Δοκιμή VW Polo 1.0 TSI 115 PS DSG

192

Είναι γεγονός πως η σύγχρονη μικρή κατηγορία έχει μεγαλώσει αρκετά, ακουμπώντας ελαφρώς τη μικρομεσαία. Τρανό παράδειγμα είναι το νέο VW Polo, το οποίο δείχνει ξεκάθαρα την πρόθεσή του, ότι θέλει να είναι ένα μικρό… Golf!

Δείτε ακόμα: Toyota Yaris 1.5 Hybrid ή VW Polo 1.0 TGI

Η 6η γενιά του VW Polo προσφέρεται με ευρεία γκάμα κινητήρων και εξοπλισμού, επιτρέποντας έτσι στον υποψήφιο αγοραστή να βρει το μοντέλο που ταιριάζει στις δικές του ανάγκες, βάζοντας παράλληλα δύσκολα στους αντιπάλους του. Έχοντας δοκιμάσει την έκδοση με τους 95 ίππους, ήταν η σειρά της δυνατότερης των 115 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Αυτή είναι διαθέσιμη στις πιο πλούσιες εκδόσεις Highline και R-Line.

Η τιμή απόκτησης του VW Polo 1.0 TSI 115 PS ξεκινάει από τα 16.700 ευρώ, ενώ με το DSG κιβώτιο, όπως και το μοντέλο της δοκιμής μας, τιμολογείται από τα 17.440 ευρώ. Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης και περιλαμβάνει (στην έκδοση Highline) αυτόνομο φρενάρισμα, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προσαρμοζόμενο cruise control, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.

Κινητήρας με νεύρο και χαμηλή κατανάλωση

Κάτω από το καπό του VW Polo της δοκιμής υπάρχει ο γνωστός 1.000άρης turbo κινητήρας, με απόδοση 115 ίππων και 200 Nm ροπής. Ισχύς που είναι σε θέση να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το Polo, μαζί με το DSG κιβώτιο των 7 ταχυτήτων. Η λειτουργία του κινητήρα είναι πολύ γραμμική από τις πιο χαμηλές έως τις υψηλές στροφές, που φτάνει εύκολα με βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ο θόρυβος και η τραχύτητα από την 3κύλινδρη δομή του κινητήρα δεν θα ενοχλήσουν και μόνο σε υψηλές στροφές γίνονται αισθητοί στο εσωτερικό.

Δείτε ακόμα: Πώς τo VW Polo προστατεύει και μετά από σύγκρουση

Η συνεργασία με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG είναι εξαιρετική, προσφέροντας άνεση κατά την οδήγηση. Ταυτόχρονα και η λειτουργία του ικανοποιεί εξασφαλίζοντας γρήγορες αλλαγές των σχέσεων, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στη χειροκίνητη. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ έρχονται σε 9,5 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Κι όλα αυτά με λογική κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες κίνησης κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, δεν ξεπέρασε τα 6,6 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Πώς τo VW Polo προστατεύει και μετά από σύγκρουση

Από τις ποιοτικότερες κατηγορίες της κατηγορίας

Από την πρώτη επαφή με την καμπίνα του VW Polo γίνεται αντιληπτή η πάρα πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, η οποία είναι με διαφορά από τις ποιοτικότερες της κατηγορίας. Το εσωτερικό είναι αρκετά οδηγοκεντρικό, με το ταμπλό να είναι στραμμένο προς τον οδηγό και την ευκρινέστατη οθόνη αφής των 6,5 ιντσών να ξεχωρίζει. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων (προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί ψηφιακός πίνακας οργάνων). Η θέση οδήγησης θα βολέψει τους πάντες, καθώς έχει αναπαυτικό κάθισμα με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, όπως και το τιμόνι (σε ύψος και απόσταση).

Δείτε ακόμα: Προσφορές για VW Polo MPI, TSI, TDI και TGI

Ο θάλαμος των επιβατών του Polo θα φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικες χωρίς παραχωρήσεις, ενώ η πρακτικότητα βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο, μιας και υπάρχουν άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα. Μεγάλος για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών των 351 λίτρων με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το διπλό δάπεδο.

«Πάει», στρίβει και φρενάρει εξαιρετικά

Οι 20 επιπλέον ίπποι και τα +25 Nm ροπής σε σχέση με τον 1.0 TSI 95 PS «φαίνονται» στο δρόμο, καθιστώντας την συγκεκριμένη έκδοση ως την ιδανική επιλογή, ειδικά για τους πιο… σβέλτους οδηγούς. Ο κινητήρας διαθέτει την απαιτούμενη δύναμη, πιάνοντας με άνεση τριψήφια νούμερα στο κοντέρ, ενώ το DSG κιβώτιο με την σωστή κλιμάκωση αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τις αρετές του κινητήρα. Σε κάθε διαδρομή, το VW Polo διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κύλισης και την προσφερόμενη άνεση, η οποία οφείλεται στο κατάλληλο στήσιμο της ανάρτησης με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Εξαιρετικά ρυθμισμένη για να ελέγχει άριστα το βάρος, ενώ ταυτόχρονα «καταπίνει» τις ανωμαλίες της ασφάλτου.

Δείτε ακόμα: Πως το VW Polo προστατεύει τους απρόσεκτους

Γενικότερα το VW Polo καταφέρνει να προσφέρει άνεση και οδική συμπεριφορά που θυμίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Στον αυτοκινητόδρομο το Polo ταξιδεύει ξεκούραστα και πολύ σταθερά ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ σε επαρχιακές διαδρομές με στροφές, το πλαίσιο διαχειρίζεται με άνεση την δύναμη του κινητήρα. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, οι αντιδράσεις του ουδέτερες και οι κλίσεις λογικές. Αν τυχόν αποφασίσετε να υπερβάλλετε με το γκάζι, τότε το γρήγορο ESP θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Το τιμόνι προσφέρει την αίσθηση και την ακρίβεια που απαιτείται, ενώ παραπάνω από αποτελεσματικά σε απόδοση είναι και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.

+ Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, εργονομία, ευρυχωρία/πρακτικότητα, χώρος αποσκευών

Τιμή, θόρυβος κινητήρα στο υψηλό φάσμα στροφών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/5.000 – 5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000 – 3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
160,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.053
Πλάτος (χλστ.)
1.751
Ύψος (χλστ.)
1.461
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.551
Βάρος (κιλά)
1.195
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
351
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
59%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.440 ευρώ