Δοκιμή Audi Q3 35 TFSI S tronic

5

Με δεδομένο τον πανικό που επικρατεί στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, η Audi δεν θα μπορούσε να αφήσει το Q3 έρμαιο του ανταγωνισμού. Η δεύτερη γενιά του προσαρμόστηκε στη σύγχρονη εταιρική ταυτότητα και ονοματολογία των «τεσσάρων κύκλων», μεγάλωσε σε διαστάσεις και εφορμά στον εμπορικό στίβο με σύμμαχο την εμφάνιση, την ποιότητα και το δεδομένο κύρος του ονόματος Audi.

Οι τιμές ξεκινούν από τις 32.900 ευρώ για το 35 TFSI με τον 1.500άρη TFSI των 150 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ανεβαίνουν στις 35.500 για την έκδοση με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic και φτάνουν τις 40.220 ευρώ για την κορυφαία S line – πάντα με τον 1.5 TFSI κάτω από το καπό. Όλες οι εκδόσεις με το συγκεκριμένο μοτέρ έχουν μπροστά κίνηση, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού είναι κάτι παραπάνω από πλήρες, με όλα τα επικουρικά συστήματα (Audi PreSense Basic & Front, Lane Departure Warning & Lane Change Assist) παρόντα από την βασική κιόλας έκδοση.

Πήρε σε μπόι και δυναμισμό

Αν βάλεις δίπλα δίπλα το σημερινό και το προηγούμενο Q3, είναι πολύ πιθανό να μπερδέψεις το νέο με Q5. Όχι τόσο από πλευράς εμφάνισης, όσο από μεγέθους. Η 2η γενιά του Audi Q3 πήρε κοντά στα 10 εκατοστά σε μήκος (+96 χλστ.), φτάνοντας συνολικά τα 4.484 χλστ. Το πλάτος αυξήθηκε κατά 25 χλστ. (1.840 στο σύνολο), ενώ το ύψος μειώθηκε κατά 5 χλστ (1.616 χλστ). Ως αποτέλεσμα, το παράστημα του γερμανικού SUV παρουσιάζεται αναβαθμισμένο και αρκούντως επιβλητικό, ειδικά όταν το βλέπεις από μπροστά.

Εκεί δηλαδή που κυριαρχεί η single frame οκτάγωνη μάσκα της Audi και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, με τα χαρακτηριστικά LED ημέρας. Το προφίλ κεντρίζει το ενδιαφέρον χάρις στα πλαστικά προστατευτικά, που αναλαμβάνουν να δώσουν τον απαραίτητο περιπετειώδη χαρακτήρα, ενώ ξεχωρίζουν χάρις στο γυαλιστερό φινίρισμα που τα διαφοροποιεί από την συντριπτική πλειονότητα των κλασικών προστατευτικών.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Audi A1 30 TFSI S tronic S line

Στο πίσω μέρος, οι κολώνες παρουσιάζουν μια μικρή κλίση, θέλοντας να προσεγγίσουν την κουπέ τεχνοτροπία -που ενστερνίζεται πλήρως το ολοκαίνουργιο Sportback. Σε συνδυασμό με τα φώτα σχήματος L και το φούσκωμα της 5ης πόρτας που ακολουθεί τη βασική γραμμή και δημιουργεί την εντύπωση πως χωρίζει το αυτοκίνητο σε δύο τμήματα, το Q3 φαίνεται ακόμα πιο φαρδύ από όσο είναι. Οι τραπεζοειδείς ψεύτικες απολήξεις της εξάτμισης, τέλος, δένουν αρμονικά με το τελείωμα του προφυλακτήρα.

Έξοχη ποιότητα, πολύ καλοί χώροι και πρακτικότητα

Με το που ανοίγεις την πόρτα και αντικρίζεις το διάκοσμο, αντιλαμβάνεσαι πλήρως ότι έχεις να κάνεις με premium κατασκευή. Το ταμπλό είναι «χτισμένο» γύρω από τον οδηγό και διαθέτει εξαιρετικά υλικά, μαζί με λεπτομέρειες -όπως η φάσα αλουμινίου και αλκαντάρα πάνω από αυτή- που σου φτιάχνουν τη διάθεση.

Οι οθόνες δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν, με την πρώτη να βρίσκεται μπροστά στα μάτια του οδηγού -υπό τη μορφή του Virtual Cockpit– και τη δεύτερη στο κέντρο του ταμπλό. Κανονικά το πρώτο είναι 10,25 και η δεύτερη 8,8 ιντσών, όμως ανάλογα την έκδοση -όπως τη δική μας- μπορεί να φτάσουν τις 12,5 και 10,25 ίντσες αντίστοιχα. Τα γραφικά είναι εξόχως ευκρινή, ενώ και η ευκολία χειρισμού είναι ευκολότερη από αυτή που περιμένεις όταν τα πρωτοβλέπεις. Μοναδική ένσταση η ρύθμιση για την αλλαγή σταθμού στο ραδιόφωνο, που απαιτεί περιττές ενέργειες στα υπομενού και αποσπά κάπως την προσοχή από τον δρόμο.

