Δοκιμή Kia Picanto 1.0 MPI

1

To Kia Picanto, από το 2003 που έκανε την πρώτη εμφάνισή του, αποτέλεσε σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων και κέρδισε το κοινό με την ποιότητα, τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, την ευκολία στην οδήγηση και την αξιοπιστία του. Πλήρως εκσυγχρονισμένο παρουσιάστηκε το 2011 στη δεύτερη γενιά του, οι πωλήσεις της οποίας ξεπέρασαν παγκοσμίως τα 1,4 εκατομμύρια οχήματα. Το νέο Picanto που διατίθεται στη χώρα μας εδώ και λίγο καιρό είναι ακόμα πιο ολοκληρωμένο, ανταγωνιστικό και καλύτερο από ποτέ άλλοτε, διατηρώντας παράλληλα το άριστο value for money που προσφέρει και αποτελώντας ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία των μίνι.

Δείτε ακόμα: Ποια εταιρεία έκανε το double σε έρευνες αξιοπιστίας;

Οι τιμές του νέου Picanto με τον 1.000άρη κινητήρα της δοκιμής, ξεκινούν από μόλις 10.290 ευρώ και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα, κ.λπ. Ακόμα και στην πιο πλούσια έκδοση 1.0 EX Premium Navi, η τιμή του παραμένει χαμηλή, στα 11.990 ευρώ. Παράλληλα, το νέο Picanto διατίθενται με τον 1.2 λτ. κινητήρα των 84 ίππων (από 10.990 ευρώ) και με τον ισχυρότερο turbo 1.0 T-GDI 100 PS (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο).

Με πιο νεανικό και σπορτίφ σχεδιασμό

Το νέο Kia Picanto κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με το νεανικό του σχεδιασμό και με τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Στο εμπρός άκρο του κυριαρχούν τα μεγάλα τριγωνικά φωτιστικά σώματα, η χαρακτηριστική μάσκα tiger nose και ο ευμεγέθης αεραγωγός στον προφυλακτήρα, ενώ το πίσω μέρος έχει κάθετο κόψιμο και τοποθετημένα στα άκρα τα φανάρια. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Picanto διατήρησε το μήκος των 3.595 χλστ., ωστόσο το μεταξόνιό του μεγάλωσε κατά 15 χλστ. (2.400 χλστ.) και οι τροχοί ακροβολίστηκαν πιο πολύ στις γωνίες του αμαξώματος. Επίσης, ο εμπρός πρόβολος κόντυνε κατά 25 χλστ. και ο πίσω μεγάλωσε κατά 10 χλστ. Για πρώτη φορά το Picanto προσφέρεται στην πιο σπορτίφ έκδοση GT-Line με όλους τους κινητήρες και ξεχωρίζει από τους διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες, μάσκα, ζάντες και τις ποδιές στα μαρσπιέ.

Δείτε ακόμα: Δοκιμάζουμε 6 νέα μικρομεσαία ντίζελ SUV

Σύγχρονο, ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του τρίτης γενιάς Kia Picanto, το οποίο κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με τα πολύ καλά συνολικά του χαρακτηριστικά σε κάθε επίπεδο. Το ταμπλό με τις καμπύλες επιφάνειες και την οριζόντια σατινέ γραμμή απέκτησε σημαντικά πιο μοντέρνο σχεδιασμό, που ενισχύουν με την σειρά τους το σπορτίφ τιμόνι και ο νέος, ευανάγνωστός και πλήρης ενδείξεων πίνακας οργάνων. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (στάνταρ στις πιο πλούσιες εκδόσεις Ex Premium και GT-Line). Πολύ καλή είναι και η ποιότητα των σκληρών πλαστικών με την στιβαρή συναρμογή και το προσεγμένο φινίρισμα, χωρίς να υπάρχουν πουθενά ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες, όπως συμβαίνει σε ανταγωνιστικά μοντέλα. Παράλληλα, ο οδηγός του νέου Picanto θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την εργονομία. Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους οι πολλές θέσεις για μικρά ή μεγαλύτερα αντικείμενα που υπάρχουν στην κονσόλα και στις εμπρός πόρτες. Στα πλεονεκτήματα του εσωτερικού του νέου Picanto ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για 4 επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 255 λίτρων (έναντι 200 λτ. στο προγενέστερο Picanto).

Πολύ οικονομικός και πολιτισμένος ο 1.000άρης κινητήρας

Ο αρχικός κινητήρας του 1.0 λτ. με απόδοση 67 ίππων και 96 Nm ροπής, είναι ιδανικός για το νέο Picanto, αφού το κινεί με άνεση, διαθέτει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία και οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι πολύ χαμηλές. Το 3κύλινδρο αυτό μοτέρ δεν έχει κραδασμούς, είναι πρόθυμο στις εντολές του οδηγού ειδικά πάνω από τις μεσαίες στροφές και είναι ελαστικό στις αστικές συνθήκες κίνησης. Στην πράξη δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι έχει περισσότερα από 67 άλογα, αφού μπορεί να αναπτύξει και να διατηρήσει σβέλτους ρυθμούς στην εθνική οδό. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το σφιχτής κλιμάκωσης 5τάχυτο κιβώτιο (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 4.000 σ.α.λ.), με τον όχι ιδιαίτερα όμως καλό σε κούμπωμα επιλογέα. Μεγάλο προσόν του κινητήρα 1.0 MPI είναι και η πολύ χαμηλή κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 5,6 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμα: Top 3 πιο δυνατά και φθηνά μικρομεσαία ντίζελ

Ιδιαίτερα ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση

Σημαντικά βελτιωμένο παρουσιάζεται το νέο Kia Picanto και σε οδική συμπεριφορά, χάρη στις πολλές βελτιώσεις που έχουν κάνει οι μηχανικοί της μάρκας. Καταρχήν το νέο πλαίσιο με τις περισσότερες ενισχύσεις, την ευρύτερη χρήση ισχυρότερου χάλυβα και το χαμηλότερο βάρος, διαθέτει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 32%. Πρόσθετα έχουν γίνει διάφορες νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και έχει τοποθετηθεί νέα βάση τιμονιού με πιο κοντή κρεμαγιέρα (2,8 στροφές από άκρη σε άκρη από 3,4). Αρχικά το νέο Picanto κερδίζει τον οδηγό του με την φιλικότητα που προσφέρει στους χειρισμούς και την ευκολία στους ελιγμούς. Η ανάρτησή του καταφέρνει και διαχειρίζεται τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων με αρκετά καλό τρόπο και μόνο στις έντονες αντιδρά με πιο ξερό τρόπο. Ωστόσο ο θόρυβος κύλισης είναι ελαφρώς τονισμένος και γίνεται αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σε πιο γρήγορους ρυθμούς.

Παρά τον αστικό του προσανατολισμό, το νέο Picanto κινείται με σιγουριά και ασφάλεια στους αυτοκινητόδρομους σε ταχύτητες ακόμα κοντά και στην τελική του, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πιο περιορισμένες από πριν και οι αντιδράσεις του ουδέτερες. Βελτιωμένο παρουσιάζεται και το τιμόνι, το οποίο διαθέτει σωστό βάρος γύρω από τη θέση της ευθείας και επαναφορά, ωστόσο στις στροφές δε διακρίνεται για την πληροφόρηση που μεταφέρει στα χέρια του οδηγού και ελαφραίνει. Τέλος, τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς (πίσω ταμπούρα μόνο στη βασική έκδοση LX Inmotion) είναι δυνατά και ακινητοποιούν έγκαιρα το αυτοκίνητο σε μια επιβράδυνση πανικού.

(+) Σχεδιασμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τιμή, value for money, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα

(-) Θόρυβος κύλισης, ελαφριά αίσθηση τιμονιού στις στροφές

Δείτε ακόμα: Video: Το νέο Kia Stonic με κάθε λεπτομέρεια

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
67/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
96/3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
161
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
101
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
98,98
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.595
Πλάτος (χλστ.)
1.595
Ύψος (χλστ.)
1.485
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.400
Βάρος (κιλά)
860
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
255
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
64%
Ασφάλεια πεζού
54%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
10.290