Δοκιμή DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

40

Η πολυτελής φίρμα του ομίλου PSA, η DS έχει μακρόχρονη ιστορία που ξεκινά από το 1955 όταν ιδρύθηκε, ωστόσο από το 2014 λειτουργεί ως ανεξάρτητη πλέον μάρκα. Το DS 7 Crossback που παρουσιάστηκε το 2017 έφερε την DS στην κατηγορία των premium SUV, ενώ το 2019 η γκάμα ενισχύθηκε με το μικρότερο και πολύ ξεχωριστό SUV DS 3 Crossback.

Δείτε ακόμη: Τα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Στην ελληνική αγορά διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων και σε τιμές που ξεκινούν από 21.800 ευρώ το 1.2 PureTech 100 και από 25.900 ευρώ το ντίζελ 1.5 BlueHDi 100. Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις προσφέρονται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων και αφορούν τα μοντέλα βενζίνης 1.2 PureTech 130 και 155 και το πετρελαίου 1.5 BlueHDi 130. Εντός του 2020 θα λανσαριστεί και το αμιγώς ηλεκτρικό DS 3 Crossback E-TENSE των 136 ίππων. Το DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155 της δοκιμής κοστίζει από 31.850 ευρώ, τιμή υψηλή μεν, αλλά πρόκειται για ένα πολυτελές, πλούσια εξοπλισμένο και με δυνατό κινητήρα κόμπακτ SUV.

Στον εξοπλισμό του (έκδοση Be Chic) περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, τα συστήματα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας, αυτόματου φρεναρίσματος και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, το προσαρμοζόμενο cruise control και η αυτόματη λειτουργία προβολέων. Επίσης διαθέτει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, σύστημα πολυμέσων  με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια χρωμίου.

Μαγνητίζει τα βλέμματα

Μόνο απαρατήρητο δεν περνάει το DS 3 Crossback στο πέρασμά του, αλλά και όταν είναι σταθμευμένο. Ειδικά με το χρυσαφί χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής που του ταιριάζει ιδανικά, του χαρίζει ακόμα πιο έντονη προσωπικότητα και ξεχωριστό στιλ. Το μήκους 4.118 χλστ., πλάτους 1.791 χλστ. και ύψους 1.534 χλστ. ανάγλυφο αμάξωμά του βασίζεται στην πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) με την αυξημένη κατά 30% αυξημένη ακαμψία. Η απόσταση από το έδαφος των 170 χλστ. είναι μεγαλύτερη από ενός «τυπικού» μικρού αυτοκινήτου, χαρακτηριστικό που του επιτρέπει να κινηθεί και εκτός ασφάλτου.

Δείτε εδώ όλες δοκιμές νέων μοντέλων

Το μυώδες, σμιλευμένο και με avant garde αισθητική αμάξωμα του DS 3 Crossback συνθέτουν διάφορα μοναδικά σχεδιαστικά γνωρίσματα. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η νίκελ ευμεγέθης μάσκα DS Wings, τα ιδιόμορφα κάθετα φώτα ημέρας LED και οι προβολείς DS Matrix Vision. Στο πλάι τα βλέμματα τραβά το πτερύγιο καρχαρία στις πίσω πόρτες, ενώ πίσω εντυπωσιακά είναι τα λεπτά φώτα LED που ενώνονται με τη χρωμιωμένη λωρίδα. Οι διπλές νίκελ απολήξεις της εξάτμισης και τα προστατευτικά πλαστικά τμήματα στα χαμηλά μέρη του αυτοκινήτου ενισχύουν το σπορτίφ αλλά και περιπετειώδες προφίλ του αυτοκινήτου.

Αυτό που δεν φαίνεται αμέσως είναι οι αναδυόμενες χειρολαβές. Αυτές βγαίνουν προς τα έξω όταν ο χρήσης ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο με το τηλεχειριστήριο και «κρύβονται» με το κλείδωμα ή όταν το αυτοκίνητο εκκινεί.