Οι αυξημένες διαστάσεις έχουν τα καλά τους και στους προσφερόμενους χώρους, με το εκτενέστερο κατά 70 χλστ. μεταξόνιο να χαρίζει άνετο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ακόμα κι αν το ύψος τους «φλερτάρει» με το 1,90 μ. Ο αριθμός τους δεν συναντά προβλήματα στο να φτάσει τους 5, με το επίσης μεγαλύτερο πλάτος να προσφέρει τον απαραίτητο αέρα για τους ώμους.

Κανένα απολύτως παράπονο από τον χώρο αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από τα 535 λίτρα, φτάνει τα 675 όταν το συρόμενο πίσω κάθισμα τραβηχτεί τέρμα μπροστά και ξεπερνά τα 1.500 (1.525) όταν αυτό αναδιπλωθεί. Ακόμα και η πλάτη είναι διαιρούμενη, σε ποσοστό 40-20-40, ρυθμιζόμενη σε 7 διαφορετικές θέσεις.

Δυνατό μοτέρ, γρήγορο κιβώτιο

Κινητήρας και μετάδοση αποτελούν γνωστές ποσότητες. Ο 1.500άρης υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος αποδίδει 150 ίππους στις 5.000-6.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ., με το 7άρι S tronic να στέλνει την ισχύ όπως είπαμε στους εμπρός τροχούς. Το σύστημα ACT απενεργοποιεί τους 2 κυλίνδρους σε καταστάσεις χαμηλού φορτίου, με τη λειτουργία του ουδέποτε να γίνεται αντιληπτή από οδηγό ή επιβάτες.

H επιτάχυνση που χαρίζει το Dynamic Mode του κιβωτίου είναι της τάξης των 9,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και η τελική αγγίζει τα 207 χλμ./ώρα. Πρακτικά και βάσει της πολύ καλής λειτουργίας του S tronic, σημαίνει ταχύτατη παροχή ισχύος σε πάτημα του γκαζιού και ταξίδι με 130 χλμ./ώρα στις 2.500 σ.α.λ.

Τα 5,7 λίτρα/100 χλμ. που υπόσχεται η Audi δεν τα βλέπεις σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης, όμως για το μέγεθος και το βάρος (1.495 κιλά) του αυτοκινήτου, τα 8 λίτρα/100 χλμ. θεωρούνται ικανοποιητική τιμή.

Ασφαλές και άνετο στην οδήγηση

Η μετάβαση στην πλατφόρμα MQB εκτός από τους αυξημένους χώρους, επέφερε και σημαντική βελτίωση στα οδικά χαρακτηριστικά.

Τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω ελέγχουν με χαρακτηριστική ευκολία τις εγκάρσιες και διαμήκεις δυνάμεις που αναπτύσσονται, δίχως να απαιτείται η επιστράτευση σφιχτών αμορτισέρ. Το Q3 περνάει απροβλημάτιστα πάνω ακόμα και από έντονες ανωμαλίες, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η μόνη αναταραχή έρχεται από τους μεγάλους καθρέπτες και ένα ελαφρύ βουητό του TFSI υπό πίεση.

Διαβάστε επίσης: Νέα Audi RS Q3 και Q3 Sportback με 400 άλογα (+video)

Σε ανάλογες συνθήκες -υπό πίεση, δηλαδή- το μικρομεσαίο SUV από το Ίνγκολσταντ θα στρίψει περισσότερο θυμίζοντας το A3, παρά SUV. Οι κλίσεις είναι μικρές, η ταχύτητα του τιμονιού σε πολύ καλό επίπεδο, κάτι που θα θέλαμε να ισχύει και για την αίσθηση/πληροφόρηση που μεταφέρει. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων από όλες τις απόψεις (διαδρομή και αίσθηση πεντάλ, απόδοση), ενώ η μοναδική ένσταση περιορίζεται στην λειτουργία του ESP.

Εν πολλοίς, ο τρόπος που αντιμετωπίζει το Q3 την γρήγορη οδήγηση καθορίζεται από τις ορέξεις του συστήματος ευστάθειας. Αν κινείσαι με ροή και μετρημένες κινήσεις στο τιμόνι, επιτρέπει μια μετατόπιση της ουράς, που δεν ξεπερνάει το στάδιο του «ισιώματος». Σε περίπτωση που επιδείξεις επιθετικότητα στα inputs του συστήματος διεύθυνσης, επεμβαίνει αυστηρά και μειώνει δραστικά την ταχύτητα, πριν καν υπάρξει υποψία υποστροφής ή υπερστροφής.

+ Σχεδίαση, κινητήρας, ποιότητα και χώροι εσωτερικού, πρακτικότητα, επιδόσεις, ποιότητα κύλισης

 – Αίσθηση τιμονιού, αυστηρή λειτουργία του ESP

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
207
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
130
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
156
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.484
Πλάτος (χλστ.)
1.849
Ύψος (χλστ.)
1.616
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.495
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
535
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
85%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
32.900