SUV που τα έχουν όλα και συμφέρουν!

75

Η πιο συχνή ερώτηση που ακούμε και βλέπουμε σχετικά με την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι «ποιο SUV να αγοράσω;». Φυσικά η απάντηση δεν είναι καθόλου εύκολη, αφού πρώτα θα πρέπει να τεθούν κάποιες βασικές προτεραιότητες, όπως είναι η τιμή, ο κινητήρας, η κατανάλωση, οι μεταφορικές ανάγκες κ.λπ. Άλλωστε οι επιλογές είναι πάρα πολλές και ανταγωνιστικές μεταξύ τους, γεγονός που έχει ωφελήσει τον πελάτη, αφού ο πήχης συνεχώς ανεβαίνει.

Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI

Με κριτήρια τους κινητήρες και την τιμή, σε συνάρτηση με τον πλήρη στάνταρ εξοπλισμό, επιλέξαμε τέσσερα νέα SUV. Αυτά εφοδιάζονται με αποδοτικά 1.000άρια turbo μηχανικά σύνολα, είναι προσιτά για ένα ευρύ αγοραστικό κοινό και εφοδιάζονται με όλα τα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας. Αυτά είναι το νέο Renault Captur 1.0 TCe 100 PS, το νέο Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS, το Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS και το VW T-Cross 1.0 TSI 95 PS, τα οποία σας παρουσιάζουμε παρακάτω με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS

Το πιο προσιτό σε τιμή SUV της Hyundai, το Kona κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις με τον τολμηρό του σχεδιασμό, αλλά και με την ασυναγώνιστη τιμή του, που ξεκινά από τις 16.990 ευρώ στην αρχική έκδοση Style. Ωστόσο, η έκδοση που συμφέρει περισσότερο είναι η τρίτη και πιο πλούσια Distinctive στην τιμή των 18.990 ευρώ, η οποία περιλαμβάνει τα πάντα (βλ. παρακάτω).

Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T vs Hyundai Kona 1.0 T-GDi

Εξωτερικά οι αιχμηρές γραμμές, που «αναμιγνύονται» ιδανικά με τις σμιλευμένες γραμμές του αμαξώματος, συνθέτουν ένα επιθετικό στιλ. Στο εσωτερικό με την σύγχρονη εικόνα τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή και με στιβαρή συναρμογή. Πολύ καλό βαθμό παίρνει και η πρακτικότητα, με αρκετές ευρύχωρες θήκες, ενώ άνω του μέσου όρου της κατηγορίας είναι η ευρυχωρία της καμπίνας. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 361 λίτρα.

Ο 3κύλινδρος 1.0 λτ. T-GDi κινητήρας των 120 ίππων και των 172 Nm ροπής, κινεί με άνεση το εμφατικό αμάξωμα του Kona. Τραβάει εξαιρετικά από τις χαμηλές κιόλας στροφές, χωρίς εξάρσεις ή μεταπτώσεις στην απόδοσή του, δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου μοτέρ. Στο 0-100 χλμ./ώρα το Hyundai Kona χρειάζεται 12,0 δλ. και η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει τα 181 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην πραγματική μέση κατανάλωσή του, αυτή στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμα: Hyundai Kona ή Kia Stonic 1.0 T-GDi 120 PS;

Ευχάριστο και εύκολο στους χειρισμούς είναι το Kona στο δρόμο, όπου κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού του σε κάθε διαδρομή. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, με την ανάρτηση να καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στη πολύ καλή λειτουργία της, τόσο στην εθνική, όσο και σε δρόμο με στροφές. Ο έλεγχος των αντιδράσεων του αμαξώματος είναι αρκετά άμεσος και οι κλίσεις του περιορισμένες, εμπνέοντας σιγουριά στον οδηγό.

Τιμή 18.990 ευρώ (έκδοση Distinctive), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 150 ευρώ

Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης, πέδησης και διατήρησης τη λωρίδας ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, αυτόματος κλιματισμός, φώτα LED, οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων.

