριδική έκδοση με 2.0 λτ. κινητήρα και δύο ηλεκτροκινητηρες (διαβάστε περισσότερα για αυτήν εδώ). Το μοτέρ της Honda αποδίδει 173 ή 193 ίππους και 220 ή 243 Nm ροπής αντίστοιχα. Η ισχυρότερη έκδοση συνεργάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο CVT που έχει και λειτουργία επτά ταχυτήτων (εικονικές σχέσεις) και τετρακίνηση AWD. Η έκδοση με τους 173 ίππους διατίθεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο με κίνηση εμπρός ή και στους δύο άξονες, μέσω του συστήματος τετρακίνησης Real Time AWD with Intelligent Control. Η Honda κάνει λόγο για μεταφορά ισχύος κατά αναλογία 80:20 σε εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, σε κανονικές συνθήκες και πάνω από τα 35 χλμ./ώρα. Η αναλογία αυτή μπορεί να φτάσει έως και το 50:50 στους δύο άξονες, με την ιαπωνική μάρκα να υπόσχεται και ταχύτερη εμπλοκή της πίσω κίνησης.

Στην πράξη εντυπωσιάζει

Στη δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την τετρακίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο CVT, κάτι που σημαίνει πως κάτω από το καπό του είχε την ισχυρή εκδοχή του κινητήρα 1.5 λτ. με τους 193 ίππους. Από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι πως οι Ιάπωνες μηχανικοί έχουν δώσει μεγάλη σημασία στην άνεση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Η ποιότητα κύλισης είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ το αυτοκίνητο πάρα το μέγεθός του και τον όγκο του δεν επηρεάζεται από τον άνεμο και διατηρεί την στάθμη αεροδυναμικού θορύβου χαμηλά. Tο μοτέρ εκπλήσσει ευχάριστα, με την απόδοσή του αλλά και τις επιδόσεις που χαρίζει. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η Honda ανακοινώνει για τη συγκεκριμένη έκδοση 10 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.

Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, η εργοστασιακή είναι στα 8,7 λίτρα/100 χλμ. (σύμφωνα με το νέο κύκλο δοκιμών). Στην πραγματικότητα, εμείς είδαμε 9,2 λίτρα/100 χλμ. τιμή αρκετά κοντά στην ανακοινώσιμη. Εκτός δρόμου, το νέο Honda CR-V είναι ένας «οδοστρωτήρας». Τα ενεργά αμορτισέρ προσαρμόζονται κατάλληλα στις συνθήκες και αποσβένουν αποτελεσματικά όλες τις ανωμαλίες του εδάφους. Σίγουρα, το CR-V δεν είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα κάνεις ακραίο off roading, θα σε πάει όμως ξεκούραστα και άνετα σε βατό χωματόδρομο, χωρίς έντονο ανάγλυφο, ενώ η τετρακίνηση τουλάχιστον σε λασπωμένο τερέν εμπλέκεται γρήγορα και δεν αφήνει εκτεθειμένο τον οδηγό. Από την άλλη, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, δεν έχεις παρά να αφήσεις τον πρώτο ρόλο στο αυτόματο κιβώτιο και στο ροπάτο μοτέρ. Είναι εξάλλου αυτά που σε συνδυασμό με την άνετη ανάρτηση θα σε κάνουν να οδηγήσεις χαλαρά προς τον προορισμό σου χωρίς να αναζητήσεις τις έντονες συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι, που δεν είναι εξάλλου και το ζητούμενο σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Διαβάστε επίσης: Honda CR-V χωρίς οροφή με αδιάβροχο εσωτερικό

Get it on Google Play Download on the App Store