Δοκιμή SEAT Tarraco 1.5 TSI 150HP ACT

131

SEAT ξεκίνησε εδώ και λίγο καιρό το λανσάρισμα του Tarraco, το οποίο αποτελεί τη ναυαρχίδα της οικογένειας των SUV της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και τοποθετείται στην κορυφή της αντίστοιχης γκάμας, πάνω από το μικρομεσαίο Ateca και το μικρό Arona.

Δείτε ακόμη: SEAT Tarraco με επιδοτούμενη χρηματοδότηση

Σε αντίθεση με αυτά, όμως, ο «μεγάλος αδερφός» κρατάει από Ισπανία μόνο σε θέμα σχεδίασης. Κι αυτό διότι είναι το πρώτο, μη VW που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ εδώ και 23 χρόνια! Η βασική έκδοση 1.5 TSI 150HP ACT Style κοστίζει 31.500 ευρώ και διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών/ποδηλατών, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αισθητήρες βροχής και φωτός, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, πίσω συρόμενα καθίσματα, φώτα Full LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Για το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG απαιτούνται επιπλέον 2.500 ευρώ, ενώ η πλουσιότερη Xcellence τιμολογείται στις 35.000.

Επιβλητική εμφάνιση

Σχεδιαστικά, η εξάγωνη μάσκα και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα εμπρός, μαζί με τα ενιαία πίσω προσδίδουν την απαραίτητη για SEAT χροιά δυναμισμού, όμως είναι το επιβλητικό αμάξωμα που κερδίζει τις εντυπώσεις.

Δείτε ακόμα: Επίσημο: Αυτό είναι το νέο SEAT Leon

Με 4.735 χλστ. μήκος, 1.839 χλστ. πλάτος, 1.674 χλστ. ύψος και 2.790 χλστ. μεταξόνιο, το μάτι κυριολεκτικά χορταίνει λαμαρίνα! Το Tarraco εμφανίζει κυριαρχικό παράστημα στο δρόμο, ακόμα και με τις 17άρες ζάντες της έκδοσης Style.

Τεράστιοι χώροι, δυνατότητα μέχρι για 7 επιβάτες

Λογικό κι επόμενο οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις, να μεταφράζονται σε αντίστοιχο «γήπεδο» εντός. Η ευρυχωρία του ισπανικού SUV θέτει υψηλά στάνταρ στην κατηγορία, κοντραριζόμενη μόνο από τα ομόσταβλα Skoda Kodiaq και VW Tiguan Allspace. Πέντε επιβάτες διαθέτουν άπλετο χώρο προς πάσα κατεύθυνση, ενώ το πορτμπαγκάζ των 760 λίτρων θα μπορούσε άνετα να χρησιμοποιηθεί για μετακόμιση. Επιπλέον το συρόμενο σε δύο ανισομεγέθη τμήματα πίσω κάθισμα αυξάνει ακόμα πιο πολύ την πρακτικότητα.

Μαζί με τα άλλα δύο μοντέλα του VAG, το Tarraco προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς 7 επιβατών. Σε αυτή την περίπτωση, ο χώρος αποσκευών μειώνεται στα 700 λίτρα με την τρίτη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, ενώ με αυτή στη θέση της το πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 230 λίτρα.

Αισθητικά, ξεχωρίζει το «σκαλοπάτι» που χωρίζει νοητά το ταμπλό στα δύο και φιλοξενεί την οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών είναι στάνταρ και αναβαθμίζει την εικόνα του ταμπλό, όπου το μαλακό πλαστικό και η ευχάριστη όψη συνθέτουν ένα φιλόξενο και ποιοτικό περιβάλλον για τους επιβάτες. Τα πλαστικά χαμηλά και στην κονσόλα είναι πιο σκληρά μεν, αλλά συμβάλλουν και αυτά στη γενικότερη αίσθηση μιας γεροδεμένης κατασκευής που σου αφήνει η καμπίνα.

Εξαιρετικός κινητήρας, πολύ καλή κατανάλωση

Κάτω από το πληθωρικό αμάξωμα, συναντάμε τον «πασπαρτού» 1.500άρη TSI των 150 ίππων, που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Βλέποντας το «μπούγιο» του Tarraco, μπορεί να νομίσεις πως 150 άλογα στις 5.000-6.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ. είναι οριακά, όμως τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του μοτέρ και η κλιμάκωση του κιβωτίου κάνουν θαύματα.

Διαβάστε επίσης: To SEAT Tarraco διαθέσιμο σε FR & FR Sport εκδόσεις

Το ισπανικό θηρίο μπορεί να θέλει λίγη δουλίτσα με τον συμπλέκτη για να ξεκινήσει, απόρροια και των 1.599 κιλών που κουβαλάει, όμως όταν ξεκολλήσει «καλπάζει». Τα 9,7 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και τα 201 χλμ./ώρα τελικής είναι εξαιρετικά νούμερα για SUV με αυτή την αναλογία ισχύος/μάζας, ενώ και τα 130 χλμ./ώρα στο εθνικό δίκτυο διατηρούνται άκοπα, με περίπου 2.700 σ.α.λ. στο κοντέρ. Ο 1.5 TSI μπορεί είτε να απενεργοποιήσει τους 2 κυλίνδρους, όταν κινείσαι με σταθερό γκάζι και δεν απαιτείς πολλή δύναμη, είτε να «σβήσει» εντελώς το μοτέρ όταν πάρεις το πόδι από το δεξί πεντάλ. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, η λειτουργία του συστήματος γίνεται αντιληπτή μόνο από την ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

Σε αυτόν αντικρίζεις μια μέση τιμή κατανάλωσης στα 8,9 λίτρα/100 χλμ., η οποία μπορεί να κατέβει και στα 7,5 αν κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο.

«Δεμένο» και ασφαλές στις στροφές

Ως γνήσιο τέκνο του Μαρτορέλ (και του Βόλφσμπουργκ), το Tarraco οφείλει να ανταποκρίνεται στα στάνταρ της SEAT μόλις ο δρόμος αρχίσει να σφίγγει. Και μπορεί οδηγός/επιβάτες να ενδιαφέρονται περισσότερο για την ελαστικότητα του κινητήρα, την ηχομόνωση της καμπίνας, την απορροφητικότητα των ανωμαλιών από πλαίσιο και ανάρτηση, αλλά και το φιλτράρισμα των κραδασμών (άπαντες τομείς που το μεγάλο SEAT αποσπά πολύ καλή βαθμολογία), όμως το στρίψιμο δεν γίνεται να μην αποτελεί μέρος του παλμαρέ.

Δείτε ακόμα: Νέο CUPRA Leon έως 310 ίππους και Plug-in hybrid

Το στήσιμο του Tarraco δεν απογοητεύει. Το αντίθετο, μάλιστα. Η ανάρτηση είναι σφιχτή και περιορίζει τις κλίσεις σε λογικά πλαίσια, με την πρόσφυση επίσης να μην προβληματίζει τον οδηγό. Όταν τα όρια αυτής ξεπεραστούν, το μπροστινό θα αντιδράσει με ήπια και πανεύκολα ελέγξιμη υποστροφή, με την ουρά να μένει σχεδόν πάντα σε ρόλο θεατή. Μόνο σε πολύ πιεσμένους ρυθμούς και με έντονες κινήσεις στο -άμεσο, αλλά τεχνητά βαρύ- τιμόνι θα αισθανθείς μια μικρή μετατόπιση.

Τα φρένα στέκονται αρωγός στο πλευρό του οδηγού, όντας αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση, αν και το πεντάλ χαρακτηρίζεται από σπογγώδη αίσθηση – δίχως, πάντως, να δημιουργεί πρόβλημα στον οδηγό αναφορικά με το πόση δύναμη χρειάζεται να ασκήσει.

+ Χώροι, κινητήρας, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά

 – Αίσθηση πεντάλ φρένων 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
201
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
160,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.735
Πλάτος (χλστ.)
1.839
Ύψος (χλστ.)
1.674
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.790
Βάρος (κιλά)
1.599
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
760
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
79%
Επικουρικά συστήματα
79%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
31.500