Δοκιμή Honda e Advance 154 PS

Η ηλεκτροκίνηση και ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, αφού πλέον δεν υπάρχει εταιρεία που να μην έχει υβριδικό αυτοκίνητο, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα πληθαίνουν σε γοργούς ρυθμούς. Ακόμα και κατασκευαστές με μακρόχρονη και λαμπρή παράδοση στου βενζινοκινητήρες στρέφονται -θέλοντας και μη- προς την ηλεκτροκίνηση.

Η Honda, η οποία έχει ταυτιστεί με τα ισχυρά VTEC μηχανικά σύνολα, επενδύει και αυτή στο «ρεύμα», προχωρώντας δυναμικά στην υλοποίηση του οράματός της για πλήρη εξηλεκτρισμό των mainstream μοντέλων της στην Ευρώπη, μέχρι τις αρχές του 2022. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το πρώτο υβριδικό Honda παρουσιάστηκε το 1999 και ήταν το φουτουριστικό Insight. Τώρα, με το πρώτο ευρείας παραγωγής ηλεκτρικό της όχημα, το Honda e, ανοίγει ένα νέο σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της, συνδυάζοντας υψηλή τεχνολογία, με σχεδιασμό που ξεφεύγει από καθιερωμένα πρότυπα.

Το Honda e διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: την αρχική των 136 ίππων στην τιμή των 35.990 ευρώ (30.186 ευρώ με την κρατική επιδότηση) και στις Advance των 154 ίππων με ζάντες 16 ή 17 ιντσών, στην ίδια τιμή των 38.990 ευρώ (34.724 ευρώ με την επιδότηση). Ο εξοπλισμός είναι σε κάθε περίπτωση υπερπλήρης και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, πληροφόρηση τυφλού σημείου, παρακολούθηση κυκλοφορίας κατά την οπισθοπορεία (όχι με τους 136 ίππους), σύστημα διατήρησης λωρίδας και σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων. Στάνταρ είναι όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, οι οθόνες στο ταμπλό, κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης, LED προβολείς και πολλά ακόμα.

Μοναδικός σχεδιασμός με ρετρό πινελιές

Το Honda e μας συστήθηκε το 2017 ως «Urban EV» και δύο χρόνια αργότερα, το 2019 το είδαμε ως Honda e Prototype. Λίγους μήνες μετά παρουσιάστηκε η έκδοση παραγωγής, διατηρώντας στο ακέραιο το μοναδικό σχεδιασμό του τελευταίου πρωτότυπου, με την ρετρό αισθητική. Οι γραμμές και τα σχήματα του αμαξώματός του μοιάζουν σαν μια σύγχρονη μετενσάρκωση του μίνι Honda N360. Το εμπρός και πίσω μέρος με τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα και το οβάλ πλαίσιο που τα περιβάλλει, εμφανίζει μια συμμετρία. Οι καμπύλες επιφάνειες κυριαρχούν σε κάθε του πλευρά και ξεγελούν το μάτι ως προς τον όγκο του, αφού δείχνει μικρότερο από όσο είναι στην πραγματικότητα. Συγκεκριμένα έχει μήκος 3.894 χλστ., πλάτος 1.752 χλστ., ύψος 1.512 χλστ. και μεταξόνιο 2.538 χλστ.

Μόνο απαρατήρητο δεν περνάει το Honda e. Όπου να σταθεί και να βρεθεί συγκεντρώνει τα βλέμματα περαστικών και άλλων οδηγών που το κοιτάζουν και ρωτούν για να μάθουν πληροφορίες. Μία από τις ερωτήσεις αφορά τις βάσεις στις εμπρός πόρτες για τις κάμερες υψηλής ευκρίνειας, αντί των παραδοσιακών καθρεπτών. Η εικόνα μεταφέρεται χωρίς καμία καθυστέρηση στις οθόνες που υπάρχουν εκατέρωθεν του ταμπλό. Η εικόνα είναι πάρα πολύ καθαρή ακόμα και σε κακές καιρικές συνθήκες και τη νύχτα, βελτιώνοντας σημαντικά την ορατότητα. Σε έντονη βροχόπτωση που έτυχε τις μέρες της δοκιμής, η εικόνα ήταν λες και δεν είχε πέσει σταγόνα νερού, σε αντίθεση με τους κανονικούς καθρέπτες, όπου το οπτικό πεδίο μειώνεται πολύ. Σημεία αναφοράς αποτελούν τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο (όπως στα κουπέ) και οι πτυσσόμενες (αλλά όχι πολύ πρακτικές) κρυμμένες χειρολαβές. Οι μπροστινές ανοίγουν προς τα έξω αυτόματα με το που πλησιάζει ο οδηγός και έχει μαζί του τηλεχειριστήριο. Επίσης, στο κέντρο του εμπρός καπό βρίσκεται η φωτιζόμενη θύρα για την υποδοχή της φόρτισης, που ανοίγει μέσω του σχετικού μπουτόν στο τηλεκοντρόλ.

Φαντασμαγορικό εσωτερικό

Το ταμπλό του Honda e καθηλώνει τα βλέμματα και μοιάζει λες και προέρχεται από όχημα ταινίας επιστημονικής φαντασίας, παρά σε ένα γήινο αυτοκίνητο. Αντιθέτως, το τιμόνι με τις δύο ακτίνες και η επένδυση με όψη και υφή ξύλου φέρνουν μνήμες από το παρελθόν, παραπέμποντας στο πρώτης γενιάς Civic. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελούν οι οθόνες που εκτείνονται σε όλο το πλάτος του ταμπλό. Στις άκρες έχουν τοποθετηθεί οι οθόνες των 6 ιντσών για τις κάμερες – καθρέπτες, τις οποίες συνηθίζει γρήγορα οδηγός και έχει στη διάθεσή του ρυθμίσεις προς όλες τις κατευθύνσεις μέσω των κλασικών διακοπτών. Με κάμερα λειτουργεί και ο αντιθαμβωτικός κεντρικός καθρέπτης, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε σαν ένας ευρυγώνιος συμβατικός, είτε να αλλάξει σε λειτουργία κάμερας για μια πιο καθαρή ψηφιακή εικόνα. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 8,8 ιντσών και δεξιά οι δύο κεντρικές οθόνες των 12,3 ιντσών, με τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες. Αυτές επιτρέπουν την ταυτόχρονη πρόσβαση του οδηγού και του συνοδηγού σε πολλαπλές πληροφορίες, με τη δυνατότητα εναλλαγής των οθονών και προσωποποίησης με φωτογραφίες. Αρχικά ο οδηγός μπορεί να έρθει σε σύγχυση με όλες αυτές τις οθόνες, όμως μετά από λίγη ώρα τις συνηθίζει.

Την υψηλή του τεχνολογία ενισχύει η τεχνητή νοημοσύνη μέσω της υπηρεσίας Honda Personal Assistant που χρησιμοποιεί μοναδική κατανόηση των συμφραζομένων, ώστε να δημιουργεί φυσικό διάλογο και να παρέχει πρόσβαση σε μια σειρά από online υπηρεσίες. Πρόσθετα, ο οδηγός του μπορεί να συνδεθεί με το αυτοκίνητο εξ αποστάσεως μέσα από το smartphone του μέσω της εφαρμογής My Honda+. Αυτή μεταξύ άλλων επιτρέπει τον προγραμματισμό των χρόνων φόρτισης, την προθέρμανση του εσωτερικού, ακόμα και το κλείσιμο των παραθύρων.

Ποιοτικά, τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά συναρμολογημένα, ενώ την εικόνα αναβαθμίζει σημαντικά η ευρεία χρήση μαλακού και ευχάριστου στην όψη και την υφή υφάσματος στις πόρτες και στα καθίσματα. Το διάκοσμο ομορφαίνουν με την σειρά τους οι καφέ ραφές και οι αντίστοιχης απόχρωσης ζώνες ασφαλείας. Ο οδηγός θα βρει γρήγορα την κατάλληλη θέση και θα βολευτεί γρήγορα, ενώ παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του αυτοκινήτου θα νιώσει άνετα. Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους επιβάτες, καθώς στο πίσω τμήμα της καμπίνας το ενιαίο κάθισμα και το εντελώς επίπεδο δάπεδο διευκολύνουν πολύ. Μοντέρνα είναι και τα φώτα σποτ LED που έχουν τοποθετηθεί στην οροφή, αντί της κλασικής πλαφονιέρας. Για τις αποσκευές υπάρχουν 171 λίτρα στο ρηχό πορτ μπαγκάζ (571 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος), με τον ηλεκτροκινητήρα να βρίσκεται κάτω από το δάπεδο.

