Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για την Fiat. Το Fastback τα αλλάζει όλα!

4

Είναι γνωστός ο ταλαίπωρος βίος του αλλοτινά μεγαθήριου της αυτοκίνησης, με το όνομα Fabbrica Italiana Automobili Torino. Oι Ιταλοί επένδυσαν κονδύλια σε projects που ήταν καταδικασμένα να αποτύχουν (χαρακτηριστικό παράδειγμα το Stilo), δεν στήριξαν όσο έπρεπε εξαιρετικά αυτοκίνητα που είχαν τις προοπτικές να πετύχουν (χαρακτηριστικό παράδειγμα η δεύτερη γενιά του Bravo), άφησαν τον διαχρονικό πυλώνα της εμπορικής τους ευρυθμίας χωρίς αντικαταστάτη για 13 χρόνια και τελικά τον κατήργησαν (παράδειγμα σαν του Punto δεν συναντάς εύκολα), εναποθέτοντας τις τύχες της μάρκας σε 2 μόλις μοντέλα (Panda και 500, τα οποία οσονούπω μένουν χωρίς επιλογές ντίζελ). Στο μεσοδιάστημα είχαμε την «ανάσταση» της Alfa Romeo και τον «γάμο» με την Chrysler, όμως το -βαρύ σαν Ιστορία- όνομα «Fiat» βολοδέρνει στην αφάνεια. Όχι πια!

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Fiat Fullback Double Cab 2.4 diesel

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας -και κάποτε της Ευρώπης- έχει αποφασίσει να αλλάξει πλήρως το στάτους των μοντέλων της, με τους διοικούντες την να δεσμεύονται πως αυτή τη φορά «διάβασαν» σωστά τις ανάγκες της αγοράς. Κάτι που σημαίνει ότι ένα crossover -πέραν του 500Χ– ή ένα «καθαρόαιμο» SUV είναι προσθήκη επιτακτικής ανάγκης για την γκάμα της Fiat. Κάτι που έρχεται να καλύψει το Fastback, έστω και σε προσωρινή μορφή πρωτοτύπου στην Έκθεση του Σάο Πάολο.

Το Fastback, λοιπόν, ενσωματώνει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται μία σύγχρονη πρόταση για να προσελκύσει το κοινό: crossover, στην προκειμένη κουπέ-SUV, εντυπωσιακή εμφάνιση, ιδιαίτερο χαρακτήρα, παρουσία premium πινελιών (χαρακτηριστικά τα νέα σήματα που δεσπόζουν εμπρός-πίσω) και νοερή ταύτιση με ακριβότερα αυτοκίνητα (η διαμόρφωση του πίσω μέρους δεν αφήνει αμφιβολίες για τις επιρροές από τις BMW X4/X6 και Mercedes GLC/GLE Coupe). Ιταλοί και Βραζιλιάνοι δεν είπαν λέξη για τεχνικά χαρακτηριστικά και πάτωμα, αλλά κρίνοντας από το μέγεθος, την κατηγορία και την ανάγκη για περιορισμό του κόστους το πιο πιθανό σενάριο θέλει το ιταλικό κουπέ-SUV να βασίζεται στην πλατφόρμα των Toro (ένα αγροτικό που διατίθεται αποκλειστικά στην Λατινική Αμερική) και Jeep Renegade/Compass.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Jeep Compass 2.0 MultiJet II 140 PS

Περισσότερα θα ξέρουμε εντός του 2019, ενώ το ντεμπούτο του αναμένεται -αρχικά για την Βραζιλία- στα τέλη του 2020.