Δοκιμή Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Η Audi έχει κυρίαρχη θέση στα μικρομεσαία premium SUV με το μοντέλο Q3 που έκανε την πρώτη εμφάνισή του το 2011, ενώ το 2018 ανέβασε ακόμα πιο ψηλά τον πήχη με το δεύτερης γενιάς Q3, το οποίο ήρθε πιο κοντά στο αμέσως μεγαλύτερο Q5.

Την έκπληξη έκανε με την σειρά του το πρώτο μικρομεσαίο τύπου κουπέ SUV της μάρκας, το Q3 Sportback. Βασισμένο στο Q3, διαθέτει αρκετές σχεδιαστικές αλλαγές, ειδικά στο πιο σπορτίφ πίσω άκρο του αμαξώματος.

Δείτε ακόμα: Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS

Οι κινητήρες και οι εκδόσεις είναι ίδιοι με του Q3, ξεκινώντας στην έκδοση 35 TFSI με τον 1.5 λτ. 150 PS και τιμή εκκίνησης τις 34.960 ευρώ (από 28.300 ευρώ το Q3). Ντίζελ υπάρχουν μόλο 2.0 λτ. TDI με 150 και 190 ίππους, ενώ στην κορυφή της γκάμας (πριν το RS Q3 2.5 TFSI 300 PS quattro των 96.450 ευρώ), τοποθετείται το αυτοκίνητο της δοκιμής. Πρόκειται για το Q3 Sportback 45 TFSI με τον 2.0 TFSI κινητήρα των 230 ίππων, αποκλειστικά με τετρακίνηση quattro και αυτόματο κιβώτιο S tronic 7 σχέσεων. Συνδυασμός που εκτοξεύει την τιμή στις 52.620 ευρώ ή 54.960 ευρώ το S line.

Διακριτικά σπορτίφ

Εξωτερικά, το Q3 Sportback παρουσιάζει αρκετές διαφορές σε σχέση με το Q3, κυρίως στα πλαϊνά και πίσω. Ξεχωρίζει από την πιο έντονη κλίση της οροφής και του πίσω παρμπρίζ, το ανασηκωμένο τελείωμα του καπό που σχηματίζει μια αεροτομή και τον πιο δυναμικό προφυλακτήρα με το διαχύτη. Επιπλέον, το Q3 Sportback είναι πιο μακρύ κατά 16 χλστ. (4.500 χλστ.), πιο στενό κατά 6 χλστ. (1.843 χλστ.) χαμηλότερο κατά 9 χλστ. (1.567 χλστ.) και έχει το ίδιο μεταξόνιο των 2.680 χλστ. Στα πλαϊνά του σχηματίζει πιο έντονους ώμους, που του τονίζουν ακόμα περισσότερο το πλάτος του και του χαρίζουν πιο μυώδη εμφάνιση. Μπροστά διακρίνεται ο νέος προφυλακτήρας και η μαύρη οκταγωνική μάσκα Singleframe, που ενισχύουν με την σειρά τους την πιο αθλητική του εμφάνιση.

Ποιοτικό και hi-tech εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό του Q3 Sportback, η εικόνα είναι γνώριμη από εκείνη του Q3, με τη διαφορά να εντοπίζεται κυρίως στη χαμηλότερη οροφή, με την πιο έντονη κλίση στο τελείωμά της. Με το άνοιγμα της πόρτας, το βλέμμα πέφτει στις δύο ψηφιακές οθόνες: Από το βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και μια οθόνη αφής 8,8 ιντσών, όμως προαιρετικά μπορεί να φτάσουν τις 12,5 και 10,25 ίντσες αντίστοιχα. Ωστόσο, μια κάμερα οπισθοπορείας θα έπρεπε να ανήκε στο βασικό εξοπλισμό, όταν περιλαμβάνεται στάνταρ σε πολύ φθηνότερα αυτοκίνητα. Επίσης, η οθόνη του infotainment θέλει λίγο εξοικείωση, όπως είναι η ρύθμιση για την αλλαγή σταθμού στο ραδιόφωνο, που απαιτεί περιττές ενέργειες στα υπομενού και αποσπά κάπως την προσοχή από το δρόμο.

Δείτε ακόμα: Νέο Audi S3 με 310 άλογα και 0-100 σε 4,8 δλ. (+video)

Σχεδιαστικά, το εσωτερικό του Q3 Sportback ξεχωρίζει για την αιχμηρή του αισθητική, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, τόσο σε υλικά μέσω των μαλακών πλαστικών στα ανώτερα τμήματα, όσο σε συναρμογή και σε φινίρισμα. Ίσως, τα σκληρά πλαστικά στα χαμηλά μέρη του εσωτερικού θα μπορούσαν να έχουν καλύτερη υφή. Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, στο πίσω κάθισμα με τη διθέσια διαμόρφωση θα μετακινηθούν με άνεση η φιλοξενούμενοι, χωρίς να νιώσουν κλειστοφοβικά, λόγω της χαμηλότερης οροφής. Από το βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το συρόμενο κατά 13 χιλιοστά πίσω κάθισμα, με την πλάτη να χωρίζεται σε τρία επίπεδα και την κλίση να μπορεί να ρυθμιστεί σε επτά θέσεις. Μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών των 530 λτ., με το διπλό δάπεδο και την προαιρετικά, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα.

Ήρεμη δύναμη ο 2.0 TFSI

Την κίνηση του Q3 Sportback 45 TFSI αναλαμβάνει το 2.0 λτ. μηχανικό σύνολο των 230 ίππων στις 5.000-6.200 σ.α.λ. και 350 Nm ροπής στις 1.500-4.300 σ.α.λ. Η δύναμη περνάει σε όλους τους τροχούς μέσω της τετρακίνησης quattro και του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic των 7 ταχυτήτων. Ο συνδυασμός αυτός επιτυγχάνει ταχύτατες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 λ.) και εν κινήσει στο 1.625 κιλών αμάξωμα, όταν ο οδηγός αποφασίσει να πατήσει πολύ βαθιά το δεξί πεντάλ.

Στην πραγματικότητα, η δύναμη αυτή δεν γίνεται αισθητή, αφού ειδικά σε ήπιους ρυθμούς καθημερινών μετακινήσεων, το μηχανικό αυτό σύνολο δίνει την αίσθηση χαμηλότερης ισχύος. Αυτό οφείλεται στην ιδιαίτερα γραμμική απόδοση και στην πολιτισμένη λειτουργία του 2.0 TFSI, ο οποίος μαζεύει εύκολα χιλιόμετρα με την ανάλογη πίεση στο γκάζι, χωρίς ο οδηγός να το αντιληφθεί, παρά μόνο όταν δει την ταχύτητα στο ψηφιακό ταχύμετρο. Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται άμεσα και ομαλά, όμως θα αναζητηθούν paddles στο τιμόνι, τα οποία αναλογικά της τιμής του αυτοκινήτου, θα έπρεπε να ήταν στάνταρ. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 10,9 λτ./100 χλμ. και κρίνεται λογική για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά με λίγη παραπάνω πίεση εκτινάσσεται εύκολα.

Άνεση και στρίψιμο χωρίς παρενέργειες

Στην οδήγηση, το Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic καταφέρνει και ισορροπεί κατάλληλα την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, αφού είναι σε θέση να κινηθεί παντού άνετα αλλά και γρήγορα, ανάλογα με τις διαθέσεις και τη διαδρομή. Στις αστικές μετακινήσεις, το σπορτίφ μικρομεσαίο SUV δεν θα κουράσει, καθώς παρά την σφιχτή ρύθμιση, περνά με αρχοντικό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Επίσης ξεκούραστο είναι και στα ταξίδια, όπου καταπίνει με ιδιαίτερη ευκολία χιλιόμετρα, ενώ ο οδηγός του λαμβάνει υψηλό αίσθημα την ασφάλειας. Με επιπλέον χρέωση 62 ευρώ, το Adaptive Cruise Control είναι πολύ χρήσιμο για όσους κάνουν ταξίδια.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Audi Q3 35 TFSI S tronic

Ανάλογη είναι η αίσθηση της σιγουριάς και σε πιο σφιχτές επαρχιακές διαδρομές, όπου οι ανεξάρτητες αναρτήσεις σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και την τετρακίνηση quattro, προσφέρουν τη δυνατότητα πλήρους εκμετάλλευσης της ισχύος. Παράλληλα, από το βασικό εξοπλισμό διαθέτει το ηλεκτρονικό σύστημα Audi Drive Select με τα 6 προγράμματα οδήγησης (dynamic, auto, comfort, efficiency, individual και offroad). Εκτός από τη ρύθμιση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, η λειτουργία παραμετροποίησης αφορά στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και την υποβοήθηση του τιμονιού. To προαιρετικό σύστημα υποβοήθησης κατάβασης σε δρόμους με κλίση (hill descent control) διατηρεί σταθερή την ταχύτητα που επιλέγει ο οδηγός σε κλίσεις μεγαλύτερες από 6%.

Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές και το σύστημα quattro κρατά γερά στην άσφαλτο το αυτοκίνητο, ακόμα και όταν ο οδηγός το παρακάνει. Αυτό σημαίνει ότι τα όρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, αλλά ακόμα και όταν εμφανίσει τάση να γλιστρήσει, θα το κάνει προοδευτικά και… ελάχιστα λόγω της επέμβασης των ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας. Στάνταρ είναι το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης (Progressive steering) – του οποίου η σχέση μετάδοσης γίνεται όλο και πιο άμεση όσο αυξάνεται η γωνία του τιμονιού. Στην πράξη είναι σχετικά ελαφρύ στη θέση της ευθείας, ωστόσο στο στρίψιμο γίνεται άμεσο και χαρίζει ευελιξία στο αυτοκίνητο. Στα θετικά ανήκουν ακόμα τα δυνατά φρένα, με τη θετική αίσθηση και απόκριση στο αντίστοιχο πεντάλ.

+ Οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, χώροι, επιδόσεις, άνεση

– Τιμή, έλλειψη paddles, κατανάλωση σε σβέλτους ρυθμούς

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.984
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 S tronic
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
230/5.000-6.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350/1.500-4.300
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
233
Αστική (λτ./100 χλμ.)
9,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
168
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
411,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.500
Πλάτος (χλστ.)
1.843
Ύψος (χλστ.)
1.567
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.625
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
530
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
85%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
52.620 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων