Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 DualJet

100

H Suzuki επανέφερε το 2016 το Ignis μετά από μια απουσία οκτώ ετών στην αγορά με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, το οποίο είναι ένα σύγχρονο μίνι SUV με ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και προσφέρεται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές (από 11.680 ευρώ). Παράλληλα, στην έκδοση με την τετρακίνηση (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), αποτελεί το πιο φθηνό 4×4 της αγοράς (από 14.180 ευρώ). Το νέο Ignis διατίθεται με ένα μόνο κινητήρα βενζίνης, τον 1.200άρη των 90 ίππων, ο οποίος συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Διαβάστε ακόμη: Τα φθηνότερα μικρά diesel SUV της αγοράς

Νευρικός και οικονομικός κινητήρας

Ο τετρακύλινδρος 1.200άρης κινητήρας βενζίνης DualJet με ισχύ 90 ίππων και 120 Nm ροπής ταιριάζει ιδανικά στο μίνι σε διαστάσεις (μήκος 3.700 χλστ.) και χαμηλού βάρους (810 κιλών) αμάξωμα του νέου Ignis, το οποίο κινεί με ιδιαίτερη άνεση, ενώ η πραγματική κατανάλωση είναι αντίστοιχη με ντίζελ κινητήρα. Το μηχανικό αυτό σύνολο ανεβάζει με ευκολία στροφές, διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς, έχει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Το μίνι Suzuki επιταχύνει γρήγορα από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ.) και εν κινήσει, ανεξαρτήτως της επιλεγμένης ταχύτητας στο 5άρι κιβώτιο. Μόνο ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ειδικά σε πιο υψηλούς ρυθμούς. Εντυπωσιακά χαμηλή είναι η κατανάλωσή του, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 5,0 λτ./100 χλμ. (4,6 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η Suzuki).

Ευχάριστο και πολύ ευέλικτο στο δρόμο

Από ένα αυτοκίνητο πόλης όπως είναι το Ignis, το βασικότερο ζητούμενο είναι η ευελιξία στην πόλη και η ευκολία στην οδήγηση, όπου το μίνι Suzuki τα καταφέρνει περίφημα. Το κόμπακτ ημίψηλο αμάξωμά του (απόσταση από το έδαφος 180 χλστ.) κινείται με ευκολία στα στενά, ενώ το τιμόνι κόβει πολύ και βοηθά τον οδηγό στο παρκάρισμα και στους ελιγμούς. Η ανάρτησή του αμβλύνει με ικανοποιητικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης, ωστόσο στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος η απόσβεση είναι σχετικά ξερή. Βασικό του μειονέκτημα αποτελεί η κακή επαναφορά του τιμονιού, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός θα πρέπει να κάνει διορθώσεις για να επανέλθει στην ευθεία. Παράλληλα, τα φρένα του με τους δίσκους εμπρός και τα ταμπούρα πίσω ακινητοποιούν γρήγορα το ελαφρύ αμάξωμα, όμως το πεντάλ έχει νεκρή διαδρομή μέχρι να πιάσει.

Πρακτικό, άνετο και μοντέρνο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Suzuki Ignis κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την ευχάριστη εικόνα του, μέσω κυρίως της διχρωμίας και των διαφόρων διακοσμητικών. Στο μινιμάλ σχεδιασμού ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων της Pioneer (δεν περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση GL), το οποίο θα το θέλαμε λίγο πιο γρήγορο. Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά και έχουν καλή συναρμογή, ενώ η ποιότητα γενικότερα ικανοποιεί. Ο οδηγός του Ignis δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση παρά τη ρύθμιση του τιμονιού μόνο σε ύψος και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Πολύ καλοί είναι οι διαθέσιμοι χώροι στο πίσω συρόμενο και με ανάκλιση κάθισμα, όπου δύο ενήλικα άτομα έχουν στη διάθεσή τους άνετο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλο -για την κατηγορία- είναι το πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 267 λίτρων.

Διαβάστε ακόμη: Μικρά 1.000άρια turbo στις χαμηλότερες τιμές

(+): Χαμηλή κατανάλωση, κινητήρας, ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, ευκολία στην οδήγηση

(-): Επαναφορά τιμονιού, αίσθηση φρένων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.242
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
120/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
170
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101,92
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.700
Πλάτος (χλστ.)
1.690
Ύψος (χλστ.)
1.595
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.435
Βάρος (κιλά)
810
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
267
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
11.680