Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS

87

Πέρασαν 24 χρόνια από τότε που η Audi πρωτοπόρησε στη μικρομεσαία κατηγορία, παρουσιάζοντας το 1996 το πρώτο μικρομεσαίο premium μοντέλο, το A3, δημιουργώντας παράλληλα την εν λόγω «κλάση». Σήμερα, το νέο, τέταρτης γενιάς Audi A3 εμφανίζεται πιο ψηφιακό, δυναμικό και πλήρως συνδεδεμένο από ποτέ άλλοτε, με πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα τα συστήματα Infotainment, η εξελιγμένη ανάρτηση και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Δείτε ακόμα: Έξτρα δυναμικό το νέο Audi Q5

Το νέο Audi A3 Sportback είναι εδώ και λίγο καιρό διαθέσιμο στην Ελλάδα και εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε, στην πολύ ενδιαφέρουσα και εμπορικά έκδοση 35 TFSI MHEV S tronic. Αρχικά θα προσφέρεται στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις κινητήρων και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις BasicAdvanced και S line. Το αυτοκίνητο είναι άμεσα διαθέσιμο στην έκδοση 30 TFSI, με τον κινητήρα βενζίνης 999 κ.εκ. να συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και να αποδίδει 110 PS, καθώς και στην έκδοση 35 TFSI MHEV, με κινητήρα βενζίνης 1.498 κ.εκ. και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic 7 σχέσεων, με ισχύ 150 PS.

Στην ήδη πολύ πλούσια έκδοση εξοπλισμού Basic, το Audi A3 Sportback 30 TFSI κοστίζει από 22.430 ευρώ ή 25.690 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic. Στην ίδια έκδοση εξοπλισμού, το A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic πωλείται από 28.990 ευρώ, ενώ το A3 Sportback 30 TDI S tronic, 27.800 ευρώ.

Δείτε ακόμα: Ηλεκτροσόκ με το Audi e-Tron S των 503 PS και 973 Nm

Ακολουθεί μέσα στο φθινόπωρο η έκδοση TFSIe plug-in (PHEV), η οποία αναμένεται να μην ξεπερνάει τη φορολογική κλίμακα των 40.000 ευρώ (ΛΤΠΦ) καθώς και το όριο των 50 γρ./χλμ. εκπομπής ρύπων CO2, με το μοντέλο να επωφελείται των ευνοϊκών φορολογικών ελαφρύνσεων. Την ίδια περίοδο αναμένεται και μικρότερη mild hybrid έκδοση, η 30 TFSI MHEV S tronic. Προς το τέλος του έτους θα παρουσιαστεί η 30 TDI S tronic έκδοση ενώ στις αρχές του 2021, στην πλούσια γκάμα κινητήρων, θα προστεθεί και ένας φυσικού αερίου (CNG). Τέλος, προγραμματισμένο είναι και το Α3 Sedan.

Δυναμική και πολυτελής εικόνα

Εξωτερικά, το νέο Audi A3 Sportback εκσυγχρονίστηκε και απέκτησε πιο δυναμική εμφάνιση ειδικά στο εμπρός άκρο. Με μήκος 4,34 μ. και πλάτος 1,82 μ. έχει μεγαλώσει κατά μόλις 3 εκατοστά σε μήκος σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Το ύψος των 1,43 μέτρων και το μεταξόνιο των 2,64 μέτρων παρέμεινε αμετάβλητο. Μπροστά κυριαρχούν η ευμεγέθης εξαγωνική κυψελωτή μάσκα, οι μεγάλες γωνιακές είσοδοι αέρα και τα έντονα αιχμηρά φωτιστικά σώματα. Ανάγλυφες είναι και οι πλευρικές του επιφάνειες, ενώ τον σχεδιασμό με τα τριγωνικά σχήματα ακολουθεί και το πίσω άκρο. Τα ψηφιακά φώτα ημέρας των προβολέων Matrix LED είναι μια ακόμα καινοτομία. Αποτελούνται από μια σειρά στοιχείων LED σε διάταξη 3×5 που δημιουργούν ειδικές φωτεινές υπογραφές και καθιστούν το A3 άμεσα αναγνωρίσιμο.

