Τι καινοτομία είχε το Audi 80 του 1986;

Η Audi έχει συνδέσει το όνομά της με την πολυτέλεια, τις προηγμένες τεχνολογίες, τα μοντέλα S και RS, την τετρακίνηση quattro και την ασφάλεια. Η πρώτη δοκιμή προσημείωσης ατυχήματος έγινε πριν από 82 ολόκληρα χρόνια (στα τέλη του 1938) όταν οι μηχανικοί της DKW προκάλεσαν ελεγχόμενη ανατροπή από έναν λόφο σε ένα μοντέλο F7. Μετά τη δοκιμή και αφού το F7 έφερε πολλές τούμπες, ο κινητήρας λειτουργούσε, ενώ το αμάξωμα έμεινε σχεδόν άθικτο.

Δείτε ακόμα: Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33

Μια πατενταρισμένη καινοτομία της Audi ήταν το σύστημα «Procon-Ten» (Programmed Contraction and Tension), το οποίο εμφανίστηκε το 1984. Πρώτη φορά εφαρμόστηκε στο Audi 80 του 1986 και ήταν η απάντηση της Audi στους αερόσακους της Mercedes.

Γιατί η Audi προτίμησε το Procon-Ten, αντί των αερόσακων;

H Audi πίστευε ότι το σύστημά της ήταν ασφαλέστερο από τους αερόσακους. Την εποχή εκείνη η τεχνολογία των αερόσακων ήταν ακόμα στα σπάργανα και υπήρχαν διάφορα προβλήματα. Η αποθήκευσή τους ήταν δύσκολη, η λειτουργία τους αμφίβολη, ενώ υπήρχαν αναφορές οδηγών που υπέφεραν από εγκαύματα που προκαλούνταν από τους αερόσακους. Πλέον όλα τα αυτά προβλήματα έχουν εξαλειφθεί, αφού οι αερόσακοι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος για την ασφάλεια κάθε αυτοκινήτου.

Δείτε ακόμα: Ολοκαίνουργια Toyota Camry σαπίζουν σε δάσος

Τι ήταν το Procon-Ten;

Η τεχνολογία του συστήματος ήταν εξαιρετικά απλή αλλά αποτελεσματική αφού λειτουργούσε ως εξής: Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης το τιμόνι τραβιόταν πίσω και οι εμπρός ζώνες ασφαλείας τεντώνονταν με τη βοήθεια της μετατόπισης του κινητήρα προς την καμπίνα επιβατών, μέσω ενός συστήματος συρματόσκοινων. Εκτός από το μοντέλο 80, είχε τοποθετηθεί και στα Audi 90, 100, 200 και V8. Το Procon-Ten μείωνε σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμού του κεφαλιού του οδηγού, όμως καταργήθηκε με την εισαγωγή των αερόσακων και από την Audi.

Δείτε ακόμα: Θυμάστε το Renault Fuego;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έρχεται το απόλυτο διπλοκάμπινο αγροτικό 4x4
Έρχεται το απόλυτο διπλοκάμπινο αγροτικό 4x4
Αυτοκίνητο γεμάτο σκουριά πουλήθηκε 150.500 ευρώ!
Αυτοκίνητο γεμάτο σκουριά πουλήθηκε 150.500 ευρώ! …
«Παρουσιάστε, αρμ!» με αγγλικό άρμα
«Παρουσιάστε, αρμ!» με αγγλικό άρμα
Τεράστια ζήτηση για τη χειροκίνητη Porsche 911 GT3
Τεράστια ζήτηση για τη χειροκίνητη Porsche 911 GT3
Ποιο SUV έσωσε τον Τiger Woods;
Ποιο SUV έσωσε τον Τiger Woods;
Πόσο αυξήθηκε η αυτονομία των Plug-in Hybrid Audi Q5, A6 & A7;
Πόσο αυξήθηκε η αυτονομία των Plug-in Hybrid Audi Q5, A6 & A7; …
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τους πιο ευχαριστημένους κατόχους
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τους πιο ευχαριστημένους κατόχους …
Πόσα γλυτώνει η ρωσική από την κανονική Rolls-Royce;
Πόσα γλυτώνει η ρωσική από την κανονική Rolls-Royce; …
Αθάνατη Mercedes E-Class Diesel με 524.000 χλμ.
Αθάνατη Mercedes E-Class Diesel με 524.000 χλμ.
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων