Τι καινοτομία είχε το Audi 80 του 1986;

Η Audi έχει συνδέσει το όνομά της με την πολυτέλεια, τις προηγμένες τεχνολογίες, τα μοντέλα S και RS, την τετρακίνηση quattro και την ασφάλεια. Η πρώτη δοκιμή προσημείωσης ατυχήματος έγινε πριν από 82 ολόκληρα χρόνια (στα τέλη του 1938) όταν οι μηχανικοί της DKW προκάλεσαν ελεγχόμενη ανατροπή από έναν λόφο σε ένα μοντέλο F7. Μετά τη δοκιμή και αφού το F7 έφερε πολλές τούμπες, ο κινητήρας λειτουργούσε, ενώ το αμάξωμα έμεινε σχεδόν άθικτο.

Δείτε ακόμα: Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33

Μια πατενταρισμένη καινοτομία της Audi ήταν το σύστημα «Procon-Ten» (Programmed Contraction and Tension), το οποίο εμφανίστηκε το 1984. Πρώτη φορά εφαρμόστηκε στο Audi 80 του 1986 και ήταν η απάντηση της Audi στους αερόσακους της Mercedes.

Γιατί η Audi προτίμησε το Procon-Ten, αντί των αερόσακων;

H Audi πίστευε ότι το σύστημά της ήταν ασφαλέστερο από τους αερόσακους. Την εποχή εκείνη η τεχνολογία των αερόσακων ήταν ακόμα στα σπάργανα και υπήρχαν διάφορα προβλήματα. Η αποθήκευσή τους ήταν δύσκολη, η λειτουργία τους αμφίβολη, ενώ υπήρχαν αναφορές οδηγών που υπέφεραν από εγκαύματα που προκαλούνταν από τους αερόσακους. Πλέον όλα τα αυτά προβλήματα έχουν εξαλειφθεί, αφού οι αερόσακοι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος για την ασφάλεια κάθε αυτοκινήτου.

Δείτε ακόμα: Ολοκαίνουργια Toyota Camry σαπίζουν σε δάσος

Τι ήταν το Procon-Ten;

Η τεχνολογία του συστήματος ήταν εξαιρετικά απλή αλλά αποτελεσματική αφού λειτουργούσε ως εξής: Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης το τιμόνι τραβιόταν πίσω και οι εμπρός ζώνες ασφαλείας τεντώνονταν με τη βοήθεια της μετατόπισης του κινητήρα προς την καμπίνα επιβατών, μέσω ενός συστήματος συρματόσκοινων. Εκτός από το μοντέλο 80, είχε τοποθετηθεί και στα Audi 90, 100, 200 και V8. Το Procon-Ten μείωνε σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμού του κεφαλιού του οδηγού, όμως καταργήθηκε με την εισαγωγή των αερόσακων και από την Audi.

Δείτε ακόμα: Θυμάστε το Renault Fuego;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τρακαρισμένη Toyota Supra έβγαλε λαβράκι
Τρακαρισμένη Toyota Supra έβγαλε λαβράκι
SecuriAlert: Μια νέα αντικλεπτική προστασία από τη Ford!(+video)
SecuriAlert: Μια νέα αντικλεπτική προστασία από τη Ford!(+video) …
Στο σφυρί 3 σπάνιες και «αντι-σταρ» Lancia
Στο σφυρί 3 σπάνιες και «αντι-σταρ» Lancia
Τρομερό VW Transporter του 1982 με μοτέρ Porsche
Τρομερό VW Transporter του 1982 με μοτέρ Porsche
Ποια αυτοκίνητα μισούν στα συνεργεία;
Ποια αυτοκίνητα μισούν στα συνεργεία;
Ακαταμάχητη Mercedes CLK DTM AMG ψάχνει οδηγό
Ακαταμάχητη Mercedes CLK DTM AMG ψάχνει οδηγό
Λουσάτη και Wankel λιμουζίνα Mazda Luce Limited
Λουσάτη και Wankel λιμουζίνα Mazda Luce Limited
Γουρλώνει μάτια η τιμή του νέου Ford Maverick
Γουρλώνει μάτια η τιμή του νέου Ford Maverick
Τo Peugeot 405 πουλάει περισσότερο από νέα μοντέλα!
Τo Peugeot 405 πουλάει περισσότερο από νέα μοντέλα! …
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store