Το νέο Skoda Scala ανεβαίνει πολλά σκαλοπάτια

Παρουσιάστηκε πριν μερικά λεπτά σε παγκόσμια παρουσίαση στο Tel Aviv, το νέο μοντέλο της Skoda, το οποίο εντάσσεται στη μικρομεσαία κατηγορία και θέλει να βάλει δύσκολα στις κραταιές δυνάμεις της δημοφιλούς αυτής κατηγορίας. 

Το νέο Scala είναι σημαντικό για την τσέχικη φίρμα για αρκετούς λόγους. Αρχικά γιατί πρεσβεύει την νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας στην Ευρώπη, αλλά και γιατί έρχεται να αντικαταστήσει δυο μοντέλα της, το Rapid και το Rapid Spaceback. Οι Τσέχοι έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά, έχοντας ανεβάσει κατά πολύ την ποιότητα. Το Skoda Scala είναι ένα εξολοκλήρου καινούργιο μοντέλο, καθώς πατάει στο πάτωμα MQB A0, με τον κατασκευαστή του να δηλώνει πως προσφέρει εξαιρετική ευρυχωρία επιβάτες και αποσκευές, κάτι απόλυτα λογικό, μιας και το μεταξόνιο είναι ιδιαίτερα μακρύ, στα 2.649 χλστ. Σε ότι αφορά τις υπόλοιπές διαστάσεις, το συνολικό μήκος του Scala αγγίζει τα 4.362 χλστ., το πλάτος τα 1.793 χλστ. και το ύψος τα 1.471 χλστ. 

Δείτε επίσης: Νέο κουπέ SUV Skoda Kodiaq GT

Επιπλέον το νέο Skoda Scala μπορεί να επιλεγεί και με έλεγχο πλαισίου, για όσους επιθυμούν πιο σπορ αίσθηση. Το νέο Sport Chassis Control, προσφέρει αρκετή παραμετροποίηση, αλλά και σπορ αίσθηση. Το πλαίσιο είναι χαμηλότερο κατά 15 χλστ., ενώ στο Sport mode και χάρη στα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ τα οποία «σφίγγουν» ενισχύεται η σβέλτη οδήγηση. Ο οδηγός έχει αυτή την επιλογή μέσα από το menu του Driving Mode Select, όπου πέρα από τα αμορτισέρ αλλάζει η αίσθηση του τιμονιού, η χαρτογράφηση του κινητήρα και της μετάδοσης, με δυνατότητα επιλογής τεσσάρων διαφορετικών προγραμμάτων, Normal, Sport, Eco and Individual.

Γνώριμη γκάμα κινητήρων

Κάτω από το καπό του νέου Skoda Scala συναντάμε ολόκληρη τη γκάμα των 1.0 TSI και 1.5 TSI, αλλά και του 1.6 TDI, με αποδόσεις που ξεκινάνε από τους 90 ίππους και φτάνουν μέχρι τους 150 ίππους.

Πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωση της βενζίνης, υπάρχει ο 1.000άρης TSI των 95 και 115 ίππων, με τον πρώτο να έχει 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και τον δεύτερο 6άρι μηχανικό ή προαιρετικά 7άρι αυτόματο DSG. Διαθέσιμος είναι και ο 1.500άρης TSI των 150 ίππων και 250 Nm ροπής, με 6άρι μηχανικό ή 7άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ ενσωματώνει και τη τεχνολογία απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων, ACT. Σε ότι αφορά τους κινητήρες πετρελαίου, υπάρχει ο 1.600άρης TDI με 115 ίππους και 6άρι μηχανικό ή 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέσιμος θα είναι και ο 1.000άρης G-TEC κινητήρας με βενζίνη και φυσικό αέριο, που έχει απόδοση 90 ίππων. Εδώ, το κιβώτιο θα είναι 6τάχυτο μηχανικό.

Δυναμική και σύγχρονη εμφάνιση

Η σχεδίαση του Skoda Scala έχει εμπνευστεί από το πρωτότυπο Vision RS που είχαμε γνωρίσει στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού και αποτυπώνει πλήρως τη νέα σχεδιαστική εποχή της Skoda. Το εμπρός μέρος είναι αρκετά δυναμικό, με αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα (στο προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν full LED), ενώ οι δυναμικές γραμμές συνεχίζονται και κατά μήκος του αμαξώματος για να μας οδηγήσουν στο όμορφο πίσω μέρος, όπου το βλέμμα σας θα πέσει σε δυο πράγματα: Στα όμορφα φωτιστικά και αυτά τεχνολογίας LED, αλλά και στη πόρτα του χώρου αποσκευών που αποτάσσει το κλασικό λογότυπο της Skoda, με το όνομα της εταιρείας να αποτυπώνεται πλέον ολογράφως!

Ποιοτικό και σύγχρονο εσωτερικό

Το μοτίβο είναι αρκετά γνώριμο και παραπέμπει εν μέρει στο Polo. Η μορφοποίηση του ταμπλό, η σχεδίαση των αεραγωγών, τα χειριστήρια του κλιματισμού κάτω και η μεγάλη οθόνη αφής 9,2 ιντσών από πάνω τους θυμίζουν το γερμανικό σούπερμινι. Βέβαια εδώ η οθόνη του συστήματος πολυμέσων δεν είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα, παρά βρίσκεται στην κορυφή του ταμπλό με τον προαιρετικό ψηφιακό πίνακα οργάνων δίπλα της. Το εσωτερικό του νέου Skoda προσφέρει το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας, το οποίο ανέρχεται στα 467 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στην θέση τους και τα 1.410 όταν αναδιπλωθούν.

Διαβάστε ακόμη: 7.000.000 κιβώτια ταχυτήτων από τη Skoda!

Προαιρετικά το νέο Skoda Scala μπορεί να εξοπλιστεί με το Virtual Cockpit, το οποίο διαθέτει οθόνη 10,25 ιντσών, καθώς και με το ηχοσύνολο Skoda Sound System, το οποίο αποτελείται από  ένα subwoofer και δέκα ηχεία. Χρησιμοποιώντας πολλές νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες Skoda Connect, το αυτοκίνητο μπορεί να κλειδωθεί και να ξεκλειδωθεί μέσω κινητού τηλεφώνου και το λογισμικό ή οι χάρτες του συστήματος ψυχαγωγίας να ενημερωθούν αυτόματα. Το Scala είναι πάντα συνδεδεμένο χάρη σε μια ενσωματωμένη eSIM με σύνδεση LTE.

Πλήθος συστημάτων ασφαλείας κι άνεσης

To Skoda Scala είναι διαθέσιμο με έως εννέα αερόσακους και με μια σειρά συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Αρχικά, το προαιρετικό Side Assist προειδοποιεί για την ύπαρξη οχήματος στην τυφλή γωνία του εξωτερικού καθρέπτη έως 70 μέτρα πίσω – 50 μέτρα περισσότερα από το Blind Spot Detect. Το σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC), το οποίο λειτουργεί σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα, όπως και το Park Assist ανήκουν επίσης στον προαιρετικό εξοπλισμό. Τα συστήματα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist) και αυτόνομης πέδησης (Front Assist με City Emergency Brake) είναι στάνταρ από το βασικό εξοπλισμό.Τέλος στο Scala, υπάρχει διαθέσιμο και το σύστημα Crew Protect Assist, το οποίο σε περίπτωση ατυχήματος, κλείνει όλα τα παράθυρα και σφίγγει τις εμπρός ζώνες. Σαφώς και συνεργάζεται με το Multi-Collision Brake, ώστε το όχημα να σταματήσει να κινείται ανεξέλεγκτα.

Get it on Google Play Download on the App Store