Δείτε ακόμα: Ήρθε το Hyundai Kona Hybrid: τιμές & εξοπλισμοί

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 120/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 172/1.500 – 4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,0 δλ., Τελική ταχύτητα: 181 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 125 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS

H Nissan με το νέο Juke έκανε μια δυναμική επανείσοδο στην κατηγορία των B-SUV. Συνολικά παρουσιάζεται καλύτερο σε όλους τους τομείς από το προκάτοχό του, ενώ προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 17.900 ευρώ στην πρώτη έκδοση Energy. Το μοντέλο όμως, που παρουσιάζεται πιο συμφέρον ως αγορά είναι το Acenta στις 18.900 ευρώ με επιπλέον εξοπλισμό την οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και αισθητήρες βροχής.

Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS Vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Το νέο Juke αν και άλλαξε σε μεγάλο βαθμό, διατήρησε κάποια στοιχεία από το μοντέρνο σχεδιασμό του προκατόχου του, αλλά σε πιο κομψή και εκλεπτυσμένη εκτέλεση. Εντελώς νέο είναι το εσωτερικό και το τελικό αποτέλεσμα αφήνει άπαντες ικανοποιημένους σε ότι αφορά την ποιότητα και το σχεδιασμό. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι πολύ καλής ποιότητας στο μεγαλύτερο τμήμα ταμπλό, αφού έχει γίνει χρήση μαλακών πλαστικών, που δεν συναντώνται σε αρκετά μικρά SUV. Επιπλέον, τις εντυπώσεις κλέβει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Οι επιβάτες τόσο εμπρός, όσο και πίσω θα βολευτούν με άνεση, όπως και οι αποσκευές τους, στο μεγάλο διαθέσιμο πορτ μπαγκάζ των 422 λίτρων.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS DCT

Το 3κύλινδρο τούρμπο μοτέρ των 999 κ.εκ. ισχύος 117 ίππων και 180 Nm ροπής, αποτελεί και το μοναδικό κινητήριο σύνολο του Juke. Η ελαστικότητά του βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, αφού τραβάει από τις 1.500 σ.α.λ., ακόμα και με 4η στο κιβώτιο. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,4 δλ., με το κοντέρ να σταματάει στα 180 χλμ./ώρα τελικής. Η κατανάλωση του τεστ βρέθηκε στα 7,6 λτ./100 χλμ.

Σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά του, αυτή θυμίζει ένα Qashqai υπό κλίμακα κι αυτό χάρη στην πλατφόρμα CMF-B, στην οποία βασίζεται. Το νέο Juke είναι πολύ καλά στημένο στο δρόμο, ευχάριστο και ευέλικτο στις αστικές μετακινήσεις. Παρά την σχετικά σφιχτή του ρύθμιση δεν κουράζει στους γεμάτους δρόμους ανωμαλίες και ταξιδεύει ξεκούραστα.

Τιμή 18.900 ευρώ (έκδοση Acenta), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 109,76 ευρώ.

Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και αισθητήρες βροχής.

Δείτε ακόμα: Καινούργια αυτοκίνητα με 15.000 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 117/5.250 PS/σ.α.λ., Ροπή: 180/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,4 δλ., Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 112 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις

Renault Captur 1.0 TCe 100 PS

Το εντελώς νέο, δεύτερης γενιάς Renault Captur λανσαρίστηκε εδώ και λίγο καιρό στην ελληνική αγορά και αποτελεί μια πολύ αξιόλογη πρόταση αγοράς σε ανταγωνιστικές τιμές. Αυτές ξεκινούν από τις 16.880 ευρώ στην αρχική έκδοση Authentic, ωστόσο στη δεύτερη Expression των 17.730 ευρώ συμφέρει περισσότερο.

Δείτε ακόμα: Νέο Renault Captur βενζίνη, ντίζελ ή υγραέριο;

Από την πρώτη κιόλας ματιά, το νέο Renault Captur μαγνητίζει και γοητεύει με τον πάρα πολύ ελκυστικό του σχεδιασμό, από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Παράλληλα μεγάλωσε αρκετά σε σχέση με το προγενέστερο Captur και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό.

Εντελώς νέο είναι το εσωτερικό του ολοκαίνουριου Captur, το οποίο έχει αναβαθμιστεί πλήρως και σε κάθε επίπεδο. Στο ταμπλό κυριαρχούν οι ίσιες γραμμές και η κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων των 7 ή 9,3 ιντσών. Σημαντικά αναβαθμισμένο είναι και σε ποιότητα κατασκευής, μέσω της ευρείας χρήσης μαλακών πλαστικών στο ταμπλό. Βελτίωση έχει υπάρξει στους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, με το πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 536 λίτρα με τη μετακίνηση του πίσω συρόμενου καθίσματος.

Δείτε ακόμα: Νέα υβριδικά Renault Clio 140 hp και Captur 160 hp

Με τη νέα πλατφόρμα CMF-B, το νέο Captur έγινε ακόμα καλύτερο στο δρόμο, αφού συνδυάζει κατάλληλα το πολύ καλό πάτημα με την άνεση. Νέος στο Captur είναι και ο 3κύλινδρος 1.0 TCe κινητήρας των 100 ίππων και 160 Nm ροπής, ο οποίος εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,3 δλ., τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ.

Τιμή 17.730 ευρώ (έκδοση Expression), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 145,2 ευρώ

Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόματο σύστημα πέδησης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, cruise control, air condition, προβολείς LED, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω και οθόνη αφής 7 ιντσών.

Δείτε ακόμα: Peugeot 208 1.2 100 PS Vs Renault Clio 1.0 100 PS

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 100/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/2.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,3 δλ., Τελική ταχύτητα: 173 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 121 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις

VW T-Cross 1.0 TSI 95 PS

Το μικρότερο SUV της VW, από την πρώτη εξοπλιστική του έκδοση Life με τον 1.0 TSI 95 PS κινητήρα αποτελεί μια συμφέρουσα επιλογή. Η τιμή του ξεκινά από τις 17.440 ευρώ και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα, όσον αφορά τα συστήματα ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού.

Δείτε ακόμα: VW T-Cross ή Polo στα ίδια λεφτά;

Εξωτερικά το VW T-Cross κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την φρέσκια εικόνα του, ενώ σύγχρονη εμφάνιση διαθέτει και το εσωτερικό του. Τα πλαστικά σε όλες τις επιφάνειες του ταμπλό και των θυρών είναι σκληρά και ξεχωρίζουν περισσότερο για την στιβαρή τους συναρμογή. Στα θετικά ανήκουν ακόμη η πολύ καλή θέση οδήγησης και ορατότητα, οι πολλές θήκες και οι πολύ άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες. Το πίσω πολύ πρακτικό κάθισμα είναι συρόμενο (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) και διαμορφώνει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 347 έως 417 λίτρα.

Δείτε ακόμα: VW T-Roc 1.0 TSI ή 1.6 TDI στα ίδια λεφτά;

Η κατάλληλα ρυθμισμένη ανάρτηση του T-Cross σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα, αλλά και ευελιξία στην πόλη. Ο 1.0 TSI κινητήρας των 95 ίππων και 175 Nm ροπής παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς και τρέμουλο και ικανοποιεί με τις επιδόσεις του. Η κατανάλωσή του κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,0 λτ./100 χλμ.

Τιμή 17.440 ευρώ (έκδοση Life), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 113,68 ευρώ

Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, σύστημα αναγνώρισης πεζών, αισθητήρα τυφλού σημείου, ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και αυτόματη ενεργοποίηση φώτων.

Δείτε ακόμα: Συγκριτικό: VW T-Cross Vs Hyundai Kona

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 95/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 175/2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 116 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις