Τι καινοτομία είχε το Audi 80 του 1986;

Η Audi έχει συνδέσει το όνομά της με την πολυτέλεια, τις προηγμένες τεχνολογίες, τα μοντέλα S και RS, την τετρακίνηση quattro και την ασφάλεια. Η πρώτη δοκιμή προσημείωσης ατυχήματος έγινε πριν από 82 ολόκληρα χρόνια (στα τέλη του 1938) όταν οι μηχανικοί της DKW προκάλεσαν ελεγχόμενη ανατροπή από έναν λόφο σε ένα μοντέλο F7. Μετά τη δοκιμή και αφού το F7 έφερε πολλές τούμπες, ο κινητήρας λειτουργούσε, ενώ το αμάξωμα έμεινε σχεδόν άθικτο.

Δείτε ακόμα: Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33

Μια πατενταρισμένη καινοτομία της Audi ήταν το σύστημα «Procon-Ten» (Programmed Contraction and Tension), το οποίο εμφανίστηκε το 1984. Πρώτη φορά εφαρμόστηκε στο Audi 80 του 1986 και ήταν η απάντηση της Audi στους αερόσακους της Mercedes.

Γιατί η Audi προτίμησε το Procon-Ten, αντί των αερόσακων;

H Audi πίστευε ότι το σύστημά της ήταν ασφαλέστερο από τους αερόσακους. Την εποχή εκείνη η τεχνολογία των αερόσακων ήταν ακόμα στα σπάργανα και υπήρχαν διάφορα προβλήματα. Η αποθήκευσή τους ήταν δύσκολη, η λειτουργία τους αμφίβολη, ενώ υπήρχαν αναφορές οδηγών που υπέφεραν από εγκαύματα που προκαλούνταν από τους αερόσακους. Πλέον όλα τα αυτά προβλήματα έχουν εξαλειφθεί, αφού οι αερόσακοι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος για την ασφάλεια κάθε αυτοκινήτου.

Δείτε ακόμα: Ολοκαίνουργια Toyota Camry σαπίζουν σε δάσος

Τι ήταν το Procon-Ten;

Η τεχνολογία του συστήματος ήταν εξαιρετικά απλή αλλά αποτελεσματική αφού λειτουργούσε ως εξής: Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης το τιμόνι τραβιόταν πίσω και οι εμπρός ζώνες ασφαλείας τεντώνονταν με τη βοήθεια της μετατόπισης του κινητήρα προς την καμπίνα επιβατών, μέσω ενός συστήματος συρματόσκοινων. Εκτός από το μοντέλο 80, είχε τοποθετηθεί και στα Audi 90, 100, 200 και V8. Το Procon-Ten μείωνε σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμού του κεφαλιού του οδηγού, όμως καταργήθηκε με την εισαγωγή των αερόσακων και από την Audi.

Δείτε ακόμα: Θυμάστε το Renault Fuego;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έρχεται το 2024 η πρώτη νέα Lancia
Έρχεται το 2024 η πρώτη νέα Lancia
Mercedes του 1955 πουλήθηκε 135 εκατ. ευρώ! (+video)
Mercedes του 1955 πουλήθηκε 135 εκατ. ευρώ! (+video)
Η Alfa Romeo Duetto Spider επιστρέφει!
Η Alfa Romeo Duetto Spider επιστρέφει!
Ζυγώνει Ford Raptor με μοτέρ Shelby GT500!
Ζυγώνει Ford Raptor με μοτέρ Shelby GT500!
Οι δύο εταιρείες που θέλουν μόνο ηλεκτρικά
Οι δύο εταιρείες που θέλουν μόνο ηλεκτρικά
Μεγάλη πτώση πωλήσεων - Ποιοι πάτησαν «γκάζι»
Μεγάλη πτώση πωλήσεων - Ποιοι πάτησαν «γκάζι» …
Έτσι τεστάρει η Bugatti τα άλογα της Chiron (+video)
Έτσι τεστάρει η Bugatti τα άλογα της Chiron (+video)
10 αυτοκίνητα με τις λιγότερες βλάβες
10 αυτοκίνητα με τις λιγότερες βλάβες
Πόσο κοστίζει το VW ID. Buzz;
Πόσο κοστίζει το VW ID. Buzz;
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes-AMG SL στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store