Μοντέρνο, σπορτίφ και υψηλής ποιότητας εσωτερικό

Εντυπωσιακή είναι η εικόνα και στο εσωτερικό του νέου Audi A3 Sportback, όπου συνδυάζει τα σπορτίφ χαρακτηριστικά με την πολυτέλεια σε πολύ σωστές αναλογίες και δίχως περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού, που θα λειτουργούσαν εις βάρος της εργονομίας. Ο αιχμηρός σχεδιασμός, οι οριζόντιες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες τονίζουν το πλάτος του. Επιπλέον, χρησιμοποιεί οικεία στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας και είναι εξοπλισμένο με οθόνη αφής 10,1 ιντσών ως στάνταρ, καθώς και με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών.

Δείτε ακόμα: Νέο και αεροδυναμικό Audi A3 Sedan

Το ταμπλό του A3 Sportback είναι πλήρως εστιασμένο στον οδηγό. Ο τελευταίος βρίσκει εύκολα την κατάλληλη θέση και έχει στη διάθεσή του όλα τα απαραίτητα χειριστήρια με φυσικούς διακόπτες (π.χ. του κλιματισμού και του start/stop), χωρίς να ψάχνεται στο μενού του συστήματος infotainment, όπως συνηθίζεται πλέον από πολλά μοντέλα. (βλ. νέο VW Golf). Ολόκληρο το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από παχύ, ποιοτικό αφρώδες υλικό, ενώ η στιβαρή συναρμογή και το πολυτελές φινίρισμα ενισχύουν την συμπαγή αίσθηση που αποπνέει το αυτοκίνητο. Αρκετά καλοί με την σειρά τους είναι και οι χώροι, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Τέλος, το πορτ μπαγκάζ διατηρήθηκε στα 380 λίτρα.

Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο

Η έκδοση 35 TFSI MHEV S tronic αναμένεται να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος από πλευράς πωλήσεων και σίγουρα θα ικανοποιήσει πλήρως και με το παραπάνω το απαιτητικό κοινό στο οποίο απευθύνεται το νέο Audi A3 Sportback. Ο 1.5 TFSI κινητήρας των 150 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο S tronic των 7 ταχυτήτων και το στήσιμο των ανεξάρτητων αναρτήσεων, χαρίζουν στο αυτοκίνητο μια πολύ ισορροπημένη συμπεριφορά στο δρόμο.

Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε το Audi 80 του 1986;

Εξαιρετικά πρακτικός και γρήγορος στις εντολές του οδηγού είναι ο νέος, πολύ μικρός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Ο 1.500άρης 4κύλινδρος κινητήρας με τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής μεταξύ 1.500-3.500 σ.α.λ. διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, είναι ελαστικός και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, που συνεπάγεται άμεσο kickdown. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα έρχεται αβίαστα σε 8,4 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 224 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Audi, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,7-5,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 109-115 γρ./χλμ.

Η ανάρτηση του νέου A3 Sportback είναι τεσσάρων συνδέσμων στον πίσω άξονα για κινητήρες από 150 PS και άνω, συνδυάζοντας ευχάριστη οδηγική άνεση με εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Στις ευθείες κινείται με υποδειγματική σταθερότητα και καταπίνει ξεκούραστα χιλιόμετρα, όπως και στις στροφές, όπου ο οδηγός μπορεί εύκολα και με ασφάλεια να εκμεταλλευτεί τα αποθέματα ισχύος. Ακόμα και σε πολύ κλειστά κομμάτια με πίεση και «τιμονιές» εντός της στροφής, το A3 παραμένει ουδέτερο, εύκολα ελεγχόμενο και αντιδρά ως ένα ενιαίο σύνολο.

Δείτε ακόμα: Audi: «Όλα τα νέα RS θα είναι με ρεύμα»