Δυνατή ώθηση από τον ηλεκτροκινητήρα

H έκδοση Advance 17’’ που είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή, τροφοδοτείται με τον ηλεκτροκινητήρα των 154 ίππων και 315 Nm ροπής. Το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί με ιδιαίτερη άνεση το Honda e των 1.527 κιλών, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται αθόρυβα και χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, σε μόλις 8,3 δευτερόλεπτα και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει εύκολα τα 145 χλμ./ώρα. Η επιλογή της μετάδοσης κίνησης γίνεται μέσω των μπουτόν στην κεντρική κονσόλα (P, R N, D), όπως έχουμε δει ακριβώς και στο υβριδικό C-RV. Επίσης, με την ενεργοποίηση του Single Pedal Control η επιβράδυνση είναι πιο έντονη αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού. Σε κάθε πίεση του δεξιού πεντάλ, το Honda e επιταχύνει άμεσα και γρήγορα ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης, ακόμα και με την επιλογή Normal που θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο. Όσοι πάλι θέλουν να νιώθουν ακόμα περισσότερη ώθηση και δύναμη, υπάρχει και η επιλογή Sport μέσω του Drive Mode. Από στάση έως τη μέγιστη ταχύτητά του, το Honda e επιταχύνει απολύτως γραμμικά, αθόρυβα και ομαλά, αφήνοντας πίσω του πολλά αυτοκίνητα. Βέβαια, ο οδηγός πρέπει να μην παρασύρεται και πηγαίνει συνέχεια πατημένος, αφού τότε πέφτει γρήγορα η αυτονομία της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 35,5 kWh χωρητικότητας και βάρους 228,24 κιλών. Για την έκδοση με τις 17άρες ζάντες, η Honda ανακοινώνει αυτονομία 210 χιλιόμετρα και μεικτή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 17,8 kWh/100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες η αυτονομία βρέθηκε στη δοκιμή κάτω από 170 χιλιόμετρα, με κατανάλωση λίγο πιο πάνω από 20 kWh/100 χλμ. Η μπαταρία φορτίζει σε 18,8 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW, σε 4,1 ώρες σε ταχυφορτιστή 6,6 kW και σε 31 λεπτά (έως το 80%) σε φορτιστή DC 50 kW.

Εξαιρετικά ευέλικτο και fun to drive

Όσο χαίρεσαι να βλέπεις το Honda e και να βρίσκεσαι στο εσωτερικό του, άλλο τόσο το ευχαριστιέσαι στην οδήγηση. Γενικά είναι ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει και φτιάχνει τη διάθεση, από την πιο κοντινή έως τη μακρύτερη διαδρομή. Οι μαζεμένες του διαστάσεις και το τιμόνι με τη μεταβλητή υποβοήθηση και τις 3,1 στροφές από άκρη σε άκρη, το οποίο κόβει πάρα πολύ (4,3 μ. ακτίνα στροφής), βοηθούν ιδιαίτερα στους ελιγμούς, κάνοντάς τους παιχνιδάκι στα στενά των πόλεων και στο παρκάρισμα.

Βασισμένο σε μια καινούργια και πολύ στιβαρή πλατφόρμα, σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, το Honda e, εκτός από πολύ ευέλικτο, εμφανίζει και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Γεγονός που συμβάλλουν με την σειρά τους οι πολύ καλά ρυθμισμένες και ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – πίσω) και το ιδανικό ζύγισμα 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων. Το τιμόνι είναι άμεσο και με σωστό βάρος (καλύτερο από πολλών συμβατικών αυτοκινήτων), το πεντάλ των φρένων έχει θετική αίσθηση στο πάτημα και συνολικά θυμίζει καλοστημένο σπορτίφ αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα και όχι ηλεκτρικό μοτέρ. Το πισωκίνητο Honda e εντυπωσιάζει με το χαμηλό θόρυβο κύλισης και τον αποτελεσματικό τρόπο που φιλτράρονται οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, παρά την σφιχτή ρύθμιση. Επίσης, είναι ιδιαίτερα σταθερό στις ευθείες, όπως και στις στροφές με τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος. Τα φαρδύτερα πίσω ελαστικά (εμπρός 205/45ZR17 και πίσω 225/45ZR17) και το σύστημα torque vectoring βελτιώνουν με την σειρά τους το πάτημα και την πρόσφυση.

+ Σχεδιασμός, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, επιδόσεις, εξοπλισμός, ευελιξία, άνεση στην οδήγηση

– Τιμή, αυτονομία, χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
154
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
315
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
145
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
17,8 kWh/100 χλμ.
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.894
Πλάτος (χλστ.)
1.752
Ύψος (χλστ.)
1.512
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.538
Βάρος (κιλά)
1.527
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
171
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
76%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
65%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
38.990 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Δοκιμή Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων