Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDi 100

Την είσοδό της στην κατηγορία των κόμπακτ SUV κάνει η Citroen με το νέο C3 Aircross, το οποίο διαθέτει ξεχωριστή αισθητική, είναι πρακτικό, ευρύχωρο, εφοδιάζεται με οικονομικούς και αποδοτικούς κινητήρες και διατίθεται σε ανταγωνιστικές τιμές αγοράς. Το C3 Aircross αποτελεί τον αντικαταστάτη του μικρού MPV C3 Picasso, με το οποίο δεν έχει καμία ομοιότητα, ενώ παρόλο που βασίζεται στο νέο C3 διαφοροποιείται αρκετά από αυτό.

Το C3 Aircross διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 14.950 ευρώ και με τους κινητήρες βενζίνης 1.2 PureTech 82, 110 και 130, καθώς και με τους πετρελαίου 1.6 BlueHDi 100 και 120. Εμείς δοκιμάζουμε το C3 Aircross με τον αρχικό ντίζελ, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από τα 18.490 ευρώ (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο).

Με ξεχωριστό στιλ

Το μήκους 4.150 χλστ. αμάξωμά του είναι εμπνευσμένο από το C-Aircross Concept που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2017 και χαρακτηρίζεται από τις πολλές καμπύλες επιφάνειες. Στο εμπρός τμήμα κυριαρχούν τα ψηλά τοποθετημένα εμπρός φώτα ημέρας LED, τα οποία ενσωματώνονται με τη μάσκα. Πιο χαμηλά υπάρχουν τα κύρια φώτα και ο μεγάλος οβάλ αεραγωγός. Οι ασημί προστατευτικές ποδιές στους προφυλακτήρες και τα μαύρα πλαστικά στα μαρσπιέ και στους θόλους των τροχών τονίζουν την SUV φύση του C3 Aircross. Στο πίσω μέρος του αμαξώματος ξεχωρίζουν τα φώτα με το τρισδιάστατο εφέ, η μεγάλη πόρτα του πορτ μπαγκάζ και το τονισμένος προφυλακτήρας. Παράλληλα, το C3 Aircross διατίθεται με 90 χρωματικούς συνδυασμούς και έτσι ο πελάτης μπορεί να το προσαρμόσει στα χρώματα που του αρέσει.

Μοντέρνο, πρακτικό και άνετο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του C3 Aircross κερδίζει άμεσα τις πρώτες εντυπώσεις με την ευχάριστη και μοντέρνα συνολικά του εικόνα, όπου συνδυάζει τις πολλές καμπύλες επιφάνειες με γεωμετρικά σχήματα. Στο κέντρο του ταμπλό το βλέμμα πέφτει στη μεγάλη γνώριμη οθόνη αφής 7 των ιντσών, στην οποία συγκεντρώνονται διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων και του air condition. Πιο κάτω έχει τοποθετηθεί το περιστροφικό χειριστήριο του Grip Control και στη βάση υπάρχουν θήκες. Ο ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων πίνακας οργάνων προέρχεται από το C3, όπως και το μικρής διαμέτρου τιμόνι με τις πολλαπλές ρυθμίσεις.

Από πλευράς ποιότητας, το εσωτερικό του C3 Aircross είναι προσεγμένο, ενώ η λεπτή μαλακή επένδυση σε ένα τμήμα του ταμπλό το αναβαθμίζει. Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά, απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα και θα βολευτεί στο αναπαυτικό κάθισμα. Στα πλεονεκτήματα του C3 Aircross ανήκουν και οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετό διαθέσιμο πλάτος, αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Την πρακτικότητα ενισχύει σημαντικά το συρόμενο πίσω (σε διαδρομή 150 χλστ.) διαιρούμενο και με ρύθμιση της πλάτης κάθισμα. Αναλόγως διαμορφώνεται η χωρητικότητα του μεγάλου και πλήρως εκμεταλλεύσιμου πορτ μπαγκάζ από 410 έως 520 λίτρα.

Άνετο στην οδήγηση και με δυνατότητες εκτός δρόμου

Όπως όλα τα μοντέλα της Citroen, έτσι και το C3 Aircross συνδυάζει με καλό τρόπο την σταθερότητα σε κάθε διαδρομή με την άνεση, ενώ παράλληλα είναι εύκολο στην οδήγηση. Η ανάρτησή του είναι πιο σφιχτή από ότι στο C3, όμως καταφέρνει και αμβλύνει με καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, αν και δεν λείπει θόρυβος όταν περνά πάνω από λακκούβες. Καλύτερη συμπεριφορά παρουσιάζει όσο αυξάνονται οι ρυθμοί κίνησης, όπου απορροφά με επιτυχία τις διαδοχικές ανωμαλίες στα “κατσαρά” οδοστρώματα. Κινούμενο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, το αμάξωμά του εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα και εμπνέει εμπιστοσύνη. Αντίστοιχο είναι το αίσθημα που λαμβάνει ο οδηγός και όταν κινείται σε διαδρομές με στροφές, όπου υπάρχουν αρκετά περιθώρια πρόσφυσης και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά μικρές. Το τιμόνι από την πλευρά του διαθέτει καλή απόκριση, ωστόσο είναι ελαφρύ και εστιασμένο στην ευκολία κατά τους ελιγμούς. Τις δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου και σε πιο ολισθηρά εδάφη αυξάνει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control με Hill Descent Assist με τις πέντε επιλογές (στάνταρ, άμμος, λάσπη, χιόνι και ESP Off μέχρι τα 50 χλμ./ώρα), τα στάνταρ ελαστικά Mud & Snow και η αυξημένη κατά 20 χιλιοστά απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (σε σχέση με το C3).

Οικονομικός και με καλή απόδοση ο 1.6 diesel

Το βασικό ντίζελ C3 Aircross εφοδιάζεται με το γνωστό μοτέρ 1.6 BlueHDI, ονομαστικής απόδοσης 99 ίππων και με ροπή 254 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει στο σύνολό του καλά χαρακτηριστικά, αφού προσφέρει καλές επιδόσεις και διατηρεί την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Το τράβηγμά του είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές, όπου όμως δεν λείπουν κραδασμοί στη λειτουργία του. Πιο πρόθυμος είναι ο κινητήρας στις μεσαίες στροφές, όπου καταφέρνει και κινεί σε αξιοπρεπείς ρυθμούς το αμάξωμα των 1.278 κιλών. Μειονέκτημα αποτελεί ο ασαφής και με μεγάλες διαδρομές επιλογέας των 5 ταχυτήτων, στον οποίο η μακριά 5η ταχύτητα. διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε συνθήκες ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.300 σ.α.λ.). Τέλος, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 5,8 λτ./100 χλμ.

(+) Ξεχωριστός σχεδιασμός, πρακτικότητα εσωτερικού, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, κατανάλωση, ανέσεις

(-) Μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων, κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Get it on Google Play Download on the App Store