«Σκύλος» το Toyota Prius σε γερμανικό τεστ

Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι εξόχως επιτυχημένα και συνεχώς κερδίζουν έδαφος. Ενδεικτικό το γεγονός πως ο πρώτος διδάξας (βλέπε Toyota Prius) έχει πουλήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 6,1 εκατ. αντίτυπα, από το 1997 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά. Όμως ο νους του αγοραστικού κοινού δεν στερείται σκεπτικισμού, ειδικά όσον αφορά την αξιοπιστία των υβριδικών συνόλων και, δη, του ηλεκτρικού μέρους.

Δείτε ακόμα: Απίστευτο αγωνιστικό Toyota Prius με V8 500 ίππων (+video)

Η μπαταρία, συγκεκριμένα, αποτελεί τον μεγαλύτερο παραλήπτη αμφιβολιών περί αξιοπιστίας και αντοχής. Μια νοοτροπία που, εμμέσως, στηρίζουν πολλοί κατασκευαστές, δηλώνοντας πως αν αστοχήσει η πηγή τροφοδοσίας του ηλεκτροκινητήρα, βγαίνει οριστικά «νοκ άουτ» το υβριδικό σύνολο. Οι συνάδελφοι του γερμανικού Auto Bild έχουν ένα τεστ, στο οποίο εξετάζουν την αντοχή και την αξιοπιστία τους προς δοκιμή αυτοκινήτου. Το οδηγούν για 100.000 χλμ., σε μια δοκιμή μακράς διαρκείας εφ’ όλης της ύλης, και με τη συμπλήρωση του ανωτέρου ορίου, «λύνουν» το όχημα και το εξετάζουν σε καίρια μέρη.

Η σημερινή, 4η γενιά Prius μπήκε στο μικροσκόπιο και διέπρεψε! Όπως ανέφεραν δοκιμαστές και μηχανικοί, το ιαπωνικό plug-in υβριδικό ήταν σε τόσο καλή κατάσταση στις 100.000 χλμ. ώστε αποφάσισαν να συνεχίσουν το τεστ για άλλες 50.000, προκειμένου να είναι περισσότερο αντιπροσωπευτικός ο βαθμός καταπόνησης! Η μετάδοση και το υβριδικό σύστημα, παρουσιάζονται σε κατάσταση «σαν καινούργια», κατά δήλωση των μηχανικών, το μοτέρ έχει «ανοίξει» βελτιώνοντας τον χρόνο για το 0-130 χλμ./ώρα κατά 4 δέκατα από ό,τι στην αρχή του τεστ (18,2 δλ. έναντι 18,6), η μέση τιμή της κατανάλωσης έμεινε σταθερή στα 5 λίτρα/100 χλμ., ενώ το μόνο -αναμενόμενο και απολύτως φυσιολογικό- μείον αφορά την μικρή αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης από την ίδια ταχύτητα, ελέω εργοστασιακών τακακιών.

Διαβάστε επίσης: No1 η Hyundai στη Γερμανία στις μη ευρωπαϊκές μάρκες

Οι μόνες επισημάνσεις έχουν να κάνουν με την ποιότητα κάποιων υλικών στο εσωτερικό, που εμφανίζουν τριγμούς, και το υψηλό κόστος συντήρησης. Κατά τα άλλα, όμως, το Prius αποδεικνύεται «σκυλί»!

Get it on Google Play Download on the App Store