Πολυτελές και με μοναδικό στιλ εσωτερικό

Η πολυτέλεια και το μοναδικό στιλ είναι διάχυτα και στο θάλαμο των επιβατών του DS 3 Crossback. Σε συνδυασμό και με τα άριστης ποιότητας υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, την προσεγμένη συναρμογή και το ανωτέρου επιπέδου φινίρισμα, ενισχύεται περεταίρω η premium αίσθηση που απολαμβάνουν οι επιβάτες. Το ταμπλό και οι πόρτες καλύπτονται από μαλακά πλαστικά, ύφασμα ή δέρμα Nappa και Alcantara υψηλής ποιότητας (πρόσθετος εξοπλισμός), ραφές σε σχήμα μαργαριταριού και ανάγλυφα διακοσμητικά. Το σχήμα του διαμαντιού κυριαρχεί από τα γραφικά των οθονών, έως τα διάφορα επιμέρους χειριστήρια, τα οποία αντικατοπτρίζουν το έμβλημα της μάρκας.

Δείτε ακόμη: Στο Μαίναλο και στη Βυτίνα με το Citroen C5 Aircross

Εκτός από την ανώτερη ποιότητα, το εσωτερικό του DS 3 Crossback κερδίζει και με την τεχνολογία του. Αρχικά εντυπωσιάζει ο ψηφιακός και διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων των 7 ιντσών, ενώ στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η οθόνη αφής 10,3 ιντσών. Μέσω αυτής ελέγχονται αρκετές παράμετροι του αυτοκινήτου πέρα από το σύστημα ψυχαγωγίας, όπως ο κλιματισμός και το σύστημα πλοήγησης. Μερικά ακόμα τεχνολογικά highlights αφορούν το head-up display και η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου.

Προσοχή έχει δοθεί και πίσω από μη τα ορατά σημεία του εσωτερικού, όπως είναι την ηχομόνωση, μέσω της αύξησης αύξησης του πάχους των πάνελ στις πόρτες, της χρήσης πυκνωμένου γυαλιού και της υιοθέτησης ακουστικού παρμπρίζ. Επιπλέον, στα καθίσματα, έχει ενσωματωθεί αφρώδες υλικό διπλής πυκνότητας, εξασφαλίζοντας υψηλή άνεση και πολύ καλή πλευρική στήριξη. Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, όμως από πλευράς εργονομίας τα χειριστήρια αφής στο ταμπλό και οι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα δεν είναι ότι πιο εύχρηστο.

Στον τομέα των χώρων, το DS 3 Crossback είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις μετακινήσεις τεσσάρων επιβατών. Στο πίσω κάθισμα ο χώρος για τα πόδια επαρκεί, εφόσον μπροστά δεν κάθονται ψηλοί, ενώ τα μικρά παράθυρα και οι φαρδιές πίσω πλευρικές κολόνες δεν ευνοούν την ορατότητα. Για τις αποσκευές, υπάρχουν 350 λίτρα, όμως το ψηλό κατώφλι φόρτωσης αφαιρεί πόντους από την πρακτικότητα.

Δυνατός ο 1.200άρης των 155 ίππων

Το ισχυρότερο DS 3 Crossback είναι αυτό της δοκιμής, με τον 1.2 λτ. turbo 3κύλινδρο κινητήρα των 155 ίππων και των 240 Nm ροπής, σε συνδυασμό με το στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων. Το τελευταίο συμβάλλει και αυτό με την σειρά του στην άνεση στην οδήγηση και πραγματοποιεί σβέλτες και ομαλές αλλαγές στην αυτόματη λειτουργία. Στη χειροκίνητη μέσω των paddles ήθελε περισσότερη αμεσότητα, αν και η αλήθεια είναι ότι στην καθημερινή οδήγηση κανείς δεν θα τα χρησιμοποιήσει.

Δείτε ακόμη: Το πολυτάλαντο μικρό SUV Citroen C3 Aircross (+video)

Το 1.200άρι μοτέρ των 155 ίππων παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, είναι γραμμικό, γεμάτο και δυνατό μέχρι τις υψηλές στροφές, τις οποίες φτάνει εύκολα. Συνολικά, επιταχύνει γρήγορα το αυτοκίνητο σε κάθε εντολή του οδηγού. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 8,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 208 χλμ./ώρα. Επίσης, το αυτοκίνητο διατηρεί με άνεση σβέλτους ρυθμούς σε ταχύτητες ταξιδιού. Ταυτόχρονα, η 8η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με λίγο πιο πάνω από 2.000 σ.α.λ.) με τα όποια οφέλη συνεπάγεται αυτό, χωρίς το μοτέρ να «κρεμάει». Την ίδια στιγμή οι επιβάτες δεν ενοχλούνται από τυχόν ανεπιθύμητους θορύβους ή κραδασμούς από το 3κύλινδρο μοτέρ. Επιπλέον, ο οδηγός μέσω του διακόπτη Drive Mode μπορεί να επιλέξει τα προγράμματα Normal, Sport και Eco, τα οποία επεμβαίνουν στη χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, καθώς και στο βάρος του τιμονιού. Το Normal είναι κατάλληλο για τις μετακινήσεις «ρουτίνας», ενώ το Sport με την καλύτερη αμεσότητα και απόκριση ενδείκνυται για όσους κυνηγούν τις μέγιστες δυνατές επιδόσεις. Με το Eco μειώνεται η απόδοση και ως εκ τούτου πέφτει και η κατανάλωση. Σε μεικτές συνθήκες το DS 3 Crossback «έκαψε» 8,0 λτ./100 χλμ., τιμή λογική για την απόδοσή του.

Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση

Ιδιαίτερη προσοχή έχουν δώσει οι μηχανικοί και στο στήσιμο του DS 3 Crossback στο δρόμο, όπου το αυτοκίνητο συνδυάζει ισορροπημένα την άνεση με την ευχάριστη συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις του χωρίς να είναι πολύ μαλακές προσφέρουν ποιοτική κύλιση και απόσβεση των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος, τονίζοντας το premium προφίλ του αυτοκινήτου. Ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί τη δύναμη του κινητήρα, αν και υπό έντονη πίεση θα δει την ένδειξη του ESP στον πίνακα οργάνων να αναβοσβήνει, αλλά το σύστημα επεμβαίνει διακριτικά.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 PS

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η πορεία του διατηρείται με ευλάβεια, όμως η τάση στιγμιαίας απώλειας πρόσφυσης των 18 ιντσών τροχών με τα ελαστικά 215/44 έρχεται λίγο πιο νωρίς από ότι θα περίμενε ο οδηγός, Ο τελευταίος, ωστόσο, δεν θα πρέπει να… παρασύρεται και να ξεχνά ότι οδηγεί ένα SUV εστιασμένο κυρίως στην άνεση και όχι στο κυνήγι χρόνου σε φιδίσιες διαδρομές. Στον αυτοκινητόδρομο το DS 3 Crossback κινείται ευθύβολα, ήσυχα και είναι σε θέση να πραγματοποιήσει μακρινές αποστάσεις διατηρώντας ξεκούραστους τους επιβάτες του. Το τιμόνι μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση, είναι αρκετά άμεσο και έχει το κατάλληλο βάρος στην επιλογή Normal, με την οποία θα διανύσει όλα σχεδόν τα χιλιόμετρά του. Επαρκή είναι με την σειρά τους και τα φρένα με την θετική αίσθηση του αντίστοιχου πεντάλ.

+ Ξεχωριστός σχεδιασμός αμαξώματος και εσωτερικού, πολυτέλεια, ποιότητα κατασκευής, κινητήρας, επιδόσεις, ανέσεις, ποιότητα κύλισης

Μικρά πίσω παράθυρα, ορατότητα προς τα πίσω, εργονομία, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
8 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
155/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
208
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
120
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
117,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.118
Πλάτος (χλστ.)
1.791
Ύψος (χλστ.)
1.534
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.558
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
350
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
31.850