Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100

Η DS, μετά τo DS 7 Crossback, αποφάσισε να βάλει την premium πινελιά της και στα μικρά SUV με την παρουσίαση του DS 3 Crossback. Ένα από τα πλέον στιλάτα SUV που είναι διαθέσιμα προς αγορά, το οποίο ήρθε για να πάρει μερίδιο αγοράς από τα Audi Q2 και MINI Countryman. Εμείς, αυτή τη φορά το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα πετρελαίου με τους 100 ίππους.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Το νέο DS 3 Crossback είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου 1.2 και 1.5 λίτρων αντίστοιχα. Σε ότι αφορά τον κινητήρα βενζίνης, ο 1.2 PureTech έχει τρεις αποδόσεις 100, 130 και 155 ίππων αντίστοιχα, όπου οι δυο τελευταίοι συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (για το βασικό κινητήρα των 100 ίππων υπάρχει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων). Η τιμή απόκτησης για την έκδοση των 100 ίππων και με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από τα 21.800 ευρώ, ενώ η ισχυρότερη με τους 155 ίππους και το 8άρι αυτόματο στοιχίζει 33.500 ευρώ.

Ο κινητήρας πετρελαίου 1.5 BlueHDi είναι διαθέσιμος με 100 και 130 ίππους, σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και αυτόματο 8 σχέσεων, αντίστοιχα. Η βασική έκδοση Chic με τους 100 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο πωλείται από 25.900 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση So Chic με 8άρι κιβώτιο κι 130 ίππους, τιμολογείται από 33.400 ευρώ.

Ξεχωριστό και premium παρουσιαστικό!

Όταν το αντικρίσετε στο δρόμο, δεν υπάρχει περίπτωση να μη γυρίσετε ξανά το κεφάλι σας για να το δείτε ακόμα μια φορά. Τις εντυπώσεις στο εμπρόσθιο τμήμα κλέβει η μεγάλη και ξεχωριστή, εξαγωνική «πλεχτή» μάσκα, αλλά και τα ιδιαίτερα LED φωτιστικά σώματα. Αφήνοντας τώρα το βλέμμα προς το οπίσθιο τμήμα, θα εστιάσετε στο «πτερύγιο του καρχαρία» της μεσαίας κολόνας, αλλά και στις «pop-up» χειρολαβές των θυρών. Εντυπωσιακές είναι όμως κι οι 18άρες ζάντες, οι οποίες συνδυαστικά με την απόσταση από το έδαφος των 170 χλστ. δημιουργούν ένα εξαιρετικά δυναμικό πακέτο.

Διαβάστε επίσης: Νέο DS 9 με 5 μέτρα μήκος και έως 360 ίππους (+video)

Πολυτέλειας συνέχεια και στην καμπίνα!

Το DS 3 Crossback διατυμπανίζει σε κάθε εκατοστό του εσωτερικού του, ότι είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο. Τα υλικά που απαρτίζουν την καμπίνα είναι υψηλής ποιότητας και η συναρμογή αψεγάδιαστη, ενώ εντύπωση προκαλεί η διαμόρφωση του ταμπλό. Αυτή χαρακτηρίζεται από την κυψελοειδή μορφή που σχηματίζουν οι ρόμβοι των διακοπτών και των κεντρικών αεραγωγών, θυμίζοντας διαμάντι. Ο οδηγός ενημερώνεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων διάστασης 7 ιντσών, καθώς και από την οθόνη αφής 10,3 ιντσών, μέσω της οποίας ελέγχονται αρκετές παράμετροι του αυτοκινήτου πέρα από το σύστημα ψυχαγωγίας. Η πολυτελής γαλλική μάρκα αναφέρει πως στο DS 3 Crossback προσφέρει βελτιωμένη ηχομόνωση, χάρη στην αύξηση του πάχους στα πάνελ των θυρών και της τοποθέτησης ακουστικό παρμπρίζ. 

Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, έχοντας ικανοποιητικό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, αλλά ίσως να νιώσουν ελαφρώς κλειστοφοβικά λόγω των μικρών πίσω παραθύρων. Από πλευράς εργονομίας θα ταλαιπωρήσει η ύπαρξη τόσων πολλών μπουτόν με το ίδιο σχήμα, ωστόσο με τον καιρό συνηθίζεται. Η πρακτικότητα είναι καλή, μιας και υπάρχουν θέσεις για τα καθημερινά μικροαντικείμενα. Για τις αποσκευές, υπάρχουν 350 λίτρα, όμως το ψηλό κατώφλι φόρτωσης αφαιρεί πόντους από την πρακτικότητα.

