Δοκιμή VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS

Η VW έχει μπει δυναμικά σε μια κατηγορία που μέχρι πρότινος ήταν απούσα: αυτή των compact SUV. Το VW T-Cross είναι το μοντέλο εκείνο που εκκινεί την οικογένεια των SUV της γερμανικής εταιρείας κι ακολουθούν τα Τ-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace και Touareg.

Δείτε ακόμα: Πως το νέο VW Polo σώζει ζωές (+video)

Το VW T-Cross προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Βασικός βενζίνης είναι ο 1.000άρης TSI  των 95 ίππων, και με τιμή που ξεκινάει από 17.440 ευρώ στην αρχική έκδοση Life. Με τους 115 ίππους που δοκιμάζουμε, κοστίζει από 19.150 ευρώ. Αν θέλετε αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αυτό προσφέρεται μόνο στην έκδοση των 115 ίππων με τιμή που ξεκινάει από τα 20.650 ευρώ. Για τους λάτρεις του πετρελαίου, είναι διαθέσιμος ο 1.6 TDI με ισχύ 95 ίππων και τιμή από τα 20.950 ευρώ, ενώ με το DSG η τιμή διαμορφώνεται από τα 21.940 ευρώ.

Σε επίπεδο εξοπλισμού τώρα, ακόμα και η βασική έκδοση Life είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης πεζών, αισθητήρα τυφλού σημείου, ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων κι άλλα.

Διαβάστε επίσης: Με έως 400 άλογα το νέο VW Golf R!

Ξεχωριστό στιλ χωρίς ακρότητες

Μπορεί το VW T-Cross να εντάσσεται στην μικρή κατηγορία των SUV, αλλά διαθέτει ένα άκρως δυναμικό κι επιβλητικό παρουσιαστικό. Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0, όπως και το VW Polo και έχει μήκος 4.108 χλστ., ύψος 1.584 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ. και μεταξόνιο 2.551 χλστ. Το εμπρόσθιο τμήμα θυμίζει το Tiguan, ενώ όμορφα «δένουν» τα LED φώτα ημέρας, που βρίσκονται εντός των εμπρός φωτιστικών. Πίσω, οι σχεδιαστές έχουν κάνει ένα έξυπνο τέχνασμα: τοποθέτησαν μια οριζόντια αντανακλαστική λωρίδα σε μαύρο χρώμα που προσδίδει την απαραίτητη premium πινελιά. Βλέπετε θυμίζει έντονα το αντίστοιχο τμήμα κουπέ μοντέλων των κορυφαίων Audi και Porsche. Η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 180 χλστ., ένα νούμερο που τοποθετεί το T-Cross ανάμεσα στα ψηλότερα μικρά SUV της αγοράς.

Πρακτικό και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του VW T-Cross υπάρχουν νεανικά, αλλά και γνώριμα στοιχεία, τα οποία συνθέτουν ένα ευχάριστο περιβάλλον. Τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό και τις επιμέρους επιφάνειες είναι σκληρά, αλλά με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον προαιρετικό και ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display, ο οποίος τραβάει τα βλέμματα. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, υπάρχει η 8 ιντσών οθόνη αφής για το infotainment. Αυτό παρέχει όλες τις ευκολίες και τις επιλογές διασύνδεσης με το κινητό σας τηλέφωνο. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και βολικά, απολαμβάνοντας εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, ενώ και το κάθισμά του επιδέχεται πλήθος ρυθμίσεων.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW Tiguan 1.6 TDI 115 PS R-Line

Πολύ καλοί είναι οι χώροι και για τους υπόλοιπους επιβάτες, με αρκετές θήκες για τα μικροαντικείμενα. 2 έξτρα θύρες USB υπάρχουν διαθέσιμες και για τους πίσω, εκτός από τις 2 που βρίσκονται πάνω στην κεντρική κονσόλα. Κερασάκι στην τούρτα, το πίσω συρόμενο κάθισμα κατά 14 εκατοστά, το οποίο είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του T-Cross, διαμορφώνοντας κι ανάλογα τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 347 έως 417 λίτρα. Με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού φτάνει μέχρι την οροφή τα 1.243 λίτρα.

Δυνατός και οικονομικός ο 1.000άρης των 115 ίππων

Για το συγκεκριμένο μοτέρ είχαμε πάρει μια πρώτη καλή γεύση κατά τη δοκιμή του με το DSG κιβώτιο, με το δίδυμο να μας δείχνει τις αρετές του. Εξίσου καλά είναι όμως τα συμπεράσματά μας και σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Ο 3κύλινδρος κινητήρας των 115 ίππων και 200 Nm ροπής δείχνει το σθένος του από χαμηλά, ανεβάζοντας πρόθυμα και γραμμικά στροφές μέχρι και τον κόφτη. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα. Επίσης, ο 1.0 TSI διακρίνεται να την ήπια και πολιτισμένη του λειτουργία, καθώς και για τις χαμηλές απαιτήσεις του σε καύσιμο (6,8 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή). Σε αυτό συνδράμει και η μακριά 6η ταχύτητα, η οποία κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.).

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή VW Polo 1.0 MPI EVO 80 PS

Για την πόλη αλλά και για μακρινά ταξίδια

Από τα πρώτα μέτρα με το VW T-Cross ο οδηγός νιώθει ότι «κουμπώνει» στο compact SUV, καθώς είναι άνετο και ασφαλές σε κάθε είδους διαδρομή. Η ανάρτηση φιλτράρει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αφήνοντας έτσι ανεπηρέαστη την καμπίνα. Όταν του «δώσεις δρόμο» θα ανεβάσει με ευκολία το δείκτη του ταχυμέτρου και θα κρατήσει άνετα το ρυθμό του. Πέρα από την ευρωστία του κινητήρα οι επιβάτες θα απολαύσουν την πολύ καλή ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης.

Σε πιο σφιχτά κομμάτια οι κλίσεις του αμαξώματος υπάρχουν, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν είναι έντονες. Και να πιεστεί, το T-Cross θα στρίψει προβλέψιμα κι υποστροφικά, αλλά θα «μαζευτεί» εύκολα με «άσε» στο δεξί πεντάλ και λίγο παραπάνω στρίψιμο του τιμονιού. Το τελευταίο μάλιστα μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση παρά την τεχνητή αίσθηση που έχει. Είναι όμως ελαφρύ και θα εκτιμηθεί δεόντως στους αστικούς ελιγμούς.

Συνολικά, το T-Cross είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο που προσφέρει ευκολία στην καθημερινή κίνηση και παράλληλα, είναι ασφαλές και άνετο στο ταξίδι. Επίσης, μπορεί να καλύψει άνετα οικογενειακές ανάγκες μετακίνησης σε κόμπακτ διαστάσεις.

+ Οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, ποιότητα κύλισης, χώροι, συρόμενο πίσω κάθισμα, πρακτικότητα, εξοπλισμός βασικής έκδοσης

– Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
138
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
165,60
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα McPherson, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.108
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.584
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.551
Βάρος (κιλά)
1.195
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
347-417
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
80%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.150 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Fiat Tipo Cross 1.0 GSE T3 100 PS
Δοκιμή Fiat Tipo Cross 1.0 GSE T3 100 PS
Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 PS 7DCT
Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 PS 7DCT
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store