Δοκιμή Skoda Kamiq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG

Η Skoda διαθέτει πλέον μια πληρέστατη γκάμα στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, μετά και το λανσάρισμα του μικρότερου μοντέλου της Kamiq, που ήρθε να προστεθεί στα πολύ επιτυχημένα Karoq και Kodiaq.

Δείτε ακόμα: Οι επιδόσεις της νέας Skoda Octavia

Εμείς δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση, που εφοδιάζεται με τον 1.5 TSI των 150 ίππων και συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Οι τιμές ξεκινούν από 21.500 ευρώ για την έκδοση Ambition, με τη μόνη εναλλακτική να είναι η Style στις 21.970. Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, τόσο από πλευράς άνεσης, όσο και από αυτή της ασφαλείας. Όλα τα επικουρικά συστήματα (αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, ανίχνευση τυφλού σημείου) είναι στάνταρ, όπως και οι 7 αερόσακοι, οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ο διζωνικός κλιματισμός, οι αισθητήρες βροχής και φώτων, το ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8 ιντσών και η κάμερα οπισθοπορείας κ.α.

Δυναμική σχεδίαση

Το Kamiq κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τον σχεδιασμό του, ο οποίος υιοθετεί ορισμένα σχεδιαστικά γνωρίσματα από το Kodiaq και το Karoq, όπως είναι το καπό, ο εμπρός προφυλακτήρας και τα πλαϊνά νεύρα, όμως οι διαχωρισμένοι προβολείς, με τα φώτα ημέρας πάνω από το κύριο σώμα των προβολέων συναντώνται για πρώτη φορά.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS

Στο πίσω μέρος οι επιρροές από το Scala είναι παραπάνω από διακριτές, με τη διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων και το σχετικά απότομο κόψιμο της 5ης πόρτας, αλλά και το «Skoda» μεταξύ των φαναριών να προέρχονται από το μικρομεσαίο χάτσμπακ των Τσέχων.

Ποιοτική και ευρύχωρη καμπίνα

Εντός του πολύ θετικού περιβλήματος, κρύβονται εξίσου καλοί χώροι και ποιότητα κατασκευής. Τα 4.241 χλστ. του μήκους και τα 2.651 χλστ. του μεταξονίου εξασφαλίζουν «τόσο όσο» αμάξωμα, ώστε να συνδυάζεται η ευελιξία με την ευρυχωρία. Τέσσερις επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση, ενώ έχουν στη διάθεση τους συνολικά 26 λίτρα χώρων για μικροαντικείμενα, με αυτόν για τις αποσκευές να βρίσκεται στα 400 λίτρα και να χαρακτηρίζεται ως κορυφαίος.

Το ίδιο ισχύει για την ποιότητα κατασκευής, καθώς ολόκληρο το ταμπλό και ένα τμήμα των εμπρός θυρών αποτελούνται από μαλακό πλαστικό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) των 10,25 ιντσών και η ιδιαίτερα εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών στο πάνω μέρος του ταμπλό, γεμίζουν high tech νότες το εσωτερικού του Kamiq και αναβαθμίζουν τη συνολική, εξαιρετική, εικόνα.

Στιβαρό και δραστήριο

Το σερί των θετικών εντυπώσεων συνεχίζεται στο δρόμο. Βασισμένο στη γνωστή και μη εξαιρετέα πλατφόρμα MQB, το μικρό τσεχικό SUV συμπεριφέρεται με τρόπο που μόνο αυτοκίνητο της κατηγορίας του δεν θυμίζει.

Όντας πιο σφιχτό από το Scala και με παχύτερη αντιστρεπτική δοκό μπροστά, το Kamiq δεν είναι υπερβολή να πούμε πως είναι πιο καλοστημένο από το χαμηλότερο αδερφάκι, φλερτάροντας με τον χαρακτηρισμό «σπορ». Παρά το αυξημένο ύψος και τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, οι κλίσεις είναι περιορισμένες, το τιμόνι άμεσο -αν και περισσότερο ελαφρύ από το ιδανικό- και η πρόσφυση άπλετη. Ακόμα και οι αλλαγές κατεύθυνσης πραγματοποιούνται πιο ζωηρά, καταδεικνύοντας τη δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί της Skoda στο στήσιμο.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS

Από το οποίο δεν παρέλειψαν την ποιότητα κύλισης. Μπορεί να είναι γενικά σφιχτό για τα μέτρα των SUV, η ποιοτική λειτουργία των αμορτισέρ και η απορροφητικότητα του σασί όμως κρατούν κραδασμούς και λοιπές ενοχλήσεις εκτός. Σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου θα περάσει θόρυβος από τον αέρα, που προκαλείται από τους καθρέπτες, όμως ελαστικά και μοτέρ μένουν μονωμένα.

Για άλλη μια φορά, εξαιρετικός ο 1.5 TSI

Μιλώντας για μοτέρ, τα λόγια θα μπορούσαν να είναι περιττά. Ο 1.5 TSI έχει αποδείξει πολλάκις την αξία του, ερχόμενος στο Kamiq να τροφοδοτήσει την κορυφαία έκδοση. Και, φυσικά, τα αποτελέσματα είναι ανάλογα.

Δεν είναι οι 150 ίπποι στις 5.000- 6.000 σ.α.λ. και τα 250 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ. Ούτε τα 8,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, με τα 212 χλμ./ώρα τελικής. Μήτε τα μόλις 7,3 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης. Είναι ο τρόπος που ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος συνδυάζει όλες τις αρετές.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS

Η επιτάχυνση έρχεται γραμμικά και αγόγγυστα. Το τράβηγμα από τις 1.300 σ.α.λ. εντυπωσιάζει και εγγυάται για την άμεση παροχή ισχύος. Άριστος συνεργάτης το DSG, που κατεβάζει γρήγορα μόλις αντιληφθεί πως ο οδηγός θέλει γκάζι. Σε τέρμα πάτημα του δεξιού πεντάλ, δε, μπορεί να κατεβάσει 2 ταχύτητες εν ριπή οφθαλμού. Ο θόρυβος δεν γίνεται ποτέ ενοχλητικός, ούτε κοντά στον κόφτη, ενώ με την ίδια άνεση ο TSI απενεργοποιεί τους 2 κυλίνδρους -ή απενεργοποιείται πλήρως- όταν δεν υπάρχει φόρτος εργασίας. Διαδικασίες που γίνονται αντιληπτές μόνο μέσω των ενδείξεων στο Virtual Cockpit.

+ Κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εργονομία, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός

  Ελαφρύ τιμόνι

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 DSG
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
212
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
116
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
113,68
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.241
Πλάτος (χλστ.)
1.793
Ύψος (χλστ.)
1.553
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.651
Βάρος (κιλά)
1.250
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
400
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
80%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.500
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store