Δοκιμή Honda CR-V ντίζελ 1.6 i-DTEC 160 PS 4×4

Η Honda ανανέωσε το CR-V στους κινητήρες, τεχνολογία, σχεδίαση και οδική συμπεριφορά, ενώ μεταξύ των σημαντικότερων προσθηκών είναι αυτή του νέου ισχυρού ντίζελ μηχανικού συνόλου 1.6 i-DTEC απόδοσης 160 ίππων με κίνηση αποκλειστικά στους τέσσερις τροχούς. Δικίνητο συνεχίζει να διατίθεται το 1.6 ντίζελ των 120 ίππων (πατήστε εδώ για τη δοκιμή), το οποίο αποτελεί και πιο προσιτή οικονομικά επιλογή, αφού κοστίζει από 28.470 ευρώ, ενώ το τετρακίνητο ξεκινά από την υψηλή τιμή των 34.770 ευρώ και υπερπλήρη εξοπλισμό (τιμές με απόσυρση).

Εξωτερικά, οι αλλαγές εντοπίζονται στην σχεδίαση του αμαξώματός του με το πιο δυναμικό εμπρός άκρο και το εκλεπτυσμένο πίσω. Μπροστά τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα ενώνονται οπτικά με τη μάσκα, νέας σχεδίασης είναι οι προφυλακτήρες όπως και τα πίσω LED φώτα.

Πολύ αποδοτικός ο νέος 1.6 λτ. ντίζελ κινητήρας των 160 ίππων

Όπως αναφέραμε, από τις πιο σημαντικές προσθήκες, είναι αυτή του νέου και ισχυρού 1.6 λτ. κινητήρα ντίζελ. Ο 1.6 i-DTEC της σειράς Earth Dreams αποδίδει 160 ίππους και 350 Nm ροπής, αντικαθιστώντας τον παλαιότερο 2.2 λτ. i-DTEC. Ο δυνατός 1.600άρης ντίζελ διαθέτει διπλά τούρμπο, ένα υψηλής πίεσης για τις χαμηλές στροφές του κινητήρα και ένα χαμηλής πίεσης που λειτουργεί στις υψηλές στροφές του κινητήρα.

Κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου δεν γίνεται αισθητή η μετάβαση από τον ένα υπερσυμπιεστή στον άλλο και η επιτάχυνση από τις 2.000 σ.α.λ. περίπου και άνω που αποδίδεται η ροπή είναι γραμμική, άμεση και φτάνει εύκολα υψηλές ταχύτητες. Η επιτάχυνση είναι πολύ καλή τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, όπου ακόμα και με την 6η ταχύτητα το αυτοκίνητο «ανοίγει» αβίαστα χωρίς να χρειάζεται κατέβασμα ταχύτητας. Η λειτουργία του κινητήρα είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη δίχως κραδασμούς, ενώ ο θόρυβος κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα και μόνο στο ρελαντί ακούγεται ο κινητήρας αισθητά. Πολύ καλός είναι και ο συνδυασμός με τον ακριβή, σε σωστή θέση και με κοντές διαδρομές επιλογέα των ταχυτήτων. Μοναδικό μείον αποτελεί μια μικρή υστέρηση απόκρισης που παρουσιάζει ο κινητήρας στις πολύ χαμηλές στροφές. Να σημειώσουμε ότι συνδυάζεται και με το νέο 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (3 τελευταίες σχέσεις είναι overdrive), όμως η τιμή του αυτοκινήτου ανεβαίνει στις 44.770 ευρώ (λόγω και του φόρου πολυτελείας). Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κυμάνθηκε γύρω στα 7 λτ./100 χλμ. και σε σβέλτους ρυθμούς κίνησης.

Εσωτερικό με πολύ άνετους χώρους και προσεγμένη ποιότητα

Το εσωτερικό του CR-V σε κάθε γενιά του εμφάνιζε πολύ άνετους χώρους, κάτι που ισχύει και για το νεότερο μοντέλο, το οποίο παράλληλα είναι πρακτικό και διαθέτει τεράστιο πορτ μπαγκάζ χωρητικότητα 589 λίτρων. Προσεγμένη με την σειρά της είναι η ποιότητα των υλικών και του φινιρίσματος. Νέο στοιχείο στο ανανεωμένο CR-V αποτελεί το πιο σύγχρονο σύστημα ήχου και πληροφόρησης Honda Connect με οθόνη αφής 7 ιντσών. Αυτό τοποθετείται σε όλες τις εκδόσεις από τη βασική και πάνω (Comfort/SE) και περιλαμβάνει ευρεία σειρά λειτουργιών, όπως Bluetooth, πρόσβαση στο internet, είναι συμβατό με MirrorLink, διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης κ.λπ.

Ιδιαίτερα ισορροπημένο στο δρόμο και ευχάριστο στην οδήγηση

Βελτιώσεις έχουν γίνει και στην οδική συμπεριφορά του ανανεωμένου CR-V σε πολλά σημεία. Καταρχήν στην τετρακίνηση το σύστημα υδραυλικής ενεργοποίησης με δύο αντλίες του προγενέστερου CR-V έχει αντικατασταθεί με ένα ηλεκτρονικό σύστημα που παρέχει ταχύτερη απόκριση και ζυγίζει λιγότερο. Το νέο σύστημα Real Time AWD χρησιμοποιεί πολύδισκο συμπλέκτη και μέσω του ηλεκτρονικού εγκεφάλου επιτρέπει διαφορετική κατανομή της ισχύς στους άξονες ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και πρόσφυσης.

Στις αναρτήσεις έχουν τοποθετηθεί νέοι ελαστικοί σύνδεσμοι εμπρός, νέα ψαλίδια βάσης, νέα αμορτισέρ, τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 15 χλστ., ενώ η γωνία κάμπερ έχει μεγαλώσει κατά μισή μοίρα. Επίσης, έχει τοποθετηθεί νέο υποπλαίσιο εμπρός και το τιμόνι έχει αποκτήσει καλύτερη απόκριση. Βελτιωμένη με την σειρά της είναι και η ηχομόνωση μέσω της τοποθέτησης επιπλέον υλικών απορρόφησης θορύβων.

Στο δρόμο, το ανανεωμένο CR-V συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή. Στις ευθείες παρουσιάζεται σταθερό ακόμα και σε πολύ γρήγορες ταχύτητες, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι σε κάθε περίπτωση. Το ανανεωμένο CR-V γλιστρά προοδευτικά και ελεγχόμενα κατόπιν πίεσης. Η υποστροφή που εκδηλώνεται αρχικά περιορίζεται σχετικά άμεσα από την αυτόματη μετάδοσης της κίνησης και στους πίσω τροχούς.

(+) Κινητήρας, επιδόσεις, χώροι, οδική συμπεριφορά, ποιότητα, άνεση

(-) Υψηλή τιμή αγοράς

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.597
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
202
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
154,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.605
Πλάτος (χλστ.)
1.820
Ύψος (χλστ.)
1.685
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.630
Βάρος (κιλά)
1.630
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
589
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
74%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
66%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
34.770
Get it on Google Play Download on the App Store