Δείτε ακόμα: Πάει με 3 ρόδες το Citroen DS; (+video)

Κινητήρας: Ικανοποιεί και δεν είναι λαίμαργος σε καύσιμο!

Το εντυπωσιακό DS 3 Crossback κινείται από τον BlueHDi κινητήρα, χωρητικότητας 1.499 κ.εκ. με ισχύ 100 ίππων και 250 Nm ροπής. Συνεργάζεται με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο, συνδυασμό που τον έχουμε δει σε διάφορα μοντέλα του ομίλου PSA. Σε επίπεδο λειτουργίας ικανοποιεί, όντας ήσυχος και χωρίς ιδιαίτερα ενοχλητικούς κραδασμούς. Η ροπή των 250 Nm που δηλώνει παρούσα από τις 1.750 σ.α.λ. επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί και με μια σχέση πάνω, χωρίς να καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο ταχυτήτων με τις μακριές διαδρομές του επιλογέα. Επίσης, με 6η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα, το στροφόμετρο δείχνει περίπου 2.100 σ.α.λ. Από πλευράς επιδόσεων, η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,4 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Σε καθημερινή χρήση είναι ευχάριστο στην οδήγηση, μιας κι ο κινητήρας επιτρέπει σβέλτες μετακινήσεις, χωρίς να απαιτεί μεγάλες ποσότητες καυσίμου. Κατά τις μέρες τις δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση βρέθηκε τα 6,1 λτ./100 χλμ.

Γαλλικό πάτημα

Δεν χρειάζεται να διανύσετε μεγάλη απόσταση πίσω από το τιμόνι του DS 3 Crossback για να καταλάβετε ότι η άνεση είναι προτεραιότητα. «Χτισμένο» στην καινούργια CMP πλατφόρμα του ομίλου PSA, ο οδηγός απολαμβάνει την αυξημένη ακαμψία και κατά συνέπεια τη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή. Η ανάρτηση λειαίνει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας σταθερό «πάτημα» και συμβάλλοντας έτσι στην ποιοτική κύλιση του πολυτελούς DS 3 Crossback. Παράλληλα σε υψηλές ταχύτητες το γαλλικό μοντέλο παραμένει σταθερό κι ευθύβολο, εμπνέοντας την ίδια σιγουριά ακόμα κι αν το πιέσετε σε κάθε είδους καμπή.

Το πλαίσιο δείχνει ότι «σηκώνει» την πίεση, η ανάρτηση περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος, παρέχοντας παράλληλα κι άφθονη πρόσφυση. Το τιμόνι μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση, είναι αρκετά άμεσο και έχει το κατάλληλο βάρος για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σαφώς και το DS 3 Crossback δεν φτιάχτηκε να κυνηγά χρόνους σε μια ανάβαση, όμως μπορείτε να το πάτε γρήγορα, οδηγώντας είτε με γραμμές, είτε πιο παιχνιδιάρικα, εκμεταλλευόμενοι τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, ποιότητα κύλισης, λειτουργία κινητήρα, εξοπλισμός βασικής έκδοσης

(-) Μικρά πίσω παράθυρα, ορατότητα προς τα πίσω, εργονομία, τιμή

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
120
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
117,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.118
Πλάτος (χλστ.)
1.791
Ύψος (χλστ.)
1.534
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.558
Βάρος (κιλά)
1.205
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
350
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96
Ασφάλεια παιδιού
86
Ασφάλεια πεζού
64
Επικουρικά συστήματα
76
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.900 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 PS
Δοκιμή DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 PS
Δοκιμή Jeep Compass 2.0 diesel 170 PS AWD Auto
Δοκιμή Jeep Compass 2.0 diesel 170 PS AWD Auto
Δοκιμή Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS Auto
Δοκιμή Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS Auto
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS
Δοκιμή Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion 110 PS CNG
Δοκιμή Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion 110 PS CNG
Δοκιμή SEAT Arona 1.5 TSI 150 PS FR
Δοκιμή SEAT Arona 1.5 TSI 150 PS